Jump to content

sosna

Użytkownik
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Informacje o profilu

  • Województwo
    świętokrzyskie

sosna's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Super, trochę mi ulżyło w takim razie. Dziękuję za szybką odpowiedź. I tak, tuleja jest ta sama co była, wymieniłem tylko uszczelki. Prawdopodobnie było tak od lat i nikomu to nie przeszkadzało. A jeżeli chodzi o opór na pierścieniach zgarniających to stwierdziłem to po włożeniu tłoka, pchałem go ręcznie w jedną i w drugą bez przykręcania do wału korbowego. Ciągnik jak naprawię to się pochwalę, jeszcze raz wielkie dziękuję.
  2. Witam wszystkich, pozwolę sobie napisać w tym wątku, ponieważ mam podobne zmartwienie. Przeprowadzam remont mojego ciągnika Ursus C-355. Ciągnik aktualnie nie jest w eksploatacji i długo nie był, ale działa - tzn. odpalał i przejechał (4 metry). Powód remontu: woda dostawała się do miski olejowej przez jedną tuleje tłoka (skręcona uszczelka) oraz była pęknięta głowica. Aktualnie uszczelki wymienione, tuleja wprasowana. Blok trzyma szczelność. Ale czytając to forum zaniepokoił mnie wpis kolegi: Vademecum, odnośnie łatwości obracania wałem korbowym. W moim przypadku aby obrócić wał trzeba w to włożyć trochę siły i nie jest to łatwe i przyjemne. Było tak przed rozebraniem i teraz po zamontowaniu tłoków. Na samych panewkach ładnie kreci. Bardzo duży opór stawiają pierścienie zgarniające. I tu mam do kolegów pytanie. Czy to normalne aby pierścienie zgarniające dawały duży opór, aby włożyć tłok trzeba delikatnie puknąć ręką? Wcześniej też tak było, ale wcale nie znaczy że było dobrze. Sam posuw jest płynny, tylko bardzo toporny (wszystko nasmarowane olejem). Pozdrawiam
×
×
  • Create New...