nexuu9696 Posted January 27, 2019 Report Posted January 27, 2019 Witam!Mam problem w zetorze 7211 z zegarem paliwa oraz temperatury wody. Przy włączeniu świateł wkaźniki wariują i nie pokazują stanu rzeczywistego. Jeśli zaś wyłączę światła wskaźniki pokazują prawidłowe wartości.Próbowałem dołączyć do zegarów masę - niestety bez efektu. Quote
DuzyGrzegorz Posted January 27, 2019 Report Posted January 27, 2019 To nie kwestia masy tylko zasilania. Czujnik temperatury ma własną masą więc nie o nią chodzi. Szukaj w stacyjce i obwodach wspólnie zasilanych. Czujniki prawdopodobnie nie łączą się bezpośrednio z zasilaniem lecz przez jakiś obwód związany ze światłami. Gdy światła są wyłączone niewielki opór otwartego obwodu świateł pozwala na zasilanie obwodu czujników. Po zamknięciu obwodu świateł czujniki tracą zasilanie. Może być też prozaiczna sprawa jak bezpiecznik. Przeanalizuj schemat instalacji elektrycznej to będziesz wiedział gdzie szukać. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted January 27, 2019 Report Posted January 27, 2019 objawy masy a raczej jej braku, i nie koniecznie zegarów tylko świateł, po włączeniu świateł masa idzie przez wskaźniki, tak myślę Quote
DuzyGrzegorz Posted January 27, 2019 Report Posted January 27, 2019 Czujnik temperatury ma własną masę razem ze wskaźnikiem nie łączącą się z żadnym innym obwodem, w przeciwieństwie do obwodów świateł które łączą się w punkcie wspólnej masy w obudowach lamp. Można powiedzieć że sam czujnik jest masą. Opory czujników są zbyt duże aby światła nawet zaczęły się żarzyć jeżeli łączą się z masą przez czujniki. Może zrobić taki test. Podłączyć równolegle do obwodu czujnika i wskaźnika niewielki opór, np. żarówkę od świateł. Uszkodzony obwód powinien zacząć się świecić lub przynajmniej żarzyć. trzeba się wpiąć w przewód zasilania wskaźnika. Można też podać tam napięcie, ale nie polecam obu testów gdyż konieczna jest do tego pewna umiejętność aby nie zrobić więcej problemów. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted January 28, 2019 Report Posted January 28, 2019 tak sie zastanawiałem a może ktoś usprawniał ten układ ? troche dziwne że jest taka reakcja obwodu o niskim natężeniu przy uruchomieniu obwodu o dużo większym poborze energii elektr.Co też nie znaczy że gdzieś jest opór przy zasilaniu wskaźników.Patrzyłeś kolego czy są te same objawy na pracującym silniku ( alternatorze ) a wyłączonym ? Quote
ali Posted January 28, 2019 Report Posted January 28, 2019 Przewód zasilający + wskaźniki daj pod inny bezpiecznik Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.