winio1 Posted January 29, 2012 Report Posted January 29, 2012 Witam chciałem porozmawiać na temat dziś na czasie , chodzi o jakość i wybór zestawów naprawczych do naszych maszyn traktorów , kombajnów i tp bo jest tego tyle ze głowa boli i z jakością nie zawsze najlepiej napiszcie jakie zestawy wy preferujecie bo ja nap do c 330 c 360 zestawy Zetor PDC, albo ZETOR POLSKA właśnie robię remont generalny swojej c 330 i kupiłem zestaw Zetor Polska i zobaczę co z tego wyjdzie i jestem ciekaw waszych opinii na temat części dziś spotykanych w sklepach czy macie jakieś sugestie co do producentów części jakie kupować a jakich omijać ja osobiście chwale sobie części oryginalne ! Zetora i Ursus Chełmno są dosyć drogie ale jakość dobra Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji Quote
muzyk Posted January 29, 2012 Report Posted January 29, 2012 Witam.Też jestem zainteresowany tym tematem czeka mnie poważna naprawa silnika ale może ktoś wie gdzie można kupić całe podzespoły w miarę tanio.Pozdrawiam. Quote
winio1 Posted January 29, 2012 Author Report Posted January 29, 2012 To zależy co chcesz kupić i do czego ,do jakiego ciągnika czy maszyny innej ja mogę doradzić jeśli chodzi o c 330,c360, Ferguson napisz dokładnie o co ci chodzi postaram się doradzić bo mam od 10 lat z tym dosyć dużo do czynienia znaczy mam mały zakładzik 2 os remontuje małe traktory których u mnie w okolicy jest 65 % i z różnymi markami i JAKOŚCIĄ części się już spotkałem Quote
przemo137 Posted January 29, 2012 Report Posted January 29, 2012 Ja na złom wyrzuciłem starą dobrą obudowę skrzyni ursusa 4011 Po tygodni już jej tam nie widziałem. Quote
muzyk Posted January 29, 2012 Report Posted January 29, 2012 Mam do zrobienia silnik 4 MF-a od kombajnu klass po pożarze spaliło sięoprzyżądowanie tzn.p-pa wtr. pokrywa rozrządu, p-ka pali.iinne drobne pierdoły. Quote
winio1 Posted January 29, 2012 Author Report Posted January 29, 2012 Z pokrywą niema problemu kupisz w jakiejś Agromie a jeśli chodzi o pompę paliwa i pompkę to bym zadzwonił do PZL Mielec i ich zapytał o taką pompę albo POM Tyczyn bo jak się nie znasz to cie w sklepach oszwabią a na pewno nie kupuj na allegro napisz typ dokładnie silnika i pompy paliwa to się jutro popytam Quote
muzyk Posted January 29, 2012 Report Posted January 29, 2012 WINIO 1.Ztym to najmiejszy kłopot gorszą mam zagwozdkę jak sprawdzić blok silnika bo niewiadomo jak to było gaszone a o p-pe możesz się spytać ile kosztuje nowa i używana.Pozdrawiam. Quote
winio1 Posted January 30, 2012 Author Report Posted January 30, 2012 Witam a wiec tak blok na 100% do sprawdzenia osiowości czopów głównych ponieważ mógł blok ulec odkształceniu po takim sprawdzeni dopiero można coś szukać i myśleć o naprawie a co do pompy ja osobiście wolał bym gdzieś kupić używana ORYGINAŁ i dać do regeneracji do DOBREGO ZAKŁADU i wtedy byś miał pewność na 99% ze będzie chodziła tak jak ma być .Napisz jaki to jest silnik typ to popytam o pompy , napisz skąd pochodzisz , muzyk , a wiec tak to są ceny w przybliżeniu pompa do twojego 4-MF kosztuje w granicach 1200 do 1600 zł do twojego idzie pompa rotacyjna DPA a pompka paliwa wspomagająca lepsza w granicach 100zł-150zł , osiowanie jakieś 150 zł Quote
winio1 Posted January 30, 2012 Author Report Posted January 30, 2012 Zadzwoń do nich oni powinni ci to zrobić na glanc diesel-czesci.pl/oferta_perkins.htm?gclid=CMru6OOl960CFQjwzAodHBaBrw Quote
Farmexpert Posted February 3, 2012 Report Posted February 3, 2012 Zestawy naprawcze firmy Zetor są solidne. Śmiało można je kupować. Dla przykładu, zestaw do C-360 Quote
Guest jarki Posted February 3, 2012 Report Posted February 3, 2012 ja do ciapka kupiłem zestaw naprawczy z ursus Chełmno {PREMIUM są jaszcze premium plus z tłokami z Gorzyc ale sporo droższe}wydawało mi się że dobry ale czas pokaże Quote
winio1 Posted February 3, 2012 Author Report Posted February 3, 2012 Ja zakładam zawsze ZETOR ORIGINALE tylko niestety trzeba dołożyć i zamienić pierścienie te co są w nim na pierścienie z Primy 00 i jest lepszy i trwalszy jak zestawy z Gorzyckim tłokiem sprawdzone w wielu ciągnikach i oczywiście trzeba zachować wszystkie zasady prawidłowego docierania a nie jak niektórzy twierdza ze gaz w podłogę i ma być prawidłowo dodrzeć ciągnik obojętnie jaki jest wyzwaniem dla wytrwałych i cierpliwych niestety Quote
Guest jarki Posted February 4, 2012 Report Posted February 4, 2012 jeśli jest to zestaw z ZETOR PDC www.zetor-pdc.czech-trade.pl/to chyba jest ok bo oni robią tłoki właśnie dla Chełmna i dostali wymiary oraz pozostałe dane oryginalnych tłoków a firma ta {jako chyba córka} zajmuje się częściami do zetorów Quote
winio1 Posted February 4, 2012 Author Report Posted February 4, 2012 Zgadza się a także zestawy ZETOR POLSKA ORYGINAŁ są bardzo dobrej jakości bo to jest to samo co PDC tylko mają już pierścienie primy i są tańsze ale jakoś ta sama i tylko trzeba sklepie zwracać uwagę na tłoki zobaczyć w środku czy mają odlew ZETOR i patrzeć do środka tłoka jeśli w sklepie nie podmienili to są naprawdę dobrej jakości najlepiej kupować w wielkich sklepach takich jak TO NIE JEST REKLAMĄ TYLKO PODPOWIEDZ : sklep.techrol.com/catalog/extra-groups/category/21/page/12/search//filter/ I MA GRAĆ jak linki nie działają to napiszcie Quote
agro-centrum Posted February 11, 2012 Report Posted February 11, 2012 Z pokrywą niema problemu kupisz w jakiejś Agromie a jeśli chodzi o pompę paliwa i pompkę to bym zadzwonił do PZL Mielec i ich zapytał o taką pompę albo POM Tyczyn bo jak się nie znasz to cie w sklepach oszwabią a na pewno nie kupuj na allegro napisz typ dokładnie silnika i pompy paliwa to się jutro popytam Troszkę nie jesteś w temacie ponieważ PZL Mielec nie ma ich już , maszyny wyłączone producenta nie ma.Co do Zetora to również bym się zastanawiała a na 100% brał bym ursus Chełmno i te droższe tam jest wszystko oki.Z drugiej strony bardzo często psuje się wszystko z winy nie prawidłowej eksploatacji a nie części lecz to jest inny już temat. Quote
Guest jarki Posted February 11, 2012 Report Posted February 11, 2012 masz rację tylko zestaw premium jest tańszy chyba około 100 zł od premium plus a różnią się tylko tłokiem czy tłok z Gorzyc jest o tyle lepszy ?w Chełmnie mnie zapewniali że tłok z Czech {PDC} jest bardzo dobry bo oni Czechom przekazali wszystkie dane które jako nieliczni posiadali pompy to Wuzetem Warszawa www.wuzetem.waw.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=40&Itemid=54 Quote
waski136 Posted February 12, 2013 Report Posted February 12, 2013 Witam;) Chciałbym dodać że te zestawy naprawcze co polecacie, te zetoroskie to już nie są oryginalne z czech tylko robione w polsce;/ wiem że oryginały z czech te co miał zetor to teraz nazywają sie genuine parts. Poszukajcie w necie i znajdziecie są to bardzo dobre zestawy naprawcze. Pozdrawiam i polecam;) Quote
Robert ;-) Posted February 23, 2013 Report Posted February 23, 2013 Witam a jak sprawa wygląda z założeniem zestawów naprawczych do c 360 od zetora od jakiego modelu by pasowały chodzi mi o zwiększenie pojemności skokowej i może Czesi do swoich maszyn robią lepszej jakości części niż u nas?. Quote
grzesiek12031980 Posted February 24, 2013 Report Posted February 24, 2013 Odpowiednik c 360 to 7211.Pamietaj jednak ze zmieniajac pojemnosc zwiekszasz obciazenia walu korbowego.Z doswiadczenia u znajomego wiem ze wal c 360 z tlokami zetora nie wytrzyma.Moze nowy ale nie po szlifach.Musisz wiec zmienic tez wal na zetorowski.Wtedy bedzie ok.Nie zobaczysz dymu podczas orki.Pozdrawiam. Quote
izydor6280 Posted February 24, 2013 Report Posted February 24, 2013 a myslalem ze odpowiednikiem 360 jest seria 5 i 6x11jesli chcesz zakladac z 72 to bedziesz musial roztoczyc blok, w zetorze sa wieksze tloki i tuleje Quote
Robert ;-) Posted February 24, 2013 Report Posted February 24, 2013 Dzięki za odpowiedzi moja c360 ma pojemność 3120cm wedle dowodu rej.a ile ma zetor 7211 i czy tuleje będą pasować bez przeróbek bloku silnika a i mam pytanie odnośnie wałka rozrządu da się jakoś go zregenerować chodzi mi o gniazda tegoż wałka ginie mi tam ciśnienie wał jest ok. Quote
muzyk Posted February 24, 2013 Report Posted February 24, 2013 Może mi ktoś odpowie dlaczego przerabia się to co nie powinno się przerabiać.Nie poprawiajcie konstruktora danego silnika bo to nie wyjdzie na dobre.Pozdrawiam. Quote
Robert ;-) Posted February 24, 2013 Report Posted February 24, 2013 Kolego muzyk a jeśli konstruktor[raczej polski inżynier]nie do końca przemyślał swój wynalazek.Czesi na tym kadłubie silnika uzyskali większą pojemność skokową i moc na pierwszych silnikach c4011 był wybity napis zetor,więc czemu nie powrócić do korzeni niby[naszych ciągników] bo i przecież nikt nie powie że c 350,c355,c360 to polski wynalazek.a poza tym że coś wykonane przez fabrykę to nie znaczy że to już jest cud techniki i niema żadnych wad.takie moje zdanie. Quote
muzyk Posted February 24, 2013 Report Posted February 24, 2013 O cudach techniki to nie ma o tym mowy,bo to chyba żart.Tylko myślę po co to robić[dodatkowe koszty] i tłuc się w niewygodnej budzie i gdzie tu sens.Pozdrawiam. Quote
Robert ;-) Posted February 24, 2013 Report Posted February 24, 2013 Co prawda to prawda cud to nie jest.Ale ja mam taki sprzęt i na moje ha wystarczy[pracuję w innej branży a ziemie uprawiam raczej z sentymentu] i nie robię sobie dodatkowych kosztów tylko planuje remont mojej leciwej 60[a w zasadzie 55] i chce w nią wsadzić najlepsze części sluży mi ona na 13ha i robi 130mth rocznie Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.