tomus2912 Posted February 8, 2019 Report Posted February 8, 2019 Witam wszystkich.Piszę na tym forum bo mam kilka pytań odnośnie silnika w moim ciapku.Zacznę od początku.Kupiłem 30-stkę z pękniętym blokiem silnika. Traktorek stał ponad dwa lata nie ruszany. Zalałem mu trochę ON i ku mojemu zdziwieniu po szarpnięciu go ok 5m odpalił. Więc stwierdziłem że bebechy typu tłok tuleje są ok silniczek ścisły. Kupiłem drugi blok i planuje zrobić przekładkę ze starego (po zdjęciu głowicy okazało się że pęknięty jest też między tulejami). Zamówiony blok jest po osiowaniu ponieważ to używka. Liczę się z tym że panewki pewnie będę musiał dokupić ale wału szlifował nie będe. Chodzi mi głównie o wałek rozrządu. Czy bez większych problemów wałek ze starego bloku mogę włożyć do tego kupionego? No i jak myślicie czy jest sens kupować nowe komplety tłoków i tulei czy wystarczy kupić nowe pierścienie? Te tuleje co są nie mają żadnych rantów ogólnie silnik jest poskładany na jakiś silikon który nie wygląda na stary to może były wymieniane bebechy. I następne pytanie to czy głowice dać do remontu czy tylko do sprawdzenia czy nie jest uszkodzona? Quote
Darkowe1 Posted February 8, 2019 Report Posted February 8, 2019 Jak naprawisz tak jak piszesz to będziesz dwa razy robił i wydasz więcej :/ zrób to raz a porządnie dołożysz 1000 więcej i będziesz miał pewność . Jak dasz do sprawdzenia to ci powiedzą czy trzeba remontować nie oszczędzaj bo będziesz żałował wiem po sobie :/ Quote
Vademecum Posted February 8, 2019 Report Posted February 8, 2019 kolego, z tego co piszesz masz marne pojęcie w temacie. generalnie wał pod nowe panewki musisz dać na warsztat do sprawdzenia a tam zadecydują co dalej, na 99 % szlif. tuleje musisz dać nowe jak i tłoki z pierścieniami, korby do winklowania, głowica rownież niech się fachowiec wypowie czy jest szczelna, możesz wcisnąć zawór wydechowy i sprawdzić czy jest odciśnięty od gniazda , jak tak to do remontu.też dziwie sie że kupiłeś używany blok. W takich przypadkach kupuje sie drugi sprawny silnik a ponowne wykorzystanie ma osprzęt ew. głowica a reszta to złom. Quote
tomus2912 Posted February 8, 2019 Author Report Posted February 8, 2019 Mam ograniczony budżet dlatego zdecydowałem się na kupienie bloku. Znajomi mi mówili że jak się rozbierze dół silnika to wtedy będzie się wiedziało jak wyglądają panewki. Że niby jak nie są mocno (mam nadzieje że niedawno był remontowany ten pęknięty silnik) wyślizgane to zrobić po prostu przekładkę wału z panewkami. Istnieje taka możliwość? A głowicę to raczej oddam do warsztatu niech ocenią bo ja zielony jestem. Quote
Vademecum Posted February 8, 2019 Report Posted February 8, 2019 kolego, wał i jego łożyskowanie w panewkach jest spasowany w procesie pracy jak ty to wymontujesz to już nigdy niema możliwości złożenia idealnie i takie remonty w krótkim czasie pociągają nastepny remont, to jak sie znasz na tym jest zapisane w tym co napisałeś. Taki remont sobie odpuść chyba że masz dużo kasy i chcesz experymentować. Quote
Darkowe1 Posted February 8, 2019 Report Posted February 8, 2019 To jaki masz budżet na ten remont bo zakup kompletu naprawczego to nawet nie jest 1 tys ... Quote
tomus2912 Posted February 16, 2019 Author Report Posted February 16, 2019 Witam.Jak już wcześniej pisałem remontuje silnik w c330.Kupiłem nowe panewki nowe pierścienie dystansowe nowe pierścienie na tłoki tuleje wypchnąłem z pękniętego bloku są praktycznie nowe żadnych wżerów tak więc stwierdziłem że nie będę kupował kompletu naprawczego. i teraz mam taką zagwostkę. A mianowicie chodzi mi o pierścienie dystansowe. One są ścięte z jednej strony. Założyłem je tym ścięciem w stronę stopy tak że ten kanał który tworzą po zetknięciu jest skierowany w stronę panewki i nie wiem czy tak powinno być.jak rozbierałem stary blok to mi wypadły i nie wiem jak powinny być zamontowane. Quote
Vademecum Posted February 16, 2019 Report Posted February 16, 2019 takie rzeczy ustalasz podczas rozbiórki, z tego remontu zadowolony nie będziesz ale następny dasz do zrobienia komuś kto sie zna. nieważne co po zewnętrznej stronie tuleji, ważne co w środku ale na oko tego nie stwierdzisz . tuleja, tłok korbowód podczas pracy odkształcają się w takim stopniu że tylko mikrometrem możesz to pomierzyć, teoretycznie jakbyś wszystko złożył idealnie to mogłoby być jak poprzednio, ale praktycznie nie włożysz tak samo tuleji, zawsze gdzieś sie przekręci minimalnie , a jak włożysz tłok do innej tuleji albo go obrócisz o 180 st. to masz dziure pomiędzy. Quote
tomus2912 Posted February 16, 2019 Author Report Posted February 16, 2019 Mam nadzieje że nie będzie źle. Ale teraz chodzi mi o te pół pierścienie na wale. tym rowkiem do środka (w stronę stopy) czy odwrotnie? Quote
tomus2912 Posted February 16, 2019 Author Report Posted February 16, 2019 A jeśli chodzi o znanie się to nawet ten co się zna na remontach od czegoś zaczynał. Możliwe że nie będę zadowolony ale jak wszystko wyjdzie to jaką będę miał satysfakcję z tego że sam to zrobiłem. Quote
Vademecum Posted February 16, 2019 Report Posted February 16, 2019 ja nie znam tego silnika i ci nie podpowiem, możesz spróbować na yutube podglądnąć.Jak robisz taką przekładkę to powinienneś wszystko układać tak żeby wracało w to samo miejsce.do podpór wału, korbowodów i głowicy potrzebujesz klucz dynamometryczny, warto oglądać gwinty bo mogą być osłabione. Quote
tomus2912 Posted February 16, 2019 Author Report Posted February 16, 2019 Klucz mam i dokręcałem wszystko tak jak w instrukcji. I w tej że instrukcji jest też opisane jak te pierścienie włożyć tylko że dla mnie nie bardzo zrozumiałe to jest. i myślałem że ktoś już to składał i wie jak je włożyć. popatrzę jeszcze na YT tak jak piszesz może coś podpatrzę. Quote
Robert ;-) Posted February 16, 2019 Report Posted February 16, 2019 Półpierścienie wycięciem do wału ,numerami do bloku muszą być symboleResze jak pisał kolega tuleje tłoki tam gdzie były ,jesli w dobrym stanie i złożysz to dobrze bedzie chodzic lata ,na uzywkach kolega jzdzil kilka dobrych lat a poprzedni wymienił na nowe tomus2912 1 Quote
tomus2912 Posted February 16, 2019 Author Report Posted February 16, 2019 Dziękuje serdecznie.teraz będę miał pewność że dobrze je włożę. Masz u mnie dużego browarka. Quote
tomus2912 Posted February 17, 2019 Author Report Posted February 17, 2019 A jeszcze mam takie pytanie. Do pompy wtryskowej w ciapku leje się olej tak mi się przynajmniej wydaje bo jest bagnet jest korek wlewu i do spuszczania też jest. Ten olej się zmienia? Leje się jakiś specjalny czy normalnie silnikowy? Quote
DuzyGrzegorz Posted February 17, 2019 Report Posted February 17, 2019 Olej taki sam (dokładniej ten sam) co w silniku. Zmienia się razem z wymianą w silniku. Pozdrawiam! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.