Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam wszystkich.
Piszę na tym forum bo mam kilka pytań odnośnie silnika w moim ciapku.
Zacznę od początku.

Kupiłem 30-stkę z pękniętym blokiem silnika. Traktorek stał ponad dwa lata nie ruszany. Zalałem mu trochę ON i ku mojemu zdziwieniu po szarpnięciu go ok 5m odpalił. Więc stwierdziłem że bebechy typu tłok tuleje są ok silniczek ścisły. Kupiłem drugi blok i planuje zrobić przekładkę ze starego (po zdjęciu głowicy okazało się że pęknięty jest też między tulejami). Zamówiony blok jest po osiowaniu ponieważ to używka. Liczę się z tym że panewki pewnie będę musiał dokupić ale wału szlifował nie będe. Chodzi mi głównie o wałek rozrządu. Czy bez większych problemów wałek ze starego bloku mogę włożyć do tego kupionego? No i jak myślicie czy jest sens kupować nowe komplety tłoków i tulei czy wystarczy kupić nowe pierścienie? Te tuleje co są nie mają żadnych rantów ogólnie silnik jest poskładany na jakiś silikon który nie wygląda na stary to może były wymieniane bebechy. I następne pytanie to czy głowice dać do remontu czy tylko do sprawdzenia czy nie jest uszkodzona?

Posted
Jak naprawisz tak jak piszesz to będziesz dwa razy robił i wydasz więcej :/ zrób to raz a porządnie dołożysz 1000 więcej i będziesz miał pewność . Jak dasz do sprawdzenia to ci powiedzą czy trzeba remontować :) nie oszczędzaj bo będziesz żałował wiem po sobie :/
Posted

kolego, z tego co piszesz masz marne pojęcie w temacie. generalnie wał pod nowe panewki musisz dać na warsztat do sprawdzenia a tam zadecydują co dalej, na 99 % szlif. tuleje musisz dać nowe jak i tłoki z pierścieniami, korby do winklowania, głowica rownież niech się fachowiec wypowie czy jest szczelna, możesz wcisnąć zawór wydechowy i sprawdzić czy jest odciśnięty od gniazda , jak tak to do remontu.

też dziwie sie że kupiłeś używany blok. W takich przypadkach kupuje sie drugi sprawny silnik a ponowne wykorzystanie ma osprzęt ew. głowica a reszta to złom.

Posted

Mam ograniczony budżet dlatego zdecydowałem się na kupienie bloku. Znajomi mi mówili że jak się rozbierze dół silnika to wtedy będzie się wiedziało jak wyglądają panewki. Że niby jak nie są mocno (mam nadzieje że niedawno był remontowany ten pęknięty silnik) wyślizgane to zrobić po prostu przekładkę wału z panewkami. Istnieje taka możliwość? A głowicę to raczej oddam do warsztatu niech ocenią bo ja zielony jestem.

Posted

kolego, wał i jego łożyskowanie w panewkach jest spasowany w procesie pracy jak ty to wymontujesz to już nigdy niema możliwości złożenia idealnie i takie remonty w krótkim czasie pociągają nastepny remont, to jak sie znasz na tym jest zapisane w tym co napisałeś.

Taki remont sobie odpuść chyba że masz dużo kasy i chcesz experymentować.

Posted

Witam.
Jak już wcześniej pisałem remontuje silnik w c330.
Kupiłem nowe panewki nowe pierścienie dystansowe nowe pierścienie na tłoki tuleje wypchnąłem z pękniętego bloku są praktycznie nowe żadnych wżerów tak więc stwierdziłem że nie będę kupował kompletu naprawczego. i teraz mam taką zagwostkę. A mianowicie chodzi mi o pierścienie dystansowe. One są ścięte z jednej strony. Założyłem je tym ścięciem w stronę stopy tak że ten kanał który tworzą po zetknięciu jest skierowany w stronę panewki i nie wiem czy tak powinno być.jak rozbierałem stary blok to mi wypadły i nie wiem jak powinny być zamontowane. 

Posted
takie rzeczy ustalasz podczas rozbiórki, z tego remontu zadowolony nie będziesz ale następny dasz do zrobienia komuś kto sie zna. nieważne co po zewnętrznej stronie tuleji, ważne co w środku ale na oko tego nie stwierdzisz . tuleja, tłok korbowód podczas pracy odkształcają się w takim stopniu że tylko mikrometrem możesz to pomierzyć, teoretycznie jakbyś wszystko złożył idealnie to mogłoby być jak poprzednio, ale praktycznie nie włożysz tak samo tuleji, zawsze gdzieś sie przekręci minimalnie , a jak włożysz tłok do innej tuleji albo go obrócisz o 180 st. to masz dziure pomiędzy.
Posted

A jeśli chodzi o znanie się to nawet ten co się zna na remontach od czegoś zaczynał. Możliwe że nie będę zadowolony ale jak wszystko wyjdzie to jaką będę miał satysfakcję z tego że sam to zrobiłem.

Posted

ja nie znam tego silnika i ci nie podpowiem, możesz spróbować na yutube podglądnąć.

Jak robisz taką przekładkę to powinienneś wszystko układać tak żeby wracało w to samo miejsce.

do podpór wału, korbowodów i głowicy potrzebujesz klucz dynamometryczny, warto oglądać gwinty bo mogą być osłabione.

Posted

Klucz mam i dokręcałem wszystko tak jak w instrukcji. I w tej że instrukcji jest też opisane jak te pierścienie włożyć tylko że dla mnie nie bardzo zrozumiałe to jest. i myślałem że ktoś już to składał i wie jak je włożyć. popatrzę jeszcze na YT tak jak piszesz może coś podpatrzę.

Posted

Półpierścienie wycięciem do wału ,numerami do bloku muszą być symbole

Resze jak pisał kolega tuleje tłoki tam gdzie były ,jesli w dobrym stanie i złożysz to dobrze bedzie chodzic lata ,na uzywkach kolega jzdzil kilka dobrych lat a poprzedni wymienił na nowe

Posted

A jeszcze mam takie pytanie. Do pompy wtryskowej w ciapku leje się olej tak mi się przynajmniej wydaje bo jest bagnet jest korek wlewu i do spuszczania też jest. Ten olej się zmienia? Leje się jakiś specjalny czy normalnie silnikowy?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...