Bizonekkk Posted March 3, 2019 Report Posted March 3, 2019 Witam. Mam takie pytanie. Jestem rolnikiem mam pola, drób oraz własny spory ogródek z warzywami. Mam teściów którzy mieszkają jakieś 30 km od mnie. I koło nich jest w lato bardzo duży ruch. Bo domki letniskowe itd. I chciałbym na ich terenie koło domu postawić swój "stragan", aby sprzedawać własnie jaja wiejskie, warzywa. Jak to wygląda od strony prawnej ? Jakie warunki muszę spełnić ? Z góry dziękuje za odpowiedź. Quote
Vademecum Posted March 3, 2019 Report Posted March 3, 2019 jak jesteś producentem rolnym to już spełniasz wszystkie warunki - nie możesz kupić i sprzedawać. Quote
Bizonekkk Posted March 3, 2019 Author Report Posted March 3, 2019 ale to nie problem, że będę sprzedawał u teściów a nie u siebie ? Quote
Vademecum Posted March 3, 2019 Report Posted March 3, 2019 nie problem, jesteś rolnikiem ryczałtowym, sprzedajesz swoją produkcję. Zawsze gdzie jest obrót pieniądza to wielki brat patrzy coś zabrać dla siebie, dlatego nie wynajmujesz terenu na stragan u teściów tylko masz go darmo - to tak z ostrożności. Quote
Bizonekkk Posted March 3, 2019 Author Report Posted March 3, 2019 Czyli podsumowując nie potrzebują nigdzie się rejestrować ? Ani nie muszę mięć kasy fiskalnej bo nie przekroczę progu ( 20 tyś ). Quote
Vademecum Posted March 3, 2019 Report Posted March 3, 2019 jesteś rolnikiem, nic nie potrzebujesz. będąc ronikiem mususz płacić krus i podatek od nieruchomości Quote
Bizonekkk Posted March 3, 2019 Author Report Posted March 3, 2019 Ok. Rozumiem. Wielkie dzięki za pomoc. Quote
Bizonekkk Posted March 5, 2019 Author Report Posted March 5, 2019 A jeszcze jedno takie pytanie mam. Jak wygląda sytuacja jakbym chciał aby szwagierka sprzedawała moje towary ? Quote
Opel Posted March 5, 2019 Report Posted March 5, 2019 Zięć i szwagier nie rodzina. Wtedy działalność gospodarczą i opłacasz tej Pani ZUS jako sprzedawcy + sanepid, wymogi, pozwolenia itp its, tzn chyba xD Quote