Vademecum Posted April 4, 2019 Report Posted April 4, 2019 a co z tego że nowy ? na wałku wypracowują sie krzywki a wałek wypracowuje obudowe czyli blok silnika i trzeba ocenić luz wałka w obudowie. Kolego te silniki miaĺy inne pomiary pomiędzy zaworami dolot wydech. skoro uważasz że większy luz to bardziej sie tłuką to może zmniejszyć ? tà logiką do niczego nie dojdziesz. W całym tym ciągniku najbardziej udany jest silnik i jeśli jest zrobiony jak neży to chodzi i nie stwarza problemów.Dlatego naprawe główną zleca sie mechanikowi a on na bazie swojego doświadczenia ocenia elementy i uwierz że wymiana wałka rozrządu na nowy nic nie zznaczy Quote
Darkowe1 Posted April 4, 2019 Author Report Posted April 4, 2019 Tylko że w mojej okolicy nikt tych ciągników nie chce robić znalazłem instrukcje z tego ciągnika i tam pisze żeby zawory ustawić na gorącym silniku na 0,25 Quote
Darkowe1 Posted April 5, 2019 Author Report Posted April 5, 2019 https://youtu.be/3Spe_YkubPk. Tak to wygląda Quote
Darkowe1 Posted April 6, 2019 Author Report Posted April 6, 2019 Panowie ile oleju wchodzi do skrzyni do jumza i czy jest jakieś smarowanie tych całych zwolnić bo irytuje mnie to ,,buczenie" czy to poprostu jest 30 letni ciągnik i tak ma być ? Quote
Robert ;-) Posted April 6, 2019 Report Posted April 6, 2019 Do mtz ponad 40litrów a skrzynia stara to i wyje Quote
Robert ;-) Posted April 6, 2019 Report Posted April 6, 2019 A hagnetu niema żeby zobaczyć czy nie za mało Quote
Vademecum Posted April 6, 2019 Report Posted April 6, 2019 czasem jest otwór kontrolny. Tylne zwolnice w mtz sà smarowane olejem ze skrzyni. Quote
Darkowe1 Posted April 6, 2019 Author Report Posted April 6, 2019 Dziś sposcilem stary olej 10 litrów żółtego gówno,,,a to trochę za mało Quote
Darkowe1 Posted April 6, 2019 Author Report Posted April 6, 2019 I jeszcze jedno gdzie w tym ciągniku jest wlew oleju Quote
Darkowe1 Posted April 6, 2019 Author Report Posted April 6, 2019 Znalazłem . Od góry koło wajchy biegów jest korek na kwadratowa śrubę na klucz 19 . Wlałem 30 litrów . Mam jeszcze pytanie co się stanie jak wleje za dużo oleju do hydrauliki bo też nie ma miarki ... Quote
Vademecum Posted April 6, 2019 Report Posted April 6, 2019 z 10 cm od góry wlej bo ci będzie sie wylewać. do hydrauliki. na obudowie skrzyni poszukaj podobnej śruby tylko mniejszej około 1/3 od dna to powinien być poziom w skrzyni, czasem jest pozioma kreska na odlewie a od góry strzałka. Quote
Darkowe1 Posted April 6, 2019 Author Report Posted April 6, 2019 Na skrzyni w deklu są dwie małe sruby wydaje mi się że min i max to jest więc nalałem pod tą drugą . A zawory jak klekocza to klekocza cały czas czy np jak jadę z góry na biegu to silnika prawie nie słyszę ... Quote
Vademecum Posted April 6, 2019 Report Posted April 6, 2019 a jaki masz luz na wałku rozrządu ? musi być jakaś przyczyna i to nie tylko luz zaworowy Quote
Darkowe1 Posted April 6, 2019 Author Report Posted April 6, 2019 Teraz posłuchałem filmiki klekotu na panewce i wydaje mi się że bardzo podobny do mojego jest :/ jeśli chodzi o luz to podpowiedź jak to sprawdzić Quote
Darkowe1 Posted April 6, 2019 Author Report Posted April 6, 2019 A czy osiowanie wału w bloku bo wymianie panewek jest konieczne ? Ona jak była kupiona miałem zerwany klin na wałku rozrządu i 4 tłok bił w zawór ... Wymieniłem tłoki tuleje panewki wałek rozrządu i te dwa zawory na 4 tłoku ... Pompa wtryski też teraz dałem głowice do sprawdzenia i wymieniłem te tulejki wtryskiwaczy bo woda się pokazywała generalnie został tylko blok ... Quote
Vademecum Posted April 6, 2019 Report Posted April 6, 2019 kolego, wał daje sie do szlifu a to jest osiowanie . Jak wymieniłeś tylko panewki bez pomiaru wału to popełniłeś poważny błąd. wałek rozrządu, robi sie pomiary przed montażem i znasz luz. Quote
Darkowe1 Posted April 6, 2019 Author Report Posted April 6, 2019 Czyli może być wina wału ... Teściu mówił że wystarczy tylko panewki wymienić ... Quote
Darkowe1 Posted April 6, 2019 Author Report Posted April 6, 2019 A jak wymieniałem tylko panewki na tłokach też się robi osiowanie ? Quote
Vademecum Posted April 7, 2019 Report Posted April 7, 2019 przy robocie tzw. dołu nie wyciągasz tłoków ! zamki pierścieni robią rysy na w tulejach i dlatego jak sie nic tam nie robi to sie ich nie wyciąga ! tłoki sie deformują i nie podlegają naprawie, nowe sie równa z góry w niektórych silnikach. korbowody sie winkluje i wtedy wymienia sie połàczenie z tłokiem. Quote
Darkowe1 Posted April 7, 2019 Author Report Posted April 7, 2019 To ja wymieniałem tuleje tłoki i pierścienie . Po włożeniu tłoków sprawdziłem czy nie wystają nad blok i było dobrze teraz też nie widziałem na tłokach żeby były zawory odbite czy coś . Nie wiedziałem o tym osiowaniiu bo bym zawiuzl do fachowca żeby to zrobił . Quote
ali Posted April 7, 2019 Report Posted April 7, 2019 Jak by na panewkach tłukło się to zaraz masz zatartego i na pewno byś nie miał ciśnienia, sprawdzałeś tulejki w korbowodach i stworzenie chyba nie,jak walił tłok w zawory to pierwsza rzecz do sprawdzenia to korby Quote
Darkowe1 Posted April 7, 2019 Author Report Posted April 7, 2019 Tulejki i sworznie były wymieniane bo stare byly wyrobione wszystko co możliwe zostało wymienione tylko wału nieruszalem wogole . Na rozrządzie luzów nie ma ciśnienie trzyma na zimnym 5 na gorącym 3 Quote
Darkowe1 Posted April 7, 2019 Author Report Posted April 7, 2019 Ten klekot jest słyszalny po dodaniu gazu na wolnych pracuje cicho i równo Quote
ali Posted April 7, 2019 Report Posted April 7, 2019 Nie wiem jak u rusina wygląda ale w Ursusa jak za mocno dokręcileś pokrywę zaworów to dzwigienki się o tv nią tłukły Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.