Jump to content

Recommended Posts

Posted

a co z tego że nowy ? na wałku wypracowują sie krzywki a wałek wypracowuje obudowe czyli blok silnika i trzeba ocenić luz wałka w obudowie.

Kolego te silniki miaĺy inne pomiary pomiędzy zaworami dolot wydech. skoro uważasz że większy luz to bardziej sie tłuką to może zmniejszyć ? tà logiką do niczego nie dojdziesz. W całym tym ciągniku najbardziej udany jest silnik i jeśli jest zrobiony jak neży to chodzi i nie stwarza problemów.

Dlatego naprawe główną zleca sie mechanikowi a on na bazie swojego doświadczenia ocenia elementy i uwierz że wymiana wałka rozrządu na nowy nic nie zznaczy

Posted
Panowie ile oleju wchodzi do skrzyni do jumza i czy jest jakieś smarowanie tych całych zwolnić bo irytuje mnie to ,,buczenie" czy to poprostu jest 30 letni ciągnik i tak ma być ?
Posted
Znalazłem . Od góry koło wajchy biegów jest korek na kwadratowa śrubę na klucz 19 . Wlałem 30 litrów . Mam jeszcze pytanie co się stanie jak wleje za dużo oleju do hydrauliki bo też nie ma miarki ...
Posted
z 10 cm od góry wlej bo ci będzie sie wylewać. do hydrauliki. na obudowie skrzyni poszukaj podobnej śruby tylko mniejszej około 1/3 od dna to powinien być poziom w skrzyni, czasem jest pozioma kreska na odlewie a od góry strzałka.
Posted
Na skrzyni w deklu są dwie małe sruby wydaje mi się że min i max to jest więc nalałem pod tą drugą . A zawory jak klekocza to klekocza cały czas czy np jak jadę z góry na biegu to silnika prawie nie słyszę ...
Posted
A czy osiowanie wału w bloku bo wymianie panewek jest konieczne ? Ona jak była kupiona miałem zerwany klin na wałku rozrządu i 4 tłok bił w zawór ... Wymieniłem tłoki tuleje panewki wałek rozrządu i te dwa zawory na 4 tłoku ... Pompa wtryski też teraz dałem głowice do sprawdzenia i wymieniłem te tulejki wtryskiwaczy bo woda się pokazywała generalnie został tylko blok ...
Posted
kolego, wał daje sie do szlifu a to jest osiowanie . Jak wymieniłeś tylko panewki bez pomiaru wału to popełniłeś poważny błąd. wałek rozrządu, robi sie pomiary przed montażem i znasz luz.
Posted
przy robocie tzw. dołu nie wyciągasz tłoków ! zamki pierścieni robią rysy na w tulejach i dlatego jak sie nic tam nie robi to sie ich nie wyciąga ! tłoki sie deformują i nie podlegają naprawie, nowe sie równa z góry w niektórych silnikach. korbowody sie winkluje i wtedy wymienia sie połàczenie z tłokiem.
Posted
To ja wymieniałem tuleje tłoki i pierścienie . Po włożeniu tłoków sprawdziłem czy nie wystają nad blok i było dobrze teraz też nie widziałem na tłokach żeby były zawory odbite czy coś . Nie wiedziałem o tym osiowaniiu bo bym zawiuzl do fachowca żeby to zrobił .
Posted
Jak by na panewkach tłukło się to zaraz masz zatartego i na pewno byś nie miał ciśnienia, sprawdzałeś tulejki w korbowodach i stworzenie chyba nie,jak walił tłok w zawory to pierwsza rzecz do sprawdzenia to korby
Posted
Tulejki i sworznie były wymieniane bo stare byly wyrobione wszystko co możliwe zostało wymienione tylko wału nieruszalem wogole . Na rozrządzie luzów nie ma ciśnienie trzyma na zimnym 5 na gorącym 3

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...