Darkowe1 Posted April 10, 2019 Author Report Posted April 10, 2019 3 dni wywoziłem obornik przyczepa 8 t ładowałem z czubem i pod mała górkę szła hmm jakby niemrawo i tu moje pytanie czy 8 ton to dużo że silnik nie daje rady czy tarcza sprzęgłową nadaje się na śmieci ... Quote
Vademecum Posted April 10, 2019 Report Posted April 10, 2019 przy ciągniku to nie wyznacznik, dajesz mniejszy bieg i jedziesz dalej, gorzej jak dajesz mniejszy bieg, zatrzymunesz się albo jeszcze jedziesz do tyłu a kółka kręcą do przodu. albo zjeżdżasz z górki jedziesz po łuku a przyczepa ściąga ciągnik prosto - wtedy jest zaciężko. po równym i c.330 pojedziesz i jeśli sie w każdym momencie zatrzymasz to nie będzie zaciężko Quote
Darkowe1 Posted April 11, 2019 Author Report Posted April 11, 2019 Daje mniejszy bieg i też dupa a obroty są i wieje pod spodem dziś ja rozjade dwie tarcze 180 zł i będzie spokój Quote
Darkowe1 Posted April 11, 2019 Author Report Posted April 11, 2019 Panowie tarcza jest jak nowa ... Czemu więc się ślizgała Quote
DuzyGrzegorz Posted April 11, 2019 Report Posted April 11, 2019 Jak się ślizgała to jak nowa nie jest. Sprawdź ustawienie i czy tarcza dociskowa jest prosta. Mógł być przegrzany tak że sprężyny zrobiły się miękkie albo ze starości straciły sprężystość. Pozdrawiam! Quote
Darkowe1 Posted April 11, 2019 Author Report Posted April 11, 2019 Mierzyłem nowa i stara to 0.2 mm różnicy jest. Jak sprawdzić ta tarcze ? Sprężyny wyjolem wydają się bardzo sztywne bynajmniej łapa ciężko je zgiąć . Zauważyłem że jeden ,,piesek" jest inny i inaczej odstaje nierówno czy może to być przyczyną ? Bo nie wiem czy zamówić tylko te łapki czy cały komplet Quote
Vademecum Posted April 11, 2019 Report Posted April 11, 2019 muszą być równe, tam jest ich regulacja , a jak są nierówne to tarcza może być zdeformowana. Quote
Darkowe1 Posted April 11, 2019 Author Report Posted April 11, 2019 Da się tarcze w domu sprawdzić ? Tą jedną łapka jest całkiem inna założona ... Quote
Darkowe1 Posted April 11, 2019 Author Report Posted April 11, 2019 I jeszcze jedno jak podkręcić 1 stopień sprzęgła ? Drugi regulowalem takimi podłużnymi śrubami na sprężynach Quote
Vademecum Posted April 11, 2019 Report Posted April 11, 2019 w jumzie ? w mtz jest jednostopniowe Quote
Darkowe1 Posted April 11, 2019 Author Report Posted April 11, 2019 https://images.app.goo.gl/VaaHPs2sPFPesj8D8 Quote
Darkowe1 Posted April 11, 2019 Author Report Posted April 11, 2019 Te co zaznaczyłem są od 2 stopnia . W docisku są 3 otwory które są dokręcane na szpilki kosza sprzęgłowego czy one nie powinny być dokręcone do oporu a tarcze do iskaja sprężyny i tylko tyle ? Quote
Vademecum Posted April 11, 2019 Report Posted April 11, 2019 tu ci nie pomogę, musiałbym to mieć w rękach Quote
Darkowe1 Posted April 12, 2019 Author Report Posted April 12, 2019 https://zapodaj.net/9ee33716f2aac.jpg.html jak zamontowac docis sprzegła które sróby muszą byc dokrecone do oporu a którymi rególóje sie dociś pierwszego stopnia bo które kolory bym nie przykrecał wszystko sie schodzi na maxsa do tarczy nie rozumiem tego ... Dokrecając zółte sróby do kołą zamachwego na siłe bo raczej tak muszą byc ?? brakuje mi gwintu na śrubach niebieskich . rególując srubami niebieskimi rozkrecaja mi sie sruby zielone ... Quote
DuzyGrzegorz Posted April 12, 2019 Report Posted April 12, 2019 To dobrze ze schodzi na max. Przecież nie jest wciśnięte sprzęgło. Pozdrawiam! Quote
Darkowe1 Posted April 13, 2019 Author Report Posted April 13, 2019 Orientuje się ktoś czy też sruby zielone muszą tam być jest ich 3 Quote
Dobromil Posted April 13, 2019 Report Posted April 13, 2019 Właśnie tak pacze na te zdjęcia i próbuję sobie przypomnieć , no i myślę że te żółte muszą być dokręcone na max zielonych to raczej nie powinno być one są chyba tylko do zamontowania docisku na ciągniku później wykręca się je Regulacji dokonuje się niebieskimi , nakrętkami na łapkach i śrubami ze sprężyną i zapadką , bardzo ważne jest znać ilość obrotów poszczególnych śrub czy nakrętek no i kolejność regulacji też jest bardzo ważna Najlepiej poszukaj instrukcji , jak nie znajdziesz to spróbuję pomócPrzy okazji powiem że cudem jest wyregulowanie sprzęgła w Jumzie tak aby WOM włączał się bez zgrzytu Quote
DuzyGrzegorz Posted April 13, 2019 Report Posted April 13, 2019 Możliwe że te zielone są montażowe. Ja ustawiam sprzęgło w ten sposób że dociskam łapki dużym ściągaczem. Wtedy widać co się dzieje. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted April 13, 2019 Report Posted April 13, 2019 i jest to dobry test jak sie nie zna tego sprzęgła Quote
Darkowe1 Posted April 13, 2019 Author Report Posted April 13, 2019 Com miałem ustawiony tymi śrubami na sprężynach ustawiałem pisze w instrukcji żeby dokręcić i poposcic 1/8 obrotu ale oczywiście nic to nie dało . To nic sprężyny wymienilem łapki też śruby mocujące łapki wymienione . Wszystko skręcone dziś zjeżdżam i zobaczymy Quote
Darkowe1 Posted April 13, 2019 Author Report Posted April 13, 2019 Wszystko złożone odpalone i ... Sprzęgło jak się ślizgało tak się slizga dalej 7 ton lekka wzniesienie redukcja do 4 i też się delikatnie ślizga . Na dodatek pojawił się wyciek oleju . Traktor zjechał delikatnie bez szarpania itp . Quote
Vademecum Posted April 13, 2019 Report Posted April 13, 2019 niema prawa się ślizgać na żadnym biegu i z każdym obciążeniem. Ma zakŕęcić kołami albo zgasnąć.albo coś nie halo z tarczą albo słabe sprężynyPedał sprzęgła też ma znaczenie , ma być luz tzn łożysko oporowe ma nie dotykać łapek. Quote
Darkowe1 Posted April 13, 2019 Author Report Posted April 13, 2019 4 mm luzu zrobiłem ... Tarcze wymieniłem na inną najwyżej rozjade jeszcze raz masakra normalnie Quote
Darkowe1 Posted April 13, 2019 Author Report Posted April 13, 2019 Nie wiem ... Docisk cały wymienić ... ? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.