Darkowe1 Posted July 29, 2019 Author Report Posted July 29, 2019 Nie powiedz mi ile oleju wlać do skrzyni bo teraz wałek wiem nie jest zanurzony w oleju i strasznie go słychać :/ nalać oleju tak z 10 cm pod górny dekiel ? Quote
Vademecum Posted July 30, 2019 Report Posted July 30, 2019 nie wiem ile w jumzie a średnio 40 - 45 l. W ruskich na obudowie lubi być śruba kołkowa, z łbem kwadratowym i w białym kolorze , gdzieś około połowy lub troche niżej i olej lejesz aż tam sie pokaże. Oczywiście mniej więcej na równym. Quote
Darkowe1 Posted July 30, 2019 Author Report Posted July 30, 2019 Tyle nalałem zobaczymy czy pomoze Quote
Darkowe1 Posted July 31, 2019 Author Report Posted July 31, 2019 Znajomy ma tylny most od MTZ za 1600 zł ciekawe czy by dało radę przełożyć do jumza Quote
Vademecum Posted July 31, 2019 Report Posted July 31, 2019 bez sensu. nawet jakby pasował. Co chcesz tym mostem uzyskać ? Quote
Vademecum Posted July 31, 2019 Report Posted July 31, 2019 a co ci z blokady która nie działa ? skąd weźmiesz ciśnienie oleju ? Quote
Darkowe1 Posted July 31, 2019 Author Report Posted July 31, 2019 Nie rozumiem pytania ... Chodzi ci o samo podłączenie zaworu czy tam w środku mostu być jakieś ciśnienie ? Quote
Vademecum Posted July 31, 2019 Report Posted July 31, 2019 też nie rozumiem o jakim zaworze piszesz. w mtz blokada jest hydrauliczna tylko jest tak niedopracowana że po chwili tarcze blokady zaoliwiają się jak i hamulca i cała lewa strona nie działa. Quote
Robert ;-) Posted July 31, 2019 Report Posted July 31, 2019 Do mtz można zrobić blokade na powietrze ,ja tak mam zrobione ,w oryginale jest sterowane z serwomechanizmu (kolumny kierowniczej) można też kupić zawór i zamontować w podłodze a podłącza się go pod orbitrol (nowsza wersja ) co do mostu od mtz do jumz,raczej wątpie w powodzenie takiej przeróbki ,bo to inne ciągniki ,ruscy mają przystawki aby silnik mtz zamontować do jumza ale chyba nic poza tym Quote
Vademecum Posted August 1, 2019 Report Posted August 1, 2019 na pkwietrze to jest dobre rozwiązanie , jednak sprężarka tam daje około 5 - 6 atm. Wydaje sie troche maĺo. w sumie to nie pamiętam jakie tam powinno być ciśnienie. w ursusie poniźej 8 nie działa a powierzchnia tłoka jast dużo większa. Quote
Robert ;-) Posted August 1, 2019 Report Posted August 1, 2019 W mtz działa ,nie tylko u mnie,dla tego tak zrobiłem Quote
Robert ;-) Posted August 1, 2019 Report Posted August 1, 2019 6atm tyle bije sprężarka ,założylem elektrozawór od instalacji lpg i załącza się z guzika, u mnie rusek nie ma ciężko , ale lubie mieć sprawny sprzęt ,nie musi wygladać jak milion $ ale byle był sprawny Quote
Vademecum Posted August 2, 2019 Report Posted August 2, 2019 6 to niewiele, ale u ciebie na równym to pewnie wystarcza. To rozwiązanie podoba mi się, pamiętam ile razy prółem tą lewą strone i wymieniałem po 4 tarcze zatopione w oleju.Powiem ci że też pilnuje sprawności sprzętu by dotrzymać terminów agrotechnicznych.MF ma odmienną pneumatyke i daje 13-15 atm. malutka butla i ciśnie non stop, Quote
Robert ;-) Posted August 2, 2019 Report Posted August 2, 2019 Tak tam cały czas chodzi ,wiem że 6mało ale jest zawór co można podkręcić ,ja robiłem właśnie dla tego Żeby mi tam olej nie ciekł a poza tym nie mam już serwa ,ja blokady w 60tce to nawet nie pamiętam kiedy ostanio używałem:-) a rusek to jak równo stoi to ciągnie na oba koła sam się dziwie wiadomo jak zacznie leźć w ziemie to miele raz jedno raz drugie ,ale jak jest blokada to niech będzie sprawna Quote
Vademecum Posted August 2, 2019 Report Posted August 2, 2019 to servo to największa porażka w tym ciągniku. Ursusy do 88 roku mają podobne od 89 już orbitrol ale jeszcze mechanizm na zasadzie tego serva. Z tym że jak jest już orbitrol to nie problem wrzucić siłownik. Jak niema przodu to blokada jest jedyną pomocą by nie stanąć, jak jest przód to praktycznie nie używa się blokady. Ja od kąd kupiłem tą ruską szóstke to jak mokro podpieram się blokadą ale nie narzekam że cza ją trzymać , bardziej upierdliwe jak nie chce wyjść bo cza zmienić bieg a przy przednim napędzie bywają takie naprężenia że nie wyrzucisz biegu tylko cza wyłączyć przód Kolega ma problem z wyskakującą blokadą ale to tak ma być a bywają poważniejsze utrudnienia. Quote
Darkowe1 Posted September 3, 2019 Author Report Posted September 3, 2019 Panowie mam pytanie odnośnie hydrauliki . Co może hałasować rozdzielacz czy pompa hydrauliczna ? Padł mi rozdzielacz jak prasowalem i przełożyłem z drugiego jumza teraz tak coś wyje że nie idzie wytrzymać ... Quote
Darkowe1 Posted September 7, 2019 Author Report Posted September 7, 2019 Siemanko dziś wyjolem wałek wom i mam pytanie od strony silnika na końcu walka jest jakaś tulejka rozciętą i wykrzywiona ... Czy tam nie powinno być jakiegoś łożyska ? Quote
Darkowe1 Posted September 7, 2019 Author Report Posted September 7, 2019 https://photos.app.goo.gl/PbhztRkiBCzABrCx9 Quote
Darkowe1 Posted September 8, 2019 Author Report Posted September 8, 2019 Wyciągnąłem wałek wom i to jest od strony silnika Quote
Vademecum Posted September 8, 2019 Report Posted September 8, 2019 miałem na myśli materiał, czytałem od początku ten wątek. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.