Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
nie wiem ile w jumzie a średnio 40 - 45 l. W ruskich na obudowie lubi być śruba kołkowa, z łbem kwadratowym i w białym kolorze , gdzieś około połowy lub troche niżej i olej lejesz aż tam sie pokaże. Oczywiście mniej więcej na równym.
Posted
też nie rozumiem o jakim zaworze piszesz. w mtz blokada jest hydrauliczna tylko jest tak niedopracowana że po chwili tarcze blokady zaoliwiają się jak i hamulca i cała lewa strona nie działa.
Posted
Do mtz można zrobić blokade na powietrze ,ja tak mam zrobione ,w oryginale jest sterowane z serwomechanizmu (kolumny kierowniczej) można też kupić zawór i zamontować w podłodze a podłącza się go pod orbitrol (nowsza wersja ) co do mostu od mtz do jumz,raczej wątpie w powodzenie takiej przeróbki ,bo to inne ciągniki ,ruscy mają przystawki aby silnik mtz zamontować do jumza ale chyba nic poza tym
Posted
na pkwietrze to jest dobre rozwiązanie , jednak sprężarka tam daje około 5 - 6 atm. Wydaje sie troche maĺo. w sumie to nie pamiętam jakie tam powinno być ciśnienie. w ursusie poniźej 8 nie działa a powierzchnia tłoka jast dużo większa.
Posted
6atm tyle bije sprężarka ,założylem elektrozawór od instalacji lpg i załącza się z guzika, u mnie rusek nie ma ciężko , ale lubie mieć sprawny sprzęt ,nie musi wygladać jak milion $ ale byle był sprawny
Posted

6 to niewiele, ale u ciebie na równym to pewnie wystarcza. To rozwiązanie podoba mi się, pamiętam ile razy prółem tą lewą strone i wymieniałem po 4 tarcze zatopione w oleju.

Powiem ci że też pilnuje sprawności sprzętu by dotrzymać terminów agrotechnicznych.

MF ma odmienną pneumatyke i daje 13-15 atm. malutka butla i ciśnie non stop,

Posted
Tak tam cały czas chodzi ,wiem że 6mało ale jest zawór co można podkręcić ,ja robiłem właśnie dla tego Żeby mi tam olej nie ciekł a poza tym nie mam już serwa ,ja blokady w 60tce to nawet nie pamiętam kiedy ostanio używałem:-) a rusek to jak równo stoi to ciągnie na oba koła sam się dziwie wiadomo jak zacznie leźć w ziemie to miele raz jedno raz drugie ,ale jak jest blokada to niech będzie sprawna
Posted
to servo to największa porażka w tym ciągniku. Ursusy do 88 roku mają podobne od 89 już orbitrol ale jeszcze mechanizm na zasadzie tego serva. Z tym że jak jest już orbitrol to nie problem wrzucić siłownik. Jak niema przodu to blokada jest jedyną pomocą by nie stanąć, jak jest przód to praktycznie nie używa się blokady. Ja od kąd kupiłem tą ruską szóstke to jak mokro podpieram się blokadą ale nie narzekam że cza ją trzymać , bardziej upierdliwe jak nie chce wyjść bo cza zmienić bieg a przy przednim napędzie bywają takie naprężenia że nie wyrzucisz biegu tylko cza wyłączyć przód :) Kolega ma problem z wyskakującą blokadą ale to tak ma być a bywają poważniejsze utrudnienia.
  • 1 month later...
Posted
Panowie mam pytanie odnośnie hydrauliki . Co może hałasować rozdzielacz czy pompa hydrauliczna ? Padł mi rozdzielacz jak prasowalem i przełożyłem z drugiego jumza teraz tak coś wyje że nie idzie wytrzymać ...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...