Jump to content

Recommended Posts

Posted
A też jest czasami tak że jak włączę zapłon i ruszam tym gniazdem z wtyczką na wisko to w tym sprzęgle słychać takie lekkie stukanie jak małym mloteczkiem o kowadelko. Ruszę troszkę wentylator przestaje, wrócę nim to znowu stuka. Tak jak by się chciało załączyć lub rozłączył.
Posted

czyli masz jeszcze sterownik ? Kupiłeś ten ciągnik z tym problemem ? Kolego na tzw. omacka można coś naprawić jak sie uda, a jak sie nie uda to kasa wydana i problem zostaje. Mnie martwi że były właściciel miał ten problem i z pewnością próbował go rozwiązać i nie wyszło. Nie wiadomo czy czegoś nie pozamieniał, czy nie zrobił zwarcia na sterownik, a może uszkodzone kostki uwaliły sterownik.

Tu bez konkretnej wiedzy i przyżądów możesz tylko wydać kase i nic...

Zostanie ci serwis, a oni wymieniają pokoleji wszystko aż zacznie dziaĺać.

Może kolega coś wymyśli, za dużo wątpliwości.

Posted

ten czujnik możesz włożyć w wodę ale jeśli okaże się że potrzebne jest wiecej niz 100 stopni to woda się zagotuje i niesprawdzisz a olej podgrzejesz do wyższej temperatury ,tak do jednego zasilanie i patrzeć kiedy przejdzie prąd tylko podłącz tam obciażenie np żarówkę ,piszesz że słychać coś w sprzęgle wisko to jest niedopuszczalne tam przerywa zasilanie i tam szukaj przyczyny ,niełączy a czy w tym  sprzęgle nie ma pierścieni ślizgowych i szczotek bo jak przekazać prąd na obracający się wentylator,zmierz jakie napięcie dochodzi do wisko jeśli takie samo  jak w instalacji to podłącz z akumulatora oczywiście zabezpieczone bezpiecznikiem w ten przewód wepnij amperomierz i będziesz widział na amperomierzu czy jest sprawne  wisko jeśli będzie sprawne to amperomierz będzie pokazywał stałą wartość a jak będzie skakała jego wartość świadczy o uszkodzonym oczywiście ruszajac  tam gdzie podejrzewasz że niełączy

Posted
Tak kupiłem z tym problemem. Ale o tym nie wiedziałem. To było chyba tak że wtyczka się wypięła i wentylator ją wyrwał. Nie widać żadnych oznak żeby poprzedni właściciel coś tu majstrował. Jutro sprawdzę jak kolega wyżej radzi. Dobre pomysły które może coś rozjaścią
Posted
Czujnik nie przekazuje napięcia w żadnej temperaturze. Rozgrzalem olej do ok120 stopni. Rano jak byłem przy ciagniku obracalem wentylatorem to pierwsze 3 obroty był lekki opór a po następnych kręcił się bez żadnego oporu. Zapaliłem ciągnik i wentylator na full. Czemu zgaszony kręci lekko a zapalony na full. Ten czujnik zły że nie przekazuje napięcia?
Posted

czujnik ma pod wpływem temperatury łączyć na ful dla wentylatora, dla jakiej temperatury to już jest specyfika czujnika, może być 80 st, 90 stopni.

Natomiast dla wskazania zegara temperatury powinien mieć zmienną przewodność - im cieplej tym mniejszy opór, a więc większa przewodność. Tam kolega pisał odnośnie pinów i jeśli jest jeden pin to drugi będzie masa ale jak są dwa piny to oba zamykają obwód, ale itam cza było próbować z masą raz jeden a ras drugi , również powinienneś przetestować ten stary czujnik. Poprostu coś jest nie tak i trzeba szukać - spróbuj ze starym czujnikiem i połączenie między pinami a jak nie reaguje to próbuj pin masa jeden a później drugi - Pod wpływem temperatury musi dojść do połączenia obwodu a jeśli nie to popsuty jest czujnik - od włączania wentylatora.

Posted
Sytuacja przedstawia się tak. Stary czujnik wogole nie reaguje na nic. Ewidentnie zepsuty. A nowy czujnik do temperatury ok 30-40 stopni świecie ciągle a powyżej tej temperatury przestaje świecić(przekazywac napięcie) czyli wychodzi na to że ten czujnik też jest wadliwy
Posted

a łożyska są dobre na wentylatorze? bo jak będą się zacierać to może chodzić na ful i rozumiem że ten czujnik który podgrzewałeś nie posiada oporności przy temperaturze pomiędzy pinami i pomiędzy pinem a masą każdy z nich bo jeśli by się okazało że posiada opór to równiez miże wysterowyać sterownik od wiskozy jeśli nie ma oporności i nie łączy to jest uszkodzony 

Posted
to też cza mieć pewność że ten czujnik dotyczy włączania wentylatora czy odpowiada za coś innego. Troche dziwne że powyżej 30 - 40 st. rozłącza obwód - to tak jakby odpowiadał za coś innego niż wentylator.
Posted

a gdzie prowadzą kable od sterownika czy tylko zasilanie czujniki i sprzęgło czy gdzies więcej  ,drugi czujnik dwupinowy sprawdzałeś czy jest opór czy łączy zaleznie od temperatury i sprawdż numery katalogowe tych czujników czy się zgadzaja z katalogiem 

Posted
Łożyska są dobre, jak obracam wentylator to nie ma żadnych niepokojących odgłosów czy objawów. A czujnik nie ma żadnej opornośći. Poprostu przesyła napięcie cały czas. Przy ok 40 stopniach przestaje przesyłać. Musi być wadliwy.
Posted
Według katalogu od case czujnik mam dobry. Kupię drugi, albo między czasie z innej maszyny znajdę żeby próbę zrobić. Także do poniedziałku mam z głowy to
Posted

pisałeś że masz 3 czujniki jeden dwupinowy przestaje przewodzić  przy 40 stopniach drugi jest prawdopodobnie od wskażnika temperatury bo miał około 230 omów przy 90 stopniach i zostaje nam trzeci chyba  dwupinowy  co z  nim ma opór czy łączy dwa piny,piszesz o sterowniku od wisko co to jest? czy śą w nim tylko zwykłe przekażniki czy jest bardziej rozbudowany 

Posted

czujniki s są na allegro od wentylatora  chłodnicy i temp załączania od 88 stopni od samochodu tylko gwint może nie pasować i zwróć uwagę czy można go połączyć bezpośrednio czy przez przekaznik 

Posted
Ten 3 czujnik też ma opór taki sam jak ten pierwszy. A ten sterownik czy moduł to taka mała puszeczka do której podpięta jest wiązka kabli. Za co dokładnie odpowiada to nie wiem.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...