Janek1989 Posted February 22, 2020 Report Posted February 22, 2020 Witam.Nie jestem rolnikiem mam okazje kupić działkę rolną o powierzchni 0.7 ha, czy będąc właścicielem działki o takiej powierzchni mogę dostać dopłaty bezpośrednie? Quote
Vademecum Posted February 22, 2020 Report Posted February 22, 2020 nie nie niemożesz. a na dodatek zapłacisz 4 razy tyle podatku niż rolnik. Quote
Janek1989 Posted February 22, 2020 Author Report Posted February 22, 2020 A jeśli jestem współwłaścicielem (w sumie 3 właścicieli) działki rolnej o powierzchni 0.8 ha to czy mogę dodać sobie cześć do tej działki o powierzchni 0.7 aby było powyżej 1 ha? A może ktoś wie jak to wygląda że jak jest 3 właścicieli jednej działki to trzeba to podzielić na 3 osoby, czy każdy z tych osób jest właścicielem działki o powierzchni 0.8 i tyle może podawać ? Quote
Vademecum Posted February 22, 2020 Report Posted February 22, 2020 Jak sie dogadasz z innymi to możesz, ale jak niemasz pow. 1 ha to nie masz nawet możliwości złozenia takiego wniosku bo niedostaniesz nr. gospodarstwa - musisz mieć pona 1 ha , ale czy jest o co walczyć ? Do 1 ha masz dopłate od około 250 zł do 900 zł. w zależności co tam będziesz uprawiać. są dopłaty dodatkowe do np. pomidorów, truskawek, chmielu, motylkowatych grubo nasiennych, ale szału niema i kontrolują to Quote
Janek1989 Posted February 22, 2020 Author Report Posted February 22, 2020 To znaczy ze muszę mieć powyżej 1 ha na własność żeby brać dopłaty a nie mogę mieć tak jak pisałem wcześniej że 0.7 ha na własność a 0.8 ha we współwłasności. Quote
Vademecum Posted February 22, 2020 Report Posted February 22, 2020 przecież napisałem ci że możesz, żeby dostać nr. gosp. musisz mieć ponad 1 ha, więc umowa dzierżawy ci będzie potrzebna, notarialna na 10 lat. Jeśli miał byś już ponad 1 ha i nr. gospodarstwa to nietrzeba umowy, tylko do wniosku dołączasz działke min. 30a. Quote