Monk Posted April 13, 2020 Report Posted April 13, 2020 Mam tutaj przede wszystkim na myśli auta osobowe. Jakimi na co dzień jeździcie? Jak wam się wydaje, co bardziej sprawdzi się w praktyce? Diesel czy benzyna? Quote
Vademecum Posted April 13, 2020 Report Posted April 13, 2020 to zależy czy z rynku pierwotnego czy wtórnego, na dojazdki, krótkie trasy absolutnie benzyna. Nowe do wiekszych przebiegów korzystny będzie dizel. Stare auto to jednak w benzynie . Osobiście osobówki zawsze miałem w benzynie od 2.0 do 2.9 - zagazowane. Jednak około 2 msc. temu kupiłem sorento 2.5 w dizlu, i niestety w jeździe wypada słabo w porównaniu do benzyny, choć mam wersje EX 170 koni.Wziołem dizla ze względu na paliwo i odzysk akcyzy bo mi na hektar wystarcza 50 litrów i nigdy nie wyczerpałem limitu. Też wybor padł na ciężkie auto po styczniowej masakrze jaką na moim pasku 2.9 wyrządził inny i pijany kierowca. Moja vr6 została skasowana. Quote
simson54 Posted April 13, 2020 Report Posted April 13, 2020 jak w koło komina to jak najbardziej benzyna tak jak kolega wyżej pisze deasel bedzie za drogo kosztował na krótkie trasy Quote
Tuzon Posted April 14, 2020 Report Posted April 14, 2020 Wszystkie duże maszyny zasilane są silnikami diesla. Wynika to z prostego faktu - silniki diesla, pomimo, że są trochę mniej ekologiczne, to nie mają sobie równych w transporcie ciężarowym, w maszynach rolniczych itd.To jest zupełnie inna skala wydajności.Tematyka ta trochę szerzej została jeszcze opisana pod niniejszym linkiem: https://mamauto.pl/diesel-czy-benzyna-ktory-samochod-bedzie-wiecej-wart-przy-zlomowaniu/ Quote
Vademecum Posted April 14, 2020 Report Posted April 14, 2020 fakt, nie mają równych, pracują w cięższych warunkach niż benzynowe. Jeśli to będzie nowy dizel to pochodzi, ale trzeba wiedzieć że stary dizel już niekoniecznie pochodzi a remont układu paliwowego w dizlu jest wielokrotnie droższy niż w benzynie. Dizel na krótkich trasach gdzie nie zdąży się zagrzać szybko wykończy sie. Quote
Sołtys Michał Posted March 22, 2021 Report Posted March 22, 2021 Ja dojeżdżam do miasta 42 km, jak chcę cos załatwić poważniejszego, do rodziców, itd., na ten moment mam benzynę, gdybym ta trasę pokonywał codziennie skusiłbym się na diesla. Diesla mam do roboty i w trasy długie. Quote
Sołtys Michał Posted March 22, 2021 Report Posted March 22, 2021 Wszystkie duże maszyny zasilane są silnikami diesla. Wynika to z prostego faktu - silniki diesla, pomimo, że są trochę mniej ekologiczne, to nie mają sobie równych w transporcie ciężarowym, w maszynach rolniczych itd.To jest zupełnie inna skala wydajności.Tematyka ta trochę szerzej została jeszcze opisana pod niniejszym linkiem: https://mamauto.pl/diesel-czy-benzyna-ktory-samochod-bedzie-wiecej-wart-przy-zlomowaniu/Dokładnie tak, wydajność rozkłada się na czas pracy i trudne warunki. Quote
Sołtys Michał Posted March 22, 2021 Report Posted March 22, 2021 to zależy czy z rynku pierwotnego czy wtórnego, na dojazdki, krótkie trasy absolutnie benzyna. Nowe do wiekszych przebiegów korzystny będzie dizel. Stare auto to jednak w benzynie . Osobiście osobówki zawsze miałem w benzynie od 2.0 do 2.9 - zagazowane. Jednak około 2 msc. temu kupiłem sorento 2.5 w dizlu, i niestety w jeździe wypada słabo w porównaniu do benzyny, choć mam wersje EX 170 koni.Wziołem dizla ze względu na paliwo i odzysk akcyzy bo mi na hektar wystarcza 50 litrów i nigdy nie wyczerpałem limitu. Też wybor padł na ciężkie auto po styczniowej masakrze jaką na moim pasku 2.9 wyrządził inny i pijany kierowca. Moja vr6 została skasowana.Współczuję, taki silnik się już nie powtórzy. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.