Jlc Posted August 12, 2020 Report Posted August 12, 2020 Mam drobny z kolumny kierowniczej(spod ramienia).Chciałem je zdjąć i wymienić uszczelniacze.Czy ramie kolumny kierowniczej cos trzyma poza ta nakretka i podkładka?Odkrecilem nakrętke ale nie mogę go zdjąć. Quote
Vademecum Posted August 12, 2020 Report Posted August 12, 2020 jak jest drobny wyciek to nic nie rób bo itak będzie, luz osiowy powoduje uszkodzenie uszczelniaczy, wymienisz i będzie tosamo za jakiś czas. Nie chce ci zejść ramie bo jest na stożku . Cza to ostukać i ma zejść, ale jak jesteś nowicjuszem w temacie to możesz uszkodzić coś. Quote
Jlc Posted August 12, 2020 Author Report Posted August 12, 2020 Szczerze mówiąc akurat tego nigdy nie robilem. Trochę drobnych remontów przy nim robię sam. Ono jest zamontowane na podobnej zasadzie co kierownica na swoim klimie? I co musialbym ostukać? Ramię w kierunku zejścia? Może wd 40 popsikac?Druga strona jest suchutka a tu caly czas kapie i zalewa skrzynię. Quote
Vademecum Posted August 12, 2020 Report Posted August 12, 2020 WD nie zaszkodzi, a ostukujesz ramie najlepiej młotkiem a z drugiej strony podkładasz drugi większy młotek żeby drgania nie przechodziły dalej. Quote
Jlc Posted August 12, 2020 Author Report Posted August 12, 2020 Ciężko to idzie bo mlotkiem nie ma jak pukać. Zapsiaklem wd i zostawiłem na noc może coś pomoże. Quote
Vademecum Posted August 13, 2020 Report Posted August 13, 2020 Jak masz kabine to ciasno, ale bez sensu wymontowywać całą kolumne Quote
Jlc Posted August 27, 2020 Author Report Posted August 27, 2020 Nie udało mi się zdjąć tego ramienia w tamtym podjesciu. Sprawdziłem na próbę drugie i zeszło po małej walce. W sobotę zabieram się ponownie za to.Co może być przyczyną że tak mocno trzyma? Coś poza pukaniem młotkiem w kierunku zejścia da się zrobić? Quote
Vademecum Posted August 28, 2020 Report Posted August 28, 2020 nic, w skrajnych przypadkach grzeje sie gazem, ale to wymaga doświadczenia i trzeba sie liczyć z uszkodzeniami części palnych Quote
Jlc Posted August 31, 2020 Author Report Posted August 31, 2020 Nie zeszło więc zostaje tylko palnik. Quote
Jlc Posted October 7, 2020 Author Report Posted October 7, 2020 Elegancko zrobione palnikiem. ale jak konserwowałem go po sezonie to zobaczyłem dziwny wyciek obok tej "obudowy" co jest bagnet od oleju w skrzyni. Z czego tam to kapie?(po tej obudowie z boku, śrubie co trzyma błotnik) Quote
Vademecum Posted October 8, 2020 Report Posted October 8, 2020 jakoś nie potrafie tego z pamięci zlokalizować, później zobacze przy swoim co tam jest, ale masz węzeł hydrauliczny na samej górze, niżej masz cięgno od hamulców, które pracują w oleju i tam jest uszcs3lniacz taki nietypowy na cięgle, tam lubi puścić, niżej masz bagnet i regulacje reakcji hydrayliki może tam coś puszcza. Może tak być że śryby na kryzie skrzyni czy zwolnicach, moście popuściły , też od podestu jest śruba idąca do skrzyni, może jest na wylot do środka skrzyni i olej idzie po gwincie. Przekonaĺem sie na 4514 że tak zrobili i olej po gwintach wypływa. Quote
technikarolna Posted October 8, 2020 Report Posted October 8, 2020 WitamPodsyłam link do Naszej strony z katalogiem modelu może pomoże, w namierzeniu wycieku ;)Pozdrawiamhttps://technikarolna.pl/massey-ferguson-255-katalog-7479.html Quote
Jlc Posted October 9, 2020 Author Report Posted October 9, 2020 Generalnie to poniżej bagnetu i tego wypuklenia jest śruba dość duża(22?) i generalnie ona od strony skrzyni jest oblepiona olejem wraz z dołem tej obudowy co bagnet wchodzi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.