Kamilc-360 Posted October 31, 2020 Report Posted October 31, 2020 Cześć tak mnie zastanawia jedna rzecz odnośnie kół w licencyjnych Ursusach, dużo użytkowników np 2812 twierdzi że ten ciagnik lepiej sobie radzi na kołach 28, jest żwawszy, lepiej radzi sobie w polu nie dusi go tak, na kołach 32 za to jest szybszy ale już ciężej ma w pracach polowych.Tak mnie naszła jedna myśl, ja mam 6824 że skrzynią 12x4 na kołach 420/85R34 i przy tej skrzyni brakuje mi biegów,np. dusi go w orce na 1H i muszę wrzucać pół bieg czyli 1Hlo w innych pracach też no brakuje tego przełożenie, trzeba jeździć na niskich biegach i dużych obrotach zamiast na wyższych biegach i średnich obrotach.Myślicie że zmiana kół z R34 na R30 pomogłaby jak to w 2812/3512 itd? Quote
Vademecum Posted October 31, 2020 Report Posted October 31, 2020 R to jest średnica felgi, a średnica opony moźe być taka sama. Chcesz zyskać moment obrotowy kosztem prędkości, można. Trzeba spełnić 1 warunek, Musisz zachować stosunek obrotów tylnego koła z przednim, albo nie włączać przedniego napędu. Koszt nowych kół będzie bardzo duży.Teoretycznie możliwe, ale praktycznie niewykonalne. Quote
Kamilc-360 Posted October 31, 2020 Author Report Posted October 31, 2020 Mam możliwość kupienia całego kompletu nowych kół opona z felgą dlatego pytam czy coś to da Quote
Kamilc-360 Posted October 31, 2020 Author Report Posted October 31, 2020 Dodam że w instrukcji sam Ursus podaje różne rozmiary opon najwyże R38 bodajże a najzniszs R30 i tak mnie ciekawi czy na niższych będzie się lepiej zachowywał Quote
Vademecum Posted October 31, 2020 Report Posted October 31, 2020 musiał byś kupić również do przodu, czyli 4 koła. Średnica felgi niema znaczenia. Znaczenie ma średnica koła. Weź metr czy sznurek i porównaj, im mniejsza średnica tym większy uciąg kosztem prędkości. Dam ci przyklad - koło 18.4 / 85 R 34 ma ten sam obwód co 20.8 / 70 R 38 Quote
Kamilc-360 Posted October 31, 2020 Author Report Posted October 31, 2020 Ale po co 4? Na przód już mniejszych nie ma co zakładać, chodzi mi o tył tak jak w 3512 na przodzie ma on cały czas 16 a na tyle się zmienia mogą być 28 lub 32 i tu mnie ciekawi czy to pomoże w moim jak dam na tył koła 30 Quote
Vademecum Posted October 31, 2020 Report Posted October 31, 2020 to musisz mieć również inne na przód i dokładnie zgrane.I też zmierz obwód koła np. sznurkiem bo to co podajesz 30 - 32 to średnica felgi a więc wewnętrzna opony i ta średnica niema znaczenia, znaczenie ma średnica zewnętrzna koła. Quote
Kamilc-360 Posted November 1, 2020 Author Report Posted November 1, 2020 Ale po co zmieniać przód skoro na przodzie są 320/85R24? Quote
Vademecum Posted November 1, 2020 Report Posted November 1, 2020 bo przód i tył muszą mieć tą samą droge toczenia, jeśli zmniejszysz droge toczenia tylnych kół to tosamo musisz zrobić z przednimi - Jeśli tego nie zrobisz to uszkodzisz ciągnik - dokładnie to albo zwolnice, albo most, albo skrzynie. Quote
izydor6280 Posted November 1, 2020 Report Posted November 1, 2020 R to jest średnica felgiR to oznaczenie opony o konstrukcji radialnej, średnica podana jest liczbą w calach nie chce zmieniać przodu to niech nie zmienia, może po fakcie zmądrzeje, jak wtedy gdy zmniejszył ciśnienie w oponie by poprawić uciąg, tylko zapomniał że nie ma michelina a jakieś wyrób oponopodobny typu petlas Quote
Kamilc-360 Posted November 1, 2020 Author Report Posted November 1, 2020 @izydor6280 można obniżać ciśnienie, wręcz regulacja ciśnienia w zależności do poszczególnych prac polowych jest wskazana, mi ściągnęło się prawe koło przy wyciąganiu, zrobiliśmy błąd ponieważ miałem ciężki pług zaczepiony a wyciągaliśmy w bok i dlatego ściągnęła się opona- tak to był nasz błąd ale nie ma człowieka który się nie myli, jak ty się nie mylisz i nie popełniasz błędów to zazdroszczę serio. Quote
Vademecum Posted November 1, 2020 Report Posted November 1, 2020 jak masz badziewną opone to ci spęka przy niższym ciśnieniu. Quote
izydor6280 Posted November 2, 2020 Report Posted November 2, 2020 @izydor6280 można obniżać ciśnienie, wręcz regulacja ciśnienia w zależności do poszczególnych prac polowych jest wskazana, mi ściągnęło się prawe koło przy wyciąganiu, zrobiliśmy błąd ponieważ miałem ciężki pług zaczepiony a wyciągaliśmy w bok i dlatego ściągnęła się opona- tak to był nasz błąd ale nie ma człowieka który się nie myli, jak ty się nie mylisz i nie popełniasz błędów to zazdroszczę serio.ciśnienie wypadało by dobierać do obciążenia a nie wykonywanej pracy Quote
Kamilc-360 Posted April 11, 2021 Author Report Posted April 11, 2021 Odświeżam temat odnośnie opon.Piszecie ze "popsuje" ciągnik bo przod się nie zgra z tyłem, to czemu w MF 365 też że skrzynia 12x4 są na tyle koła 16.9R30 a na przodzie 320/80R24? Przecież to to samo co Ursus Quote
Vademecum Posted April 11, 2021 Report Posted April 11, 2021 fergusonów była cała masa w różnych zakładach produkowanych i nie jest tak , że mają idealnie te same tryby jak w ursusach produkowanych przez dziesiątki lat takich samych.Pewnie nie wiesz , że nawet wymiar profilu opony ma znaczenie bo zmienia się droga toczenia a o nią chodzi.Od tego są tabele. Widziałem mf 698 na 4.takich samych kołach , zbudowanego specjalnie do opryskiwacza. Quote
Vademecum Posted April 11, 2021 Report Posted April 11, 2021 też podajesz 16.9 R 30 a jaki profil ? to jest ważne Quote
pawel7991 Posted April 12, 2021 Report Posted April 12, 2021 Nawet przy wymianie pękniętej opony wypadało by obie jednocześnie zmienić Quote
izydor6280 Posted April 12, 2021 Report Posted April 12, 2021 też podajesz 16.9 R 30 a jaki profil ? to jest ważneto nie oznaczenia metryczne że będziesz miał podany profil opony, przy calowych zawsze jest pełny, czyli 85 jak dobrze pamiętam Quote
Vademecum Posted April 12, 2021 Report Posted April 12, 2021 tak czy owak założyciel wątku chce na siłe skasować ciągnik. Dzięki kolego za informacje , bo nieraz zastanawiałem sie co jest z tym profilem kiedy go niema w rozmiarówce. Teraz jest to jasne Quote
DuzyGrzegorz Posted April 12, 2021 Report Posted April 12, 2021 Jeżeli nie ma profilu podanego to jest 80. Np oznaczenie. Np oznaczenie 12,4/80R28 jest równoważne oznaczeniu 12,4R28, ale oznaczenie 12,4R28 określa ten sam rozmiar co 12,4-28. Znak "-" oznacza, że opona jest diagonalna.Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted April 13, 2021 Report Posted April 13, 2021 Tego nie wiedziałem. dziękuję za informacje. Quote
ali Posted April 13, 2021 Report Posted April 13, 2021 .Odświeżam temat odnośnie opon.Piszecie ze "popsuje" ciągnik bo przod się nie zgra z tyłem, to czemu w MF 365 też że skrzynia 12x4 są na tyle koła 16.9R30 a na przodzie 320/80R24? Przecież to to samo co UrsusTył wychodzil na 30 i 34 cale .różniły się ilością zębów na ataku i kole talerzowym .policzę czy na zwolnicy jest tyle samo zębów i dam znać. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.