Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jak się poluzowały te M14 to naprężenia poszły na te dwie dziesiątki i jedna nie przeżyła. Jeszcze tego nie składałem, ale fakt, że miejsca to tam mało na tę podkładkę zabezpieczającą, a dokładniej dojścia do niej. Chyba też tak zrobię. Zamierzam naprawić czymś takim: https://allegro.pl/oferta/tulejka-wkladka-samogwintujaca-m10-naprawa-gwintow-9310231521

Mam nadzieję, że będzie dobrze. Jak zrobię tę zwolnicę to chyba będę robił drugą, bo tam też się trochę luzują te śruby. Pozdrawiam!

Posted

Stwierdziłem, że lepiej będzie zespawać a w razie potrzeby odkręcenia to się odkrzywi wyciśnięty element do wału koła. To rozwiązanie jest słabe, a nawet bardzo słabe gdzie np. w MF 255 wał koła jest zabezpieczony dwoma grubymi półpierścieniami wchodzącymi w wycięcie.

Wielokrotnie łamały mi się końcówki tego waĺu koła i zawsze śruba mocująca była odkręcona, też miaĺem luz i po rozbiórce odkręcona była ta śruba. Przyczyna łamania się wału koła bedzie tkwiła w odkręcaniu się tej śruby. Ciekawe też jest że w MF 530 odpadła mi obudowa zewnętrznego łożyska, małego łożyska. Dwa lata wcześniej dokręciłem śrube kasującą luz na łożyskach wału koła - dokręciłem ją 3 obroty , tyle ile poszła palcami bez klucza ( po przemyśleniach nie zrobiłem jak to powinno być zrobione czyli do oporu i 1/3 obrotu popuścić ) Koło ma luz około 2 cm i to dokręcenie nie zlikwidowało luzu na łożyskach. Pewnie trzeba coś zdystansować, ale ta zwolnica niema standardowej budowy i puki co mam temat nie rozwiązany. ale to dziaĺa.

Kolego jak zdemiesz drugie koło to mam prośbe abyś spróbował jak kolwiek stwierdzić luz na wale koła, tak by można go identyfikować bez rozbierania caĺej zwolnicy. Luz będzie najprawdopodobniej spowodowany odkreconą śrubą wału koła.

Posted

U mnie w tej śrubie gwint jest zerwany. Prawdopodobnie najpierw się częściowo wykręciła. Fakt, że to zabezpieczenie to lipa. Z tym luzem to zobaczę jak zrobię tą zwolnicę. Tamte śruby też się odkręcają i kupując śruby wziąłem na obie strony. Do tokarza dałem wszystkie więc chyba zdejmę. Przy okazji zobaczę tarcze hamulca. Pozdrawiam!

Posted

właśnie taki mechanizm widze, śruba się odkręca, a wał koła pracuje nie osiwo na wspomnianej śrubie obrabia się gwint, praca nie osiwa przekazuje naprężenia na całą zwolnice co powoduje odkręcanie się jej, albo śruby są mocne i odziaĺywanie nie osiowe powoduje ułamanie wielofrezu na wale koła co przerabiałem już dwukrotnie.

Dobre zabezpieczenie tej śruby to podstawa.

Posted

Dwa lata temu gdybym to sprawdził zamiast poprzestać na wymianie śrub byłbym w innym miejscu. Jakoś zaślepiło mnie to wyrywanie sadu. Sądziłem, że z tego powodu zaczęły się odkręcać.

Czy ta śruba jest jakaś specjalna pod względem twardości? W katalogu brak na ten temat informacji. Pozdrawiam!

Posted

Masz rację. Nie zwróciłem uwagi, że jest to śruba specjalna. Śruba 8.8 ma 20% plastyczności, a 10.9 tylko 10%, tj. połowę. Czyli tak naprawdę trzeba kupić nową śrubę a zastanawianie się co do twardości nie ma sensu. A co z klejami do gwintów? Pozdrawiam!

Posted
Jak widzisz potrzebę zastosowania kleju to nie zaszkodzi .sam używam liquid molly.z twardością też nie ma co przesadzać .a gwint umyj np zmywaczem hamulcowym daje radę.
  • 4 weeks later...
Posted

W sobotę zabrałem się za składanie tej zwolnicy. Przyjrzałem się kołom satelitów. Jedno jest lekko wykruszone, a wszystkie poddarte tak jakby chodziły w innej płaszczyźnie niż koło słoneczne. Wytarty jest także kosz. Koło słoneczne i wieniec są dobre, a dokładniej wg instrukcji napraw nie kwalifikują się do wymiany. Jadę kupić, ale sklep w którym kupuję nie prowadzi C-385 więc pewnie nie będą mieli i muszą sprowadzić. Pozdrawiam!

Posted

Oprócz wykruszeń zęby po bokach zużyte na tyle, że ciągnie tylko środkiem. Kosz też mocno wytarty i nie wiem czy nie trochę krzywy, ale tak wygląda.

Innych przestrzegałem, aby zawsze dochodzić do przyczyny awarii, a sam ewidentnie dałem ciała. Gdybym przy pierwszym poluzowaniu się śrub poszukał przyczyny to nie wydałbym 1740 zł na nowy kosz. Pozdrawiam!

Posted
no to wydatek gruby. Kolego, na twojej awarii jest oczywiste że przPzyczyna z problemem tkwi w odkręcających śrubach pochwy, a dalej sruba wału koła. W moim ciągniku kilkukrotnie ukręciło wał koła w miejscu ok. 2/3 frezu, prawdopodobnie tyle ile wkręca się śruba. Pod koniec lat 90 tych kiedy zakupiĺem ten ciągnik , dostałem kontakt do mechanika krzeszowicjkiej witaminki, gdzie serwisowali te ciągniki ów mechanik stwierdził, że te elementy tak mają i się ukręcają, niby autorytet z doświadczeniem. Podobną historie miaĺem z przednią zwolnicą, Kupowałem 2 kosze z satelitami. Tam jest jednak grubsza robota i słabsza konstrukcja .
Posted

Zawiozłem cały majdan do mechanika, tego co nigdy nic nie robił przy C-385. W sobotę ma mi złożyć i założyć. Jeżeli tak mają to dowód na to, że gdzie indziej jest przyczyna. Ten mechanik powiedział, że prawdopodobnie praprzyczyną jest olej. Zobaczę co będzie wlewał.

Rozebrać przedni napęd to współczuję.

Pozdrawiam!

Posted

Był mechanik i przywiózł złożoną zwolnicę. Jednak wymienił także słoneczko z wieńcem. Dopatrzył się, że kilka zębów jest wykruszonych. Sześć gwintów w obudowie uznał, że nie nadają się i trzeba je nagwintować na M16. Traktor dalej na kołkach. Olej przywiózł i zostawił - Hipol 85W140. Pozdrawiam!

Posted

duże koszty, ale to dĺugotrwałe zaniedbanie. warto zaglądnąć do drugiej zwolnicy.

Koło koronowe, czyli to po którym idą satelity jest bardzo twarde, a i elastyczne i to satelity wykruszają się a nie koło koronowe. W przedniej zwolnicy kilka razy sypnęły się u mnie satelity i za jednym razem minimalnie ukrzywiło kilk zębów na kole koronowym , zrównałem je kontowką.

Satelity są z twardego, kruchego materiału, a koło koronowe z elastycznego. Skoro u ciebie wykruszone były w kole koronowym to znaczy że problem zaczą się dużo wcześniej u poprzedniego właściciela ciągnika

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...