DuzyGrzegorz Posted February 21, 2021 Author Report Posted February 21, 2021 Koło koronowe które kupiłem ma otwory o średnicy nieco ponad 15 mm. Chciałem je rozwiercić na 16 mm. Wiertło HHS-Co nawet nie zrobiło śladu. Rozwiertak też nie dał rady, choć nie wiem jaką ma twardość. Szpilki do przeróbki. Tej śruby nie widziałem jak jest zarobiona zabezpieczeniem bo przywiózł zwolnicę złożoną. Mam nadzieję, że zrobił dobrze. Powiedział że dał mocniejszą podkładkę. Pozdrawiam! Quote
DuzyGrzegorz Posted March 6, 2021 Author Report Posted March 6, 2021 Zrobione!!! Mechanik założył szpilki. Sześć otworów w obudowie tylnego mostu jest przegwintowanych na M16. Pozostałe są na gwint M14. Szpilki wszystkie są identyczne i mają gwint z jednej strony M14 a z drugiej strony M16. W zależności od tego jaki gwint jest w obudowie szpilka jest wkręcana jedną bądź drugą stroną. Nakrętki tam gdzie gwint jest M14 są M16 i odwrotnie. Nie dawał nigdzie podkładek sprężynowych tylko płaskie. Dokręcał znacznie większym momentem niż ja dokręcałem ale nie zwróciłem uwagi na ustawienie klucza. Powiedział, że szpilki są głębiej osadzone więc można mocniej dokręcać aby połączenie wytrzymało agregat. W czasie projektowania tego traktora nie było tak ciężkich narzędzi jak teraz więc taka modyfikacja jest konieczna.Założył nowe tarcze hamulcowe i dołożył chyba dziewięć podkładek dystansowych. Śruba od regulacji hamulców jest całkowicie odkręcona, a hamulec jest bardzo wysoki. Działa lepiej niż w MF255. Po naciśnięciu, i to nie mocnym, blokuje koła na asfalcie. Powiedział, że zasada jest taka, że aby hamulce były dobre to oba cięgła muszą być prawie w jednej linii.Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted March 6, 2021 Report Posted March 6, 2021 warto skontrolować po jakimś czasie. Ciekawe co z drugiej strony Hamulce jak w mf 255, ale dziś, a po 100 h pewnie trza będzie regulować, a mf przelata nawet 10000 h Quote
DuzyGrzegorz Posted March 6, 2021 Author Report Posted March 6, 2021 Aż się boję zaglądać do drugiej. Ta mi dała tyle popalić, że mam dość. Druga zwolnica mnie zrujnuje jak będzie tak samo zrujnowana. Mechanik powiedział, że tych hamulców się nie reguluje. Jak będą niskie to znaczy że trzeba wymienić tarcze. Hamulce wyregulował przed złożeniem. Śruba regulacyjna wystaje nie więcej niż 1,5 cm. Najpierw wymierzył suwmiarką a potem nakładł podkładek dystansowych i złożył. Po założeniu koła zaproponowałem pomoc w ustawieniu hamulców to powiedział że już są ustawione. Ma to sens, że te cięgła są w jednej linii. Wtedy obracają tarcze dociskowe a nie ciągną do tyłu i jest znacznie większa siła docisku na tarczach. Dał trzy lata gwarancji na to co robił więc chyba wie co robi. Z drugiej strony twierdził, że pierwszy raz robił "ciężkiego Ursusa". Zastanawia mnie jeszcze jedno. Sądziłem, że szpilki będzie smarował jakimś specyfikiem zapobiegającym odkręcaniu, tymczasem wszystkie gwinty szpilek i śrub oraz nakrętki kół smarował smarem miedziowym. Tego nie rozumiem podobnie jak wywalenia wszystkich podkładek sprężynowych. Chyba podkładkę sprężynową dał tylko pod nakrętkę śruby co trzyma poduszkę kabiny.Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted March 6, 2021 Report Posted March 6, 2021 Widać wie co robi, a smar miedziowy ma bodaj zmniejszyć opory przy kręceniu śrub w którąkolwiek strone , trzeba mieć przekonanie, że mechanik wie co robi. Quote
Jaga Posted March 6, 2021 Report Posted March 6, 2021 Smar, żeby te twarde szpilki albo nie popękały, albo co gorsza czegoś nie rozwaliły, obudowy. To wszystko pracuje tam, bardziej miękka śruba by się po prostu ugięła. Tak myślę, stąd był mój pomysł ze sznurkiem,jako partyzantka. A jak nie ma śrub, to i podkładki sprężynowe chyba zbędne. Quote
DuzyGrzegorz Posted March 6, 2021 Author Report Posted March 6, 2021 Raczej nie jestem pierwszy lepszy wioskowy głupek, ale podkładki sprężynowe są po to aby śruby się nie odkręcały i klej do gwintów też. Smar ułatwia odkręcanie się śrub, a smar miedziowy zapobiega ich zapiekaniu się. Jeżeli śruby się odkręcają to należy zastąpić podkładki sprężynowe płaskimi i gwinty posmarować smarem, i to takim który nie zapiecze się nawet po dwudziestu latach! Przecież to nie ma sensu! Pozdrawiam! Sołtys Michał 1 Quote
Jaga Posted March 6, 2021 Report Posted March 6, 2021 Trochę niema..., ale mechanik raczej wiedział co robi, pożyjemy zobaczymy. Samo to, że nie ma już luzów nigdzie, tzn z tej strony ma spore znaczenie. Zobaczymy po okresie gwarancyjnym czy się sprawdzi ta metoda... Z ciągnikami mam tyle wspólnego, że się parę razy kajtnęłam, nawet nie wiem jak to wygląda do końca, więc ;PBędzie działać, tylko trzeba druga stronę zrobić i powoli zastanawiać się nad przodem. Quote
DuzyGrzegorz Posted March 20, 2021 Author Report Posted March 20, 2021 Zrobiłem hamulce po drugiej stronie bo jedno koło mocniej hamowało. Weszło 3 mm podkładek. Tarcz nie wymieniałem bo były ok. Hamulce są bardzo czułe, ale i odpowiednio reagują na nacisk. Zwolnic nie rozbierałem bo nadmiernego luzu nie zauważyłem. Pozdrawiam! Quote
Jaga Posted March 20, 2021 Report Posted March 20, 2021 Ja bym tam po sezonie zajrzała z ciekawości... Z maszyną jest trochę jak ze zdrowiem, a może ze zdrowiem jest jak z maszyną. Jak jedna śrubka szwankuje, to szybko siada cała reszta. Druga zwolnica może okazać się kulą u nogi tej pierwszej. Czasem wystarczy łyknąć witaminkę, by utrzymać organizm w równowadze. Quote
Vademecum Posted March 20, 2021 Report Posted March 20, 2021 obawiam sie że tam jest trudno ocenić luz z powodu dużej wagi. Quote
DuzyGrzegorz Posted March 20, 2021 Author Report Posted March 20, 2021 Wiem, i to było wymówką aby nie robić drugiej. Zrobię po wiosennych robotach. Najważniejsze, że śruby są ok. więc nie powinno być takiej demolki jak w tej co robiłem. Mam jeszcze jeden problem. Wymiana przewodu od filtra obwodu sterowania (mikropompki) do tylnego mostu - smarowania łożyska. Dostęp to tragedia i się poddałem. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted March 20, 2021 Report Posted March 20, 2021 zdaje sie taka krótka rurka mocno pokręcona i śruba wychodzi na rancie podłoga kabina. Wszystkie je wymieniaĺem, zawsze sie ktoraś przetrze, zakładaĺem rozcięty wąż igielitowy i też nie daje to na długo efektu bo złazi, nawet taśmą owinięty. Planuje obciąć końcówke i naciągnąć igielit, a później wspawać tąże końcówke. Generalnie odkręca się wsporniki kabiny ( nie na poduszkach ) i unosi kilka cm kabine, jak z boku przeszkadza to cza skrzynki aku. wymontować, zbiornik powietrza...Góra roboty. Quote
DuzyGrzegorz Posted March 20, 2021 Author Report Posted March 20, 2021 U mnie ta rurka mnie pękła jakieś 4 cm od filtra. odkręciłem z obu stron ale nie mogę jej wyjąć zza skrzynki. Pozdrawiam Quote
Vademecum Posted March 20, 2021 Report Posted March 20, 2021 musisz wyjąć akum. i skrzynke. Może być skręcona obejmą do skrzyni, albo dwie do kupy. Quote
DuzyGrzegorz Posted March 24, 2021 Author Report Posted March 24, 2021 Była przykręcona tylko jedną śrubą. Ale aby wyjąć musiałem wycisnąć lewarkiem. Założyłem filtr taki jak od wspomagania. Niby jest tam ciśnieniowy, ale przecież olej wycieka na łożysko, to wnioskuję, że ciśnienia tam nie ma. Najważniejsze, że nie cieknie olej.W zasadzie to nigdy nic przy nim nie robiłem. Dwanaście lat temu wymieniłem akumulatory i w zeszłym roku jeden z nich padł. Nawet żadna żarówka się nie spaliła, a teraz dał mi popalić. Jeszcze muszę wymienić diody w alternatorze, Pozdrawiam! Quote
DuzyGrzegorz Posted March 25, 2021 Author Report Posted March 25, 2021 I jeszcze jedno. Kupiłem manometr do obwodu sterowania (mikropompki). Gdzie najlepiej go podłączyć?Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted March 25, 2021 Report Posted March 25, 2021 na końcu rurki smarującej powinna być dysza, czasem nie dają, tam jest.ciśnienie jakieś nieduże ale jest Quote
Vademecum Posted March 25, 2021 Report Posted March 25, 2021 Pod czujnik ciśnienia, na górze skrzyni . nie jestem pewny ale powinno być około 15 atm, a 12 to dolna krytyczna dla sprzęgieł hydraulicznych. Wiem, że podłączają też do obojętnie ktorej wom. przy wom, tam najprościej dostać się. Do wom idą dwie rurki, jedna daje ciśnienie na sorzęgĺo a druga na hamulec. czyli na wyłączonym wom jest ciśnienie w jednej a na włączonym w drugiej rurce Quote
DuzyGrzegorz Posted March 25, 2021 Author Report Posted March 25, 2021 Właśnie, jak to jest z ciśnieniem? Specyfikacja - http://www.hydrotor.pl/87-106-819/Nominalne ciśnienie to 10 bar, a chwilowe krytyczne to 12,5. 15 atm raczej nie przeżyje, a przy 12 też nie pożyje. Pozdrawiam! Jaga 1 Quote
Vademecum Posted March 25, 2021 Report Posted March 25, 2021 napisałem, że nie jestem pewny bo nie jestem. Przerabiaĺem temat z 20 lat wstecz, bodaj z instrukcji napraw, poźyczonej. Tam było opisane to na zimnym i ciepłym oleju, parametry z linku wskazują na ciepły olej. Na zimnym prawdopodobnie było 18 a u mnie przy pomiarze 17.Sprawdź cisnienie u siebie i zweryfikuj, jak również sprawdź w książce napraw.Być może to dolne krytyczne to 8 - prawdopodonie nie przy pompie tylko opis przy pracy sprzęgła zawierał te parametry Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.