Jump to content

Recommended Posts

Posted

Koło koronowe które kupiłem ma otwory o średnicy nieco ponad 15 mm. Chciałem je rozwiercić na 16 mm. Wiertło HHS-Co nawet nie zrobiło śladu. Rozwiertak też nie dał rady, choć nie wiem jaką ma twardość. Szpilki do przeróbki. Tej śruby nie widziałem jak jest zarobiona zabezpieczeniem bo przywiózł zwolnicę złożoną. Mam nadzieję, że zrobił dobrze. Powiedział że dał mocniejszą podkładkę. Pozdrawiam!

  • 2 weeks later...
Posted

Zrobione!!! Mechanik założył szpilki. Sześć otworów w obudowie tylnego mostu jest przegwintowanych na M16. Pozostałe są na gwint M14. Szpilki wszystkie są identyczne i mają gwint z jednej strony M14 a z drugiej strony M16. W zależności od tego jaki gwint jest w obudowie szpilka jest wkręcana jedną bądź drugą stroną. Nakrętki tam gdzie gwint jest M14 są M16 i odwrotnie. Nie dawał nigdzie podkładek sprężynowych tylko płaskie. Dokręcał znacznie większym momentem niż ja dokręcałem ale nie zwróciłem uwagi na ustawienie klucza. Powiedział, że szpilki są głębiej osadzone więc można mocniej dokręcać aby połączenie wytrzymało agregat. W czasie projektowania tego traktora nie było tak ciężkich narzędzi jak teraz więc taka modyfikacja jest konieczna.

Założył nowe tarcze hamulcowe i dołożył chyba dziewięć podkładek dystansowych. Śruba od regulacji hamulców jest całkowicie odkręcona, a hamulec jest bardzo wysoki. Działa lepiej niż w MF255. Po naciśnięciu, i to nie mocnym, blokuje koła na asfalcie. Powiedział, że zasada jest taka, że aby hamulce były dobre to oba cięgła muszą być prawie w jednej linii.

Pozdrawiam!

Posted

Aż się boję zaglądać do drugiej. Ta mi dała tyle popalić, że mam dość. Druga zwolnica mnie zrujnuje jak będzie tak samo zrujnowana. Mechanik powiedział, że tych hamulców się nie reguluje. Jak będą niskie to znaczy że trzeba wymienić tarcze. Hamulce wyregulował przed złożeniem. Śruba regulacyjna wystaje nie więcej niż 1,5 cm. Najpierw wymierzył suwmiarką a potem nakładł podkładek dystansowych i złożył. Po założeniu koła zaproponowałem pomoc w ustawieniu hamulców to powiedział że już są ustawione. Ma to sens, że te cięgła są w jednej linii. Wtedy obracają tarcze dociskowe a nie ciągną do tyłu i jest znacznie większa siła docisku na tarczach. Dał trzy lata gwarancji na to co robił więc chyba wie co robi. Z drugiej strony twierdził, że pierwszy raz robił "ciężkiego Ursusa". Zastanawia mnie jeszcze jedno. Sądziłem, że szpilki będzie smarował jakimś specyfikiem zapobiegającym odkręcaniu, tymczasem wszystkie gwinty szpilek i śrub oraz nakrętki kół smarował smarem miedziowym. Tego nie rozumiem podobnie jak wywalenia wszystkich podkładek sprężynowych. Chyba podkładkę sprężynową dał tylko pod nakrętkę śruby co trzyma poduszkę kabiny.

Pozdrawiam!

Posted
Smar, żeby te twarde szpilki albo nie popękały, albo co gorsza czegoś nie rozwaliły, obudowy. To wszystko pracuje tam, bardziej miękka śruba by się po prostu ugięła. Tak myślę, stąd był mój pomysł ze sznurkiem,jako partyzantka. A jak nie ma śrub, to i podkładki sprężynowe chyba zbędne.
Posted

Raczej nie jestem pierwszy lepszy wioskowy głupek, ale podkładki sprężynowe są po to aby śruby się nie odkręcały i klej do gwintów też. Smar ułatwia odkręcanie się śrub, a smar miedziowy zapobiega ich zapiekaniu się. Jeżeli śruby się odkręcają to należy zastąpić podkładki sprężynowe płaskimi i gwinty posmarować smarem, i to takim który nie zapiecze się nawet po dwudziestu latach! Przecież to nie ma sensu! Pozdrawiam!

Posted

Trochę niema..., ale mechanik raczej wiedział co robi, pożyjemy zobaczymy. Samo to, że nie ma już luzów nigdzie, tzn z tej strony ;) ma spore znaczenie. Zobaczymy po okresie gwarancyjnym czy się sprawdzi ta metoda... Z ciągnikami mam tyle wspólnego, że się parę razy kajtnęłam, nawet nie wiem jak to wygląda do końca, więc ;P

Będzie działać, tylko trzeba druga stronę zrobić i powoli zastanawiać się nad przodem.

  • 2 weeks later...
Posted

Zrobiłem hamulce po drugiej stronie bo jedno koło mocniej hamowało. Weszło 3 mm podkładek. Tarcz nie wymieniałem bo były ok. Hamulce są bardzo czułe, ale i odpowiednio reagują na nacisk. Zwolnic nie rozbierałem bo nadmiernego luzu nie zauważyłem. Pozdrawiam!

Posted
Ja bym tam po sezonie zajrzała z ciekawości... Z maszyną jest trochę jak ze zdrowiem, a może ze zdrowiem jest jak z maszyną. Jak jedna śrubka szwankuje, to szybko siada cała reszta. Druga zwolnica może okazać się kulą u nogi tej pierwszej. Czasem wystarczy łyknąć witaminkę, by utrzymać organizm w równowadze.
Posted

Wiem, i to było wymówką aby nie robić drugiej. Zrobię po wiosennych robotach. Najważniejsze, że śruby są ok. więc nie powinno być takiej demolki jak w tej co robiłem. Mam jeszcze jeden problem. Wymiana przewodu od filtra obwodu sterowania (mikropompki) do tylnego mostu - smarowania łożyska. Dostęp to tragedia i się poddałem. Pozdrawiam!

Posted

zdaje sie taka krótka rurka mocno pokręcona i śruba wychodzi na rancie podłoga kabina. Wszystkie je wymieniaĺem, zawsze sie ktoraś przetrze, zakładaĺem rozcięty wąż igielitowy i też nie daje to na długo efektu bo złazi, nawet taśmą owinięty. Planuje obciąć końcówke i naciągnąć igielit, a później wspawać tąże końcówke. Generalnie odkręca się wsporniki kabiny ( nie na poduszkach ) i unosi kilka cm kabine, jak z boku przeszkadza to cza skrzynki aku. wymontować, zbiornik powietrza...

Góra roboty.

Posted

Była przykręcona tylko jedną śrubą. Ale aby wyjąć musiałem wycisnąć lewarkiem. Założyłem filtr taki jak od wspomagania. Niby jest tam ciśnieniowy, ale przecież olej wycieka na łożysko, to wnioskuję, że ciśnienia tam nie ma. Najważniejsze, że nie cieknie olej.

W zasadzie to nigdy nic przy nim nie robiłem. Dwanaście lat temu wymieniłem akumulatory i w zeszłym roku jeden z nich padł. Nawet żadna żarówka się nie spaliła, a teraz dał mi popalić. Jeszcze muszę wymienić diody w alternatorze, Pozdrawiam!

Posted
Pod czujnik ciśnienia, na górze skrzyni . nie jestem pewny ale powinno być około 15 atm, a 12 to dolna krytyczna dla sprzęgieł hydraulicznych. Wiem, że podłączają też do obojętnie ktorej wom. przy wom, tam najprościej dostać się. Do wom idą dwie rurki, jedna daje ciśnienie na sorzęgĺo a druga na hamulec. czyli na wyłączonym wom jest ciśnienie w jednej a na włączonym w drugiej rurce
Posted

napisałem, że nie jestem pewny bo nie jestem. Przerabiaĺem temat z 20 lat wstecz, bodaj z instrukcji napraw, poźyczonej. Tam było opisane to na zimnym i ciepłym oleju, parametry z linku wskazują na ciepły olej. Na zimnym prawdopodobnie było 18 a u mnie przy pomiarze 17.

Sprawdź cisnienie u siebie i zweryfikuj, jak również sprawdź w książce napraw.

Być może to dolne krytyczne to 8 - prawdopodonie nie przy pompie tylko opis przy pracy sprzęgła zawierał te parametry

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...