Vademecum Posted December 2, 2020 Report Posted December 2, 2020 Kolego, nigdy sie nie zastanawiałem, ani nie zauważyĺem takiej różnicy między śr. śruby a gwintu, zdecydowanie to będzie powód odkręcania się zwolnicy. Co poradzić ? ja bym sie upierał za oryginałami, mase tego się rozbiera, a do sezonu masz pare miesięcy. Ztaczać każdą śrube i robić gwint, nie wiadomo czy taka śruba się nie urwie, przerabiać gwint w obudowie mostu, nie polecam. Nigdy ręcznie nie rozwiercisz idealnie , zawsze gdzieś ucieknie , gwintowanie ręczne gwintownikiem to też jak loteria. Na kilku otworach stępisz gwintownik , a na następnej możesz urwać. Drobny gwint do odlewu też zĺy pomysł bo do odlewów stosóje się raczej grubszy gwint , odlew ma tendencje się wykruszać dlatego gruby gwint. Quote
Vademecum Posted December 2, 2020 Report Posted December 2, 2020 napisaĺem , tu i tam - są takie śruby , Jeśli kolego nie znalazłeś , to dam namiar, ale sam musisz porozmawiać o tym co gość ma i w jakim stanie. Quote
Jaga Posted December 2, 2020 Report Posted December 2, 2020 A może na ruską zapałkę, czasem prowizorki sprawdzają się najlepiej. Ja bym spróbowała nakręcić na śrubę ( oryginalna) włosa lnianego jak w hydraulice?? Heheh Quote
DuzyGrzegorz Posted December 2, 2020 Author Report Posted December 2, 2020 Potrzebuję śruby pasowanej M14/16x175 kl. 8.8. Nikt takich śrub nie produkuje. Pozostaje dorobienie. Do zwolnic C-360 są takie śruby https://allegro.pl/oferta/sruba-zwolnicy-tylnej-m16-x-48-pasowana-do-c-360-9676417137, a do C-385 kicha. Pozostaje dorobienie z M16. Podobno nawet w Ursusie w fabryce już dawali śruby niepasowane. Podobno był to jakiś projekt racjonalizatorski załogi czy coś takiego. Pozdrawiam! Quote
Jaga Posted December 2, 2020 Report Posted December 2, 2020 Tu robią śruby na zamówienie, może zrobią takie?http://www.eurowkret.pl/ Quote
DuzyGrzegorz Posted December 2, 2020 Author Report Posted December 2, 2020 Raczej nie dorobią. Widzę po ich ofercie, że mają maszyny max do M10. Z rozbiórek nic nie ma. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted December 2, 2020 Report Posted December 2, 2020 pisałem do gościa ,odpisał , że śruby ma ze starej czwórki. Kwestia weryfikacji. Quote
Jaga Posted December 2, 2020 Report Posted December 2, 2020 Może pręt gwintowany zaspawac nakretke z tyłu... Quote
Vademecum Posted December 2, 2020 Report Posted December 2, 2020 w ogĺoszeniach na jednej fotce , dot. tylnego mostu widać szpilki, grube , a gwint na mniejszej średnicy, nadodatek drobnozwojowyod strony nakrętki, jakby nie 300 km to sam bym sie przejechał to obejrzeć. Quote
Jaga Posted December 2, 2020 Report Posted December 2, 2020 Da się coś pokombinować, ale otworów bym nie powiększała...,może jednak gdzieś zrobią te śruby na zamówienie..., a jak nie to spawalabym tego pręta, na długości można go owinąć włosem, żeby nie rył..., ja bym tak zrobiła i może że trzy śruby na tych tulejkach, albo oryginały w lepszym stanie... Quote
Jaga Posted December 3, 2020 Report Posted December 3, 2020 Nie słyszę śmiechów z mojego laickiego spojrzenia na sprawę i jest to trochę niepokojące, ręce opadajo?? Wyprowadzcie mnie z błędu, może kiedyś przyjdzie mi się coś takiego naprawiać Quote
DuzyGrzegorz Posted December 3, 2020 Author Report Posted December 3, 2020 w ogĺoszeniach na jednej fotce , dot. tylnego mostu widać szpilki, grube , a gwint na mniejszej średnicy, nadodatek drobnozwojowyod strony nakrętki, jakby nie 300 km to sam bym sie przejechał to obejrzeć.To są zwykłe M14. Chyba nie tylko ja mam problem. Z tych zdjęć wynika, że problem jest powszechny. Podobno wklejają szpilkę M14 ze zwykłym gwintem 14x2 od strony bloku i z gwintem 14x1,5 od strony koła. Takie śruby można kupić. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted December 3, 2020 Report Posted December 3, 2020 No, ja mam drugiego 1614 , ale z powodu silnika - tym modelem tuke sie już 20 pare lat i ze zwolnicami odkręcającymi nie miaĺem problemu, gwinty liche w moście i nie dokręcane z dużą siĺą bo czuć w rękach ,że opur nie rośnie, łby śrub tych od dołu już zdarte , że i kluczem niełatwo odkręcić , zakręcić. Myślaĺem o wymianie śrub, ale po Twoich kolego doświadczeniach nie będę zmieniał. Może jak rusze się za zwolnicą to również za śrubami się rozglądnę. Potrzebuje zwolnice na stan magazynowy bo już dwa razy ukręciĺem lewą półoś, a ostatnio miaĺem problem bo przywiozłem ze sklepu do 1614 rocznik '89 zastrzegłem to , wbiłem szpilki o okazaĺo sie że kilka cm zadĺuga , z łaski mi przyjęli spowrotem, oczywiścue zarządali wybicia szpilek za które nie zapłacili a ja je wyżuciłem i to agroma! Dwa razy tam i spowrotem to 280 km.... Quote
DuzyGrzegorz Posted December 3, 2020 Author Report Posted December 3, 2020 Też nie miałem problemu. Fakt, że więcej robiłem MF-em, nawet orkę. Pożyczał znajomy pod orkę pod sad. Wyrywał nim także sad, w tym wiśniowy (kto wiśni nie wyrywał to życia nie zna). Z agregatem też na początku nic się nie działo. Dopiero teraz zauważyłem plamę oleju pod zwolnicą. Znajomy siał żyto tuż po Wszystkich Świętych i pożyczyłem mu cały zestaw bo on ma sześćdziesiątkę. Fakt, że agregat jest ciężki. Traktor ma komplet obciążników z przodu i od dołu oraz pod filtrem, a i tak bez szans aby go podnieść jak siewnik (Poznaniak II) jest z tyłu i ma więcej niż pół skrzyni ziarna. Chociaż mnie się wydaje, że bardziej powoduje odkręcanie zmienna siła uciągu niż obciążenie. Te śruby wymieniłem kiedyś jak wymieniałem tarcze hamulcowe. Gwint na tych starych był podniszczony, więc kupiłem nowe. Czy stare były pogrubione nie wiem bo już ich nie mam, ale raczej nie. Zauważyłbym różnicę.Na sobotę umówiłem się z mechanikiem. Zobaczę co wymyśli, ale zastrzegł, że nigdy nic nie robił przy tych traktorach. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted December 4, 2020 Report Posted December 4, 2020 Tak, dla chlopa było c 330 i c 360 a o cięższej serii mógł zapomnieć, pod koniec tamtegi ustroju można było kuoić z przetargu. W POM-ach nie znali ciężkiej serii bo PGR-y miały swoich mechaników. Quote
DuzyGrzegorz Posted December 4, 2020 Author Report Posted December 4, 2020 Są dwa rodzaje bloków tylnego mostu. Ze śrubami 14 i 16. Nie wiem czy chodzi o śruby mocujące skrzynię, czy zwolnice, a może jedne i drugie. Orientuje się ktoś? Quote
Jaga Posted December 5, 2020 Report Posted December 5, 2020 Mi to wygląda na to, że któryś z tych elementów, pochwa, most itd jest zamontowany od innego rocznika. I stąd te luzy w pochwie. Quote
DuzyGrzegorz Posted December 5, 2020 Author Report Posted December 5, 2020 Właśnie wróciłem od mechanika i też to Koleżanko powiedział. Masz sporo wiedzy z mechaniki!. Powiedział też, że jak są śruby to powinny być kołki, a jeżeli kołków nie ma to powinny być szpilki. Te same śruby trzymają koronę zwolnicy więc siły skręcające 1/2 tego co przenosi koło, więc znaczne. Pozdrawiam! Quote
Jaga Posted December 5, 2020 Report Posted December 5, 2020 Ładnie to się tak nabijać z wiedźmy, heheheh Quote
DuzyGrzegorz Posted December 5, 2020 Author Report Posted December 5, 2020 Nigdy z nikogo się nie nabijałem, i mam zamiar że tak pozostanie!Znalazłem coś takiego - https://www.olx.pl/oferta/sruba-na-kluch-imbus-do-kolekcji-prl-komunizm-CID767-IDGO8Wu.html#3deca33015Wydaje się, że te imbusowe mają grubszą część gwintowaną, ale nie są podane wymiary. Pozdrawiam! Quote
Jaga Posted December 5, 2020 Report Posted December 5, 2020 Może tutaj zrobią takie jak potrzeba.https://www.elgo-sruby.pl/oferta/produkty/wyroby-specjalne-rysunkowe/?gclid=CjwKCAiA_Kz-BRAJEiwAhJNY77QQCNJeeJScWl-STt8IyM0AweF88sCdP9O8VqEfW31cZCcnDJlwfhoC594QAvD_BwE Quote
Jaga Posted December 5, 2020 Report Posted December 5, 2020 Swoją drogą, niezłe jaja z tymi produkcjami, gdzieś słyszałam, może i na tym forum, że te wersje na eksport były prima sort, a na kraj takie właśnie jaja DuzyGrzegorz 1 Quote
Vademecum Posted December 5, 2020 Report Posted December 5, 2020 Próbowałem od tego gościa " Frańciszek" coś kupić i mi sie nie udało, sa nie wie co ma, cza by tam jechać. Mam wrażenie że te śruby z fotki mają drobny gwint, a podobne przychodzą do obciążników, Quote
DuzyGrzegorz Posted December 5, 2020 Author Report Posted December 5, 2020 Często były sprzedawane pod innymi markami lub oznaczeniem typu. Oczywiście lepsze było wyposażenie, które na kraj nie trafiało. Zazwyczaj były to krótkie serie pod konkretne zamówienie. Bywało i odwrotnie. Traktor C-45 kiedy został zastąpiony nowszymi traktorami na rynku polskim był produkowany tylko na eksport do Chin i Korei Północnej, nieco wcześniej do Brazylii. Pozdrawiam! Jaga 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.