Skocz do zawartości


Zdjęcie

C-385 - odkręcające się śruby

C-385 śruby luz na śrubach

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
146 odpowiedzi w tym temacie

#41 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 04 grudzień 2020 - 05:24

Tak, dla chlopa było c 330 i c 360 a o cięższej serii mógł zapomnieć, pod koniec tamtegi ustroju można było kuoić z przetargu. W POM-ach nie znali ciężkiej serii bo PGR-y miały swoich mechaników.
  • 0

#42 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 05 grudzień 2020 - 00:26

Są dwa rodzaje bloków tylnego mostu. Ze śrubami 14 i 16. Nie wiem czy chodzi o śruby mocujące skrzynię, czy zwolnice, a może jedne i drugie. Orientuje się ktoś?


  • 0

#43 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 05 grudzień 2020 - 09:13

Mi to wygląda na to, że któryś z tych elementów, pochwa, most itd jest zamontowany od innego rocznika. I stąd te luzy w pochwie. :)
  • 0

#44 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 05 grudzień 2020 - 09:58

Właśnie wróciłem od mechanika i też to Koleżanko powiedział. Masz sporo wiedzy z mechaniki!. Powiedział też, że jak są śruby to powinny być kołki, a jeżeli kołków nie ma to powinny być szpilki. Te same śruby trzymają koronę zwolnicy więc siły skręcające 1/2 tego co przenosi koło, więc znaczne. Pozdrawiam!


  • 0

#45 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 05 grudzień 2020 - 10:11

Ładnie to się tak nabijać z wiedźmy, heheheh
  • 0

#46 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 05 grudzień 2020 - 20:12

Nigdy z nikogo się nie nabijałem, i mam zamiar że tak pozostanie!

Znalazłem coś takiego - https://www.olx.pl/o...html#3deca33015

Wydaje się, że te imbusowe mają grubszą część gwintowaną, ale nie są podane wymiary. Pozdrawiam!


  • 0

#47 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 05 grudzień 2020 - 21:20

Może tutaj zrobią takie jak potrzeba.
https://www.elgo-sru...fhoC594QAvD_BwE
  • 0

#48 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 05 grudzień 2020 - 22:25

Swoją drogą, niezłe jaja z tymi produkcjami, gdzieś słyszałam, może i na tym forum, że te wersje na eksport były prima sort, a na kraj takie właśnie jaja :D
  • 1

#49 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 05 grudzień 2020 - 23:49

Próbowałem od tego gościa " Frańciszek" coś kupić i mi sie nie udało, sa nie wie co ma, cza by tam jechać. Mam wrażenie że te śruby z fotki mają drobny gwint, a podobne przychodzą do obciążników,
  • 0

#50 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 05 grudzień 2020 - 23:49

Często były sprzedawane pod innymi markami lub oznaczeniem typu. Oczywiście lepsze było wyposażenie, które na kraj nie trafiało. Zazwyczaj były to krótkie serie pod konkretne zamówienie. Bywało i odwrotnie. Traktor C-45 kiedy został zastąpiony nowszymi traktorami na rynku polskim był produkowany tylko na eksport do Chin i Korei Północnej, nieco wcześniej do Brazylii. Pozdrawiam!


  • 1

#51 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 06 grudzień 2020 - 01:03

Znalezienie tych śrub nie będzie proste,żeby nie powiedzieć nie możliwe... Może w demobilu coś się trafi?
  • 0

#52 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 06 grudzień 2020 - 01:42

;) chyba mam

https://rokicki.pl/S...e-do-C-385.html
  • 0

#53 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 06 grudzień 2020 - 02:32

Koleżanko, problem w tym, że śruby oferowane przez pośredników to nie te śruby, oferują zwymłe 14 mm i sami nie mają pojęcia, że to nie to.
  • 0

#54 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 06 grudzień 2020 - 07:54

No tak... heheh
  • 0

#55 kolejarz

kolejarz

    Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 337 postów

Napisano 06 grudzień 2020 - 11:48

To co opisujecie nie trzyma się kupy. Kolega z luzującymi się śrubami niech kupi nowe opony, śruby dobrze dokręci i będzie spokój. Opona/y mają jakieś bicie które można wyczuć na dobrej drodze i to ono luzuje śruby poprzez szarpanie.


  • 0

#56 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 06 grudzień 2020 - 12:14

W sumie, tyle lat się nic nie odkręcało... Może i przyczyna nie tkwi w śrubach, ale że opony?
  • 0

#57 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 06 grudzień 2020 - 14:29

niema takich prędkości by opona bijąc odkręcała zwolnice, wcześniej oddziaĺywały by bicia na odkręcanje koła. Kolega wyraźnie napisał : Śruby 16, na gwincie 14, Takich śrub nie kupisz na kg.Możesz wkręcić zwykłą 14stke, ale luz 2 mm w obudowie i elestyczność srub na długości około kilkanaście cm będą powodować odkręcanie śrub, pękanie ich, i deformacje płaszczyzn podzespołów.
Trzeba przeczytać cały wątek by to wszystko trzymało się kupy.
Przerabiaĺem temat na ostrówku, Ukręciłem 3 półosie i popękały 2 zwolnice po zastosowaniu grubszych śrub - tam trzeba było wymienić zwolnice i pochwe - koszt 1000 zł na strone , wkońcu sprzedaĺem ostrówka - drugiego. To nie są maszyny na góry i skały.
  • 0

#58 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 06 grudzień 2020 - 20:20

Ciekawa książka - https://bcpw.bg.pw.e...h_ciagnikow.pdf

Od strony 92 jest o C-385. Wydaje mi się, że badany NUR miał koła od 4011. Jak poszły większe koła powodowały większe momenty obrotowe i może stąd problemy. Pozdrawiam!


  • 1

#59 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 06 grudzień 2020 - 22:24

Ja wyczytałem, ze zwiększono moc z 55 do 110 kw i nie było problemów z połączeniem most pochwa. Były problemy z półosią i ogólnie mechanizmem różnicowym, ale problemem była obróbka i zmieniono to na pozytywnie. Ogólnie zwolnica jest wystarczająco wytrzymała, nawet niema problemów z wyciekiem oleju a to świedczy, że nie jest przeciążona. Osobiście uzytkuje dwa razy mocniejszą wersjec C 385 , gdzie połączenie i pochwa są takie same, a różnica jest w satelitach zwolnicy i kole koronowym 5 mm i o tyle jest dĺuższa oś wału koła( tak nazywają ) Podsumowując: dłuższa zwolnica, szersze koło co stanowi większą podatność dla elastyczności śrub, Większa moc, mocniejsza chydraulika co powoduje większe siły skrętne - a jednak nigdy nie odkręciła mi się zwolnica, śruby przykręcane bez dynamometru i na 50 cm przedĺużce z tzw. czuciem bo w pewnym momencie przestają stawiać opór. Dodam, ze najslabszym punktem tych zwolnic jest wał koła który już dwa razy ukręciĺem w lewym kole.
Kolego, jeśli powierzchnie łaczenia pochwa most są nie odkształcone to przerób śruby z 18 czy 20 mm na 16 w trzonie i 14 w gwincie - nie z 16 bo gwint będzie nacięty głębiej niż 14 i śruba będzie osłabiona.
  • 0

#60 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 06 grudzień 2020 - 22:53

Fajne te pierwsze traktorki :D
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: C-385, śruby, luz na śrubach

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych