C-385 - odkręcające się śruby
#41
Napisano 04 grudzień 2020 - 05:24
#42
Napisano 05 grudzień 2020 - 00:26
Są dwa rodzaje bloków tylnego mostu. Ze śrubami 14 i 16. Nie wiem czy chodzi o śruby mocujące skrzynię, czy zwolnice, a może jedne i drugie. Orientuje się ktoś?
#43
Napisano 05 grudzień 2020 - 09:13
#44
Napisano 05 grudzień 2020 - 09:58
Właśnie wróciłem od mechanika i też to Koleżanko powiedział. Masz sporo wiedzy z mechaniki!. Powiedział też, że jak są śruby to powinny być kołki, a jeżeli kołków nie ma to powinny być szpilki. Te same śruby trzymają koronę zwolnicy więc siły skręcające 1/2 tego co przenosi koło, więc znaczne. Pozdrawiam!
#45
Napisano 05 grudzień 2020 - 10:11
#46
Napisano 05 grudzień 2020 - 20:12
Nigdy z nikogo się nie nabijałem, i mam zamiar że tak pozostanie!
Znalazłem coś takiego - https://www.olx.pl/o...html#3deca33015
Wydaje się, że te imbusowe mają grubszą część gwintowaną, ale nie są podane wymiary. Pozdrawiam!
#47
Napisano 05 grudzień 2020 - 21:20
#48
Napisano 05 grudzień 2020 - 22:25
#49
Napisano 05 grudzień 2020 - 23:49
#50
Napisano 05 grudzień 2020 - 23:49
Często były sprzedawane pod innymi markami lub oznaczeniem typu. Oczywiście lepsze było wyposażenie, które na kraj nie trafiało. Zazwyczaj były to krótkie serie pod konkretne zamówienie. Bywało i odwrotnie. Traktor C-45 kiedy został zastąpiony nowszymi traktorami na rynku polskim był produkowany tylko na eksport do Chin i Korei Północnej, nieco wcześniej do Brazylii. Pozdrawiam!
#51
Napisano 06 grudzień 2020 - 01:03
#53
Napisano 06 grudzień 2020 - 02:32
#54
Napisano 06 grudzień 2020 - 07:54
#55
Napisano 06 grudzień 2020 - 11:48
To co opisujecie nie trzyma się kupy. Kolega z luzującymi się śrubami niech kupi nowe opony, śruby dobrze dokręci i będzie spokój. Opona/y mają jakieś bicie które można wyczuć na dobrej drodze i to ono luzuje śruby poprzez szarpanie.
#56
Napisano 06 grudzień 2020 - 12:14
#57
Napisano 06 grudzień 2020 - 14:29
Trzeba przeczytać cały wątek by to wszystko trzymało się kupy.
Przerabiaĺem temat na ostrówku, Ukręciłem 3 półosie i popękały 2 zwolnice po zastosowaniu grubszych śrub - tam trzeba było wymienić zwolnice i pochwe - koszt 1000 zł na strone , wkońcu sprzedaĺem ostrówka - drugiego. To nie są maszyny na góry i skały.
#58
Napisano 06 grudzień 2020 - 20:20
Ciekawa książka - https://bcpw.bg.pw.e...h_ciagnikow.pdf
Od strony 92 jest o C-385. Wydaje mi się, że badany NUR miał koła od 4011. Jak poszły większe koła powodowały większe momenty obrotowe i może stąd problemy. Pozdrawiam!
#59
Napisano 06 grudzień 2020 - 22:24
Kolego, jeśli powierzchnie łaczenia pochwa most są nie odkształcone to przerób śruby z 18 czy 20 mm na 16 w trzonie i 14 w gwincie - nie z 16 bo gwint będzie nacięty głębiej niż 14 i śruba będzie osłabiona.
#60
Napisano 06 grudzień 2020 - 22:53
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: C-385, śruby, luz na śrubach
Porozmawiajmy o rolnictwie →
MASZYNY ROLNICZE I URZĄDZENIA →
Zetor 8145, ursus 914, c-385, nie podnosi do końca pod obciążeniem.Napisany przez wrzesnia , 12 mar 2021 zetor, ursus, 914, c 385 i 4 więcej |
|
|
||
Porozmawiajmy o rolnictwie →
MASZYNY ROLNICZE I URZĄDZENIA →
Ustawienie rozrządu C-385Napisany przez matip50 , 19 lut 2019 rozrząd, ursus, c-385 i 1 więcej |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych