C-385 - odkręcające się śruby
#121
Napisano 16 luty 2021 - 08:22
#122
Napisano 16 luty 2021 - 15:42
Zawiozłem cały majdan do mechanika, tego co nigdy nic nie robił przy C-385. W sobotę ma mi złożyć i założyć. Jeżeli tak mają to dowód na to, że gdzie indziej jest przyczyna. Ten mechanik powiedział, że prawdopodobnie praprzyczyną jest olej. Zobaczę co będzie wlewał.
Rozebrać przedni napęd to współczuję.
Pozdrawiam!
#123
Napisano 20 luty 2021 - 19:22
Był mechanik i przywiózł złożoną zwolnicę. Jednak wymienił także słoneczko z wieńcem. Dopatrzył się, że kilka zębów jest wykruszonych. Sześć gwintów w obudowie uznał, że nie nadają się i trzeba je nagwintować na M16. Traktor dalej na kołkach. Olej przywiózł i zostawił - Hipol 85W140. Pozdrawiam!
#124
Napisano 21 luty 2021 - 09:58
Koło koronowe, czyli to po którym idą satelity jest bardzo twarde, a i elastyczne i to satelity wykruszają się a nie koło koronowe. W przedniej zwolnicy kilka razy sypnęły się u mnie satelity i za jednym razem minimalnie ukrzywiło kilk zębów na kole koronowym , zrównałem je kontowką.
Satelity są z twardego, kruchego materiału, a koło koronowe z elastycznego. Skoro u ciebie wykruszone były w kole koronowym to znaczy że problem zaczą się dużo wcześniej u poprzedniego właściciela ciągnika
#125
Napisano 21 luty 2021 - 10:02
#126
Napisano 21 luty 2021 - 13:52
Koło koronowe które kupiłem ma otwory o średnicy nieco ponad 15 mm. Chciałem je rozwiercić na 16 mm. Wiertło HHS-Co nawet nie zrobiło śladu. Rozwiertak też nie dał rady, choć nie wiem jaką ma twardość. Szpilki do przeróbki. Tej śruby nie widziałem jak jest zarobiona zabezpieczeniem bo przywiózł zwolnicę złożoną. Mam nadzieję, że zrobił dobrze. Powiedział że dał mocniejszą podkładkę. Pozdrawiam!
#127
Napisano 06 marzec 2021 - 19:58
Zrobione!!! Mechanik założył szpilki. Sześć otworów w obudowie tylnego mostu jest przegwintowanych na M16. Pozostałe są na gwint M14. Szpilki wszystkie są identyczne i mają gwint z jednej strony M14 a z drugiej strony M16. W zależności od tego jaki gwint jest w obudowie szpilka jest wkręcana jedną bądź drugą stroną. Nakrętki tam gdzie gwint jest M14 są M16 i odwrotnie. Nie dawał nigdzie podkładek sprężynowych tylko płaskie. Dokręcał znacznie większym momentem niż ja dokręcałem ale nie zwróciłem uwagi na ustawienie klucza. Powiedział, że szpilki są głębiej osadzone więc można mocniej dokręcać aby połączenie wytrzymało agregat. W czasie projektowania tego traktora nie było tak ciężkich narzędzi jak teraz więc taka modyfikacja jest konieczna.
Założył nowe tarcze hamulcowe i dołożył chyba dziewięć podkładek dystansowych. Śruba od regulacji hamulców jest całkowicie odkręcona, a hamulec jest bardzo wysoki. Działa lepiej niż w MF255. Po naciśnięciu, i to nie mocnym, blokuje koła na asfalcie. Powiedział, że zasada jest taka, że aby hamulce były dobre to oba cięgła muszą być prawie w jednej linii.
Pozdrawiam!
#128
Napisano 06 marzec 2021 - 20:09
#129
Napisano 06 marzec 2021 - 20:32
Hamulce jak w mf 255, ale dziś, a po 100 h pewnie trza będzie regulować, a mf przelata nawet 10000 h
#130
Napisano 06 marzec 2021 - 21:30
Aż się boję zaglądać do drugiej. Ta mi dała tyle popalić, że mam dość. Druga zwolnica mnie zrujnuje jak będzie tak samo zrujnowana. Mechanik powiedział, że tych hamulców się nie reguluje. Jak będą niskie to znaczy że trzeba wymienić tarcze. Hamulce wyregulował przed złożeniem. Śruba regulacyjna wystaje nie więcej niż 1,5 cm. Najpierw wymierzył suwmiarką a potem nakładł podkładek dystansowych i złożył. Po założeniu koła zaproponowałem pomoc w ustawieniu hamulców to powiedział że już są ustawione. Ma to sens, że te cięgła są w jednej linii. Wtedy obracają tarcze dociskowe a nie ciągną do tyłu i jest znacznie większa siła docisku na tarczach. Dał trzy lata gwarancji na to co robił więc chyba wie co robi. Z drugiej strony twierdził, że pierwszy raz robił "ciężkiego Ursusa". Zastanawia mnie jeszcze jedno. Sądziłem, że szpilki będzie smarował jakimś specyfikiem zapobiegającym odkręcaniu, tymczasem wszystkie gwinty szpilek i śrub oraz nakrętki kół smarował smarem miedziowym. Tego nie rozumiem podobnie jak wywalenia wszystkich podkładek sprężynowych. Chyba podkładkę sprężynową dał tylko pod nakrętkę śruby co trzyma poduszkę kabiny.
Pozdrawiam!
#131
Napisano 06 marzec 2021 - 21:42
#132
Napisano 06 marzec 2021 - 21:49
#133
Napisano 06 marzec 2021 - 21:53
Raczej nie jestem pierwszy lepszy wioskowy głupek, ale podkładki sprężynowe są po to aby śruby się nie odkręcały i klej do gwintów też. Smar ułatwia odkręcanie się śrub, a smar miedziowy zapobiega ich zapiekaniu się. Jeżeli śruby się odkręcają to należy zastąpić podkładki sprężynowe płaskimi i gwinty posmarować smarem, i to takim który nie zapiecze się nawet po dwudziestu latach! Przecież to nie ma sensu! Pozdrawiam!
#134
Napisano 06 marzec 2021 - 22:18
Będzie działać, tylko trzeba druga stronę zrobić i powoli zastanawiać się nad przodem.
#135
Napisano 20 marzec 2021 - 08:55
Zrobiłem hamulce po drugiej stronie bo jedno koło mocniej hamowało. Weszło 3 mm podkładek. Tarcz nie wymieniałem bo były ok. Hamulce są bardzo czułe, ale i odpowiednio reagują na nacisk. Zwolnic nie rozbierałem bo nadmiernego luzu nie zauważyłem. Pozdrawiam!
#136
Napisano 20 marzec 2021 - 10:13
#137
Napisano 20 marzec 2021 - 16:37
#138
Napisano 20 marzec 2021 - 19:26
Wiem, i to było wymówką aby nie robić drugiej. Zrobię po wiosennych robotach. Najważniejsze, że śruby są ok. więc nie powinno być takiej demolki jak w tej co robiłem. Mam jeszcze jeden problem. Wymiana przewodu od filtra obwodu sterowania (mikropompki) do tylnego mostu - smarowania łożyska. Dostęp to tragedia i się poddałem. Pozdrawiam!
#139
Napisano 20 marzec 2021 - 19:54
Góra roboty.
#140
Napisano 20 marzec 2021 - 21:40
U mnie ta rurka mnie pękła jakieś 4 cm od filtra. odkręciłem z obu stron ale nie mogę jej wyjąć zza skrzynki. Pozdrawiam
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: C-385, śruby, luz na śrubach
Porozmawiajmy o rolnictwie →
MASZYNY ROLNICZE I URZĄDZENIA →
Zetor 8145, ursus 914, c-385, nie podnosi do końca pod obciążeniem.Napisany przez wrzesnia , 12 mar 2021 zetor, ursus, 914, c 385 i 4 więcej |
|
|
||
Porozmawiajmy o rolnictwie →
MASZYNY ROLNICZE I URZĄDZENIA →
Ustawienie rozrządu C-385Napisany przez matip50 , 19 lut 2019 rozrząd, ursus, c-385 i 1 więcej |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych