Skocz do zawartości


Zdjęcie

C-385 - odkręcające się śruby

C-385 śruby luz na śrubach

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
146 odpowiedzi w tym temacie

#21 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 30 listopad 2020 - 10:14

Moja wiedza teoretyczna tak daleko nie sięga. Chcialem dokładnie oglądnąć te śruby u mnie jednak bez wejścia pod traktor nic nie odczyta
  • 0

#22 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 01 grudzień 2020 - 11:09

Byłem w tym sklepie, ale chyba nie ogarniają tematu. Twierdzą że było za słabo dokręcone. Pojechałem do drugiego. Powiedział, że nigdy nie robił tego traktora, ale jak zobaczył katalog to powiedział, że to są specjalne śruby. Kazał mi przywieść całą zwolnicę to sprawdzi czy są równe powierzchnie. Pozdrawiam!


  • 0

#23 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 01 grudzień 2020 - 16:20

kup śruby z rozbiórki, powinny być te same co i 6 cylindrów bo one od kosza z satelitami wraz z pierścieniem są większe, a od strony trch śrub powinny być identyczne.
  • 0

#24 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 16:27

I jestem trochę bliżej, a przynajmniej tak mi się wydaje. Otwory w pochwie tylnego mostu, kole koronowym i pokrywie przez które przechodzą te śruby mają średnicę 16 mm. Gwint w obudowie tylnego mostu jest M14. Taki luz musi doprowadzić do odkręcania się tych śrub.

Teraz albo na śrubach M16 przerobić gwint na M14, albo gwint w obudowie tylnego mostu przegwntować na M16 lub na M16x1,5.

Nie trafiłem na rozbiórkach na oryginalne śruby.

Pozdrawiam!


  • 0

#25 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 16:54

Po sklepach mają coś takiego - https://sklep.mizar....75-p-46471.html

Moim zdaniem ta śruba się nie nadaje. Jest identyczna jak te które mam, tylko że moje mają twardość 10.9. Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam!


  • 0

#26 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 17:19

Kolego, nigdy sie nie zastanawiałem, ani nie zauważyĺem takiej różnicy między śr. śruby a gwintu, zdecydowanie to będzie powód odkręcania się zwolnicy. Co poradzić ? ja bym sie upierał za oryginałami, mase tego się rozbiera, a do sezonu masz pare miesięcy. Ztaczać każdą śrube i robić gwint, nie wiadomo czy taka śruba się nie urwie, przerabiać gwint w obudowie mostu, nie polecam. Nigdy ręcznie nie rozwiercisz idealnie , zawsze gdzieś ucieknie , gwintowanie ręczne gwintownikiem to też jak loteria. Na kilku otworach stępisz gwintownik , a na następnej możesz urwać. Drobny gwint do odlewu też zĺy pomysł bo do odlewów stosóje się raczej grubszy gwint , odlew ma tendencje się wykruszać dlatego gruby gwint.
  • 0

#27 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 19:49


napisaĺem , tu i tam - są takie śruby , Jeśli kolego nie znalazłeś , to dam namiar, ale sam musisz porozmawiać o tym co gość ma i w jakim stanie.
  • 0

#28 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 20:22

A może na ruską zapałkę, czasem prowizorki sprawdzają się najlepiej. Ja bym spróbowała nakręcić na śrubę ( oryginalna) włosa lnianego jak w hydraulice?? Heheh
  • 0

#29 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 21:19

Potrzebuję śruby pasowanej M14/16x175 kl. 8.8. Nikt takich śrub nie produkuje. Pozostaje dorobienie. Do zwolnic C-360 są takie śruby https://allegro.pl/o...-360-9676417137, a do C-385 kicha. Pozostaje dorobienie z M16. Podobno nawet w Ursusie w fabryce już dawali śruby niepasowane. Podobno był to jakiś projekt racjonalizatorski załogi czy coś takiego. Pozdrawiam!


  • 0

#30 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 21:39

Może jakieś szroty ew.
  • 0

#31 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 21:43

Tu robią śruby na zamówienie, może zrobią takie?
http://www.eurowkret.pl/
  • 0

#32 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 21:52

Raczej nie dorobią. Widzę po ich ofercie, że mają maszyny max do M10. Z rozbiórek nic nie ma. Pozdrawiam!


  • 0

#33 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 22:02

pisałem do gościa ,odpisał , że śruby ma ze starej czwórki. Kwestia weryfikacji.
  • 0

#34 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 22:16

Może pręt gwintowany zaspawac nakretke z tyłu...
  • 0

#35 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 22:55

w ogĺoszeniach na jednej fotce , dot. tylnego mostu widać szpilki, grube , a gwint na mniejszej średnicy, nadodatek drobnozwojowyod strony nakrętki, jakby nie 300 km to sam bym sie przejechał to obejrzeć.
  • 0

#36 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 02 grudzień 2020 - 23:38

Da się coś pokombinować, ale otworów bym nie powiększała...,może jednak gdzieś zrobią te śruby na zamówienie..., a jak nie to spawalabym tego pręta, na długości można go owinąć włosem, żeby nie rył..., ja bym tak zrobiła i może że trzy śruby na tych tulejkach, albo oryginały w lepszym stanie...
  • 0

#37 Jaga

Jaga

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1385 postów

Napisano 03 grudzień 2020 - 14:13

Nie słyszę śmiechów z mojego laickiego spojrzenia na sprawę :D i jest to trochę niepokojące, ręce opadajo?? Wyprowadzcie mnie z błędu, może kiedyś przyjdzie mi się coś takiego naprawiać :D
  • 0

#38 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 03 grudzień 2020 - 16:34

w ogĺoszeniach na jednej fotce , dot. tylnego mostu widać szpilki, grube , a gwint na mniejszej średnicy, nadodatek drobnozwojowyod strony nakrętki, jakby nie 300 km to sam bym sie przejechał to obejrzeć.

To są zwykłe M14. Chyba nie tylko ja mam problem. Z tych zdjęć wynika, że problem jest powszechny. Podobno wklejają szpilkę M14 ze zwykłym gwintem 14x2 od strony bloku i z gwintem 14x1,5 od strony koła. Takie śruby można kupić. Pozdrawiam!


  • 0

#39 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 03 grudzień 2020 - 17:25

No, ja mam drugiego 1614 , ale z powodu silnika - tym modelem tuke sie już 20 pare lat i ze zwolnicami odkręcającymi nie miaĺem problemu, gwinty liche w moście i nie dokręcane z dużą siĺą bo czuć w rękach ,że opur nie rośnie, łby śrub tych od dołu już zdarte , że i kluczem niełatwo odkręcić , zakręcić. Myślaĺem o wymianie śrub, ale po Twoich kolego doświadczeniach nie będę zmieniał.
Może jak rusze się za zwolnicą to również za śrubami się rozglądnę. Potrzebuje zwolnice na stan magazynowy bo już dwa razy ukręciĺem lewą półoś, a ostatnio miaĺem problem bo przywiozłem ze sklepu do 1614 rocznik '89 zastrzegłem to , wbiłem szpilki o okazaĺo sie że kilka cm zadĺuga , z łaski mi przyjęli spowrotem, oczywiścue zarządali wybicia szpilek za które nie zapłacili a ja je wyżuciłem i to agroma! Dwa razy tam i spowrotem to 280 km....
  • 0

#40 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 04 grudzień 2020 - 00:50

Też nie miałem problemu. Fakt, że więcej robiłem MF-em, nawet orkę. Pożyczał znajomy pod orkę pod sad. Wyrywał nim także sad, w tym wiśniowy (kto wiśni nie wyrywał to życia nie zna). Z agregatem też na początku nic się nie działo. Dopiero teraz zauważyłem plamę oleju pod zwolnicą. Znajomy siał żyto tuż po Wszystkich Świętych i pożyczyłem mu cały zestaw bo on ma sześćdziesiątkę. Fakt, że agregat jest ciężki. Traktor ma komplet obciążników z przodu i od dołu oraz pod filtrem, a i tak bez szans aby go podnieść jak siewnik (Poznaniak II) jest z tyłu i ma więcej niż pół skrzyni ziarna. Chociaż mnie się wydaje, że bardziej powoduje odkręcanie zmienna siła uciągu niż obciążenie. Te śruby wymieniłem kiedyś jak wymieniałem tarcze hamulcowe. Gwint na tych starych był podniszczony, więc kupiłem nowe. Czy stare były pogrubione nie wiem bo już ich nie mam, ale raczej nie. Zauważyłbym różnicę.

Na sobotę umówiłem się z mechanikiem. Zobaczę co wymyśli, ale zastrzegł, że nigdy nic nie robił przy tych traktorach. Pozdrawiam!


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: C-385, śruby, luz na śrubach

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych