Skocz do zawartości


Zdjęcie

C-385 - odkręcające się śruby

C-385 śruby luz na śrubach

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
146 odpowiedzi w tym temacie

#101 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 16 styczeń 2021 - 09:45

Jak się poluzowały te M14 to naprężenia poszły na te dwie dziesiątki i jedna nie przeżyła. Jeszcze tego nie składałem, ale fakt, że miejsca to tam mało na tę podkładkę zabezpieczającą, a dokładniej dojścia do niej. Chyba też tak zrobię. Zamierzam naprawić czymś takim: https://allegro.pl/o...ntow-9310231521

Mam nadzieję, że będzie dobrze. Jak zrobię tę zwolnicę to chyba będę robił drugą, bo tam też się trochę luzują te śruby. Pozdrawiam!


  • 0

#102 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 16 styczeń 2021 - 10:21

Stwierdziłem, że lepiej będzie zespawać a w razie potrzeby odkręcenia to się odkrzywi wyciśnięty element do wału koła. To rozwiązanie jest słabe, a nawet bardzo słabe gdzie np. w MF 255 wał koła jest zabezpieczony dwoma grubymi półpierścieniami wchodzącymi w wycięcie.
Wielokrotnie łamały mi się końcówki tego waĺu koła i zawsze śruba mocująca była odkręcona, też miaĺem luz i po rozbiórce odkręcona była ta śruba. Przyczyna łamania się wału koła bedzie tkwiła w odkręcaniu się tej śruby. Ciekawe też jest że w MF 530 odpadła mi obudowa zewnętrznego łożyska, małego łożyska. Dwa lata wcześniej dokręciłem śrube kasującą luz na łożyskach wału koła - dokręciłem ją 3 obroty , tyle ile poszła palcami bez klucza ( po przemyśleniach nie zrobiłem jak to powinno być zrobione czyli do oporu i 1/3 obrotu popuścić ) Koło ma luz około 2 cm i to dokręcenie nie zlikwidowało luzu na łożyskach. Pewnie trzeba coś zdystansować, ale ta zwolnica niema standardowej budowy i puki co mam temat nie rozwiązany. ale to dziaĺa.
Kolego jak zdemiesz drugie koło to mam prośbe abyś spróbował jak kolwiek stwierdzić luz na wale koła, tak by można go identyfikować bez rozbierania caĺej zwolnicy. Luz będzie najprawdopodobniej spowodowany odkreconą śrubą wału koła.
  • 0

#103 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 16 styczeń 2021 - 10:23

Sposób naprawy gwintu M 10 będzie dobry, natomiast rozwiercanie całości na M 12 uwqżam za niepotrzebny
  • 0

#104 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 17 styczeń 2021 - 23:16

U mnie w tej śrubie gwint jest zerwany. Prawdopodobnie najpierw się częściowo wykręciła. Fakt, że to zabezpieczenie to lipa. Z tym luzem to zobaczę jak zrobię tą zwolnicę. Tamte śruby też się odkręcają i kupując śruby wziąłem na obie strony. Do tokarza dałem wszystkie więc chyba zdejmę. Przy okazji zobaczę tarcze hamulca. Pozdrawiam!


  • 0

#105 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 18 styczeń 2021 - 07:10

właśnie taki mechanizm widze, śruba się odkręca, a wał koła pracuje nie osiwo na wspomnianej śrubie obrabia się gwint, praca nie osiwa przekazuje naprężenia na całą zwolnice co powoduje odkręcanie się jej, albo śruby są mocne i odziaĺywanie nie osiowe powoduje ułamanie wielofrezu na wale koła co przerabiałem już dwukrotnie.
Dobre zabezpieczenie tej śruby to podstawa.
  • 0

#106 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 18 styczeń 2021 - 16:54

Dwa lata temu gdybym to sprawdził zamiast poprzestać na wymianie śrub byłbym w innym miejscu. Jakoś zaślepiło mnie to wyrywanie sadu. Sądziłem, że z tego powodu zaczęły się odkręcać.

Czy ta śruba jest jakaś specjalna pod względem twardości? W katalogu brak na ten temat informacji. Pozdrawiam!


  • 0

#107 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 18 styczeń 2021 - 18:24

nie znam jej twardości ale powinna być w 8.8 można wziąć pilnik i poeksperymentować.
Te śruby można kupić.
  • 0

#108 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 19 styczeń 2021 - 07:49

Zastanawiam się nad 10.9. One są bardziej spasowane i mają mniejszą tendencję do odkręcania. Pozdrawiam!


  • 0

#109 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 19 styczeń 2021 - 08:07

chcesz dorabiać tą śrubę ?
  • 0

#110 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 19 styczeń 2021 - 11:35

Nie. Zastanawiam się czy nie kupić twardszej. Pozdrawiam!


  • 0

#111 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 19 styczeń 2021 - 11:49

ale to nie jest zwykła śruba, specjalna do tego elementu z zaokrąglonym łbem pod łącznik satelit
  • 0

#112 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 19 styczeń 2021 - 12:04

Niema co przesadzać z twardością, ja już gdzieś stosowałem 10.9 i odpadały łby. 10.9 nie da sie skutecznie przyspawać, odpęknie.
  • 0

#113 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 19 styczeń 2021 - 17:56

Masz rację. Nie zwróciłem uwagi, że jest to śruba specjalna. Śruba 8.8 ma 20% plastyczności, a 10.9 tylko 10%, tj. połowę. Czyli tak naprawdę trzeba kupić nową śrubę a zastanawianie się co do twardości nie ma sensu. A co z klejami do gwintów? Pozdrawiam!


  • 0

#114 ali

ali

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 730 postów

Napisano 19 styczeń 2021 - 18:06

Jak widzisz potrzebę zastosowania kleju to nie zaszkodzi .sam używam liquid molly.z twardością też nie ma co przesadzać .a gwint umyj np zmywaczem hamulcowym daje radę.
  • 0

#115 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 19 styczeń 2021 - 18:55

Kolego, klej nie zaszkodzi, ale ja nie ufam klejom. Troche kiepskie miejsce by zastosować klej i mieć pewność, za dużo ciężkiej roboty z tą zwolnicą by eksperymentować
  • 0

#116 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 19 styczeń 2021 - 18:58

Do śruby odrazu zamow podkładke odginaną, a czy zrobisz jak w książce pisze czy inaczej Twoja decyzja, ja w końcu zespawałem i może to też nie być skuteczne.
  • 0

#117 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 15 luty 2021 - 10:21

W sobotę zabrałem się za składanie tej zwolnicy. Przyjrzałem się kołom satelitów. Jedno jest lekko wykruszone, a wszystkie poddarte tak jakby chodziły w innej płaszczyźnie niż koło słoneczne. Wytarty jest także kosz. Koło słoneczne i wieniec są dobre, a dokładniej wg instrukcji napraw nie kwalifikują się do wymiany. Jadę kupić, ale sklep w którym kupuję nie prowadzi C-385 więc pewnie nie będą mieli i muszą sprowadzić. Pozdrawiam!


  • 0

#118 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 15 luty 2021 - 10:42

odkręciła się śruba od wału koła i wydarło poprzez obrót nie osiowy.
Lepiej kupić używke było, a z dwóch można coś zebrać.
  • 0

#119 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 15 luty 2021 - 10:45

wg. mnie też troche wykruszone i z boku przyjechane będą pracować jak nowe
  • 0

#120 DuzyGrzegorz

DuzyGrzegorz

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 3601 postów

Napisano 15 luty 2021 - 22:38

Oprócz wykruszeń zęby po bokach zużyte na tyle, że ciągnie tylko środkiem. Kosz też mocno wytarty i nie wiem czy nie trochę krzywy, ale tak wygląda.

Innych przestrzegałem, aby zawsze dochodzić do przyczyny awarii, a sam ewidentnie dałem ciała. Gdybym przy pierwszym poluzowaniu się śrub poszukał przyczyny to nie wydałbym 1740 zł na nowy kosz. Pozdrawiam!


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: C-385, śruby, luz na śrubach

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych