marcink90 Posted December 9, 2020 Report Posted December 9, 2020 WitamW naszej C-360 tak jak w temacie napisałem padł rozrusznik, akumulatory mam 2x6V są roczne nawet nie mają roku, wyjąłem przeczyscilem i nic, pojedynczo aku mają 6.36V każdy, na rozruszniku pokazuje 12.65V po połączeniu czyli jest ok świata się świecą a rozrusznik nic czasami coś tylko strzeli przy nim a tak to tylko kontrolki gasną po wciśnieciu guzika. Nie wiem czy z tym rozrusznikiem to nie było wcześniej już coś bo on nawet w lato jak była rozgrzana miał czasem problem przekręcić znaczy oczywiście odpalił ale jakoś tak opornie ten pierwszy obrót jakby nie miał siły. A teraz jak się zaczęły mrozy ona stoi w garażu ile jest max -2 st a ona ledwo co kręciła aż do dziś co siadła całkowicie tzn rozrusznik.Co radzicie robić? Quote
izydor6280 Posted December 9, 2020 Report Posted December 9, 2020 jeśli masz możliwość to podmień aku i rozrusznik, będziesz miał pewność co uszkodzone, choć z Twojej wypowiedzi wynika że rozrusznik do roboty Quote
Vademecum Posted December 9, 2020 Report Posted December 9, 2020 jak kontrolki gasną to masz gdzieś problem z stykami, Skoro twierdzisz, że akuml. są dobre to i pewnie klemy masz dobre , czyste. Sprewdź połączenia miejsc gdzie idą kable od akumulatorów , mese i na rozrusznik. Odkręć przeczyść i skręć na nowo, i napisz jaki efekt, bedziemy myśleć dalej. Quote
DuzyGrzegorz Posted December 9, 2020 Report Posted December 9, 2020 Sprawdź napięcie na akumulatorze jak wciśniesz przycisk. Jeżeli jest OK., to również przy wciśniętym przycisku zmierz napięcie na rozruszniku i na zasilaniu cewki. Pozdrawiam! Quote
Kamilc-360 Posted December 9, 2020 Report Posted December 9, 2020 Czasami w lato widziałem jak lekko dymek leciał przy heblu od wyłączania prądu U siebie to wymieniłem i było dałem większy przewód i lepiej kręcić rozrusznik a mam ori R11a więc na początku sprawdź masę pozdro Quote
marcink90 Posted December 10, 2020 Author Report Posted December 10, 2020 Masa fakt żle była bo i pordzewiała trochę ale daleiamu już nowy przewód po czyściliśmy i oryginalnie jest przekręcona jak powinno być. Rozrusznik już kupiliśmy nowy szybkoobrotowy bo i tak planowaliśmy i tak i nadal nie odpala Akumulatory dobre i tylko strzela jak nacisnę guzik i światła przygasają Quote
Vademecum Posted December 10, 2020 Report Posted December 10, 2020 a gdzie strzela ? coś nie łączy. możesz spróbować połączyć śrubokrętem śrube na rozruszniku do której jest przykręcony kabel + od akumulatora z malutką śeubką do ktorej idzie jeden pojedynczy kabelek - łączysz na krotko obwód stacyjki. Quote
marcink90 Posted December 10, 2020 Author Report Posted December 10, 2020 Strzela cały czas przy rozruszniku po wcisnieciu guzika, braliśmy na śrubokręt zwarcie to nie przekręcił też nie miał siły a z pychu odpalił na jeden obrót Quote
Vademecum Posted December 10, 2020 Report Posted December 10, 2020 Tu nie chodzi o odpalenie tylko diagnoze instalacji elektrycznej.Kolego, niedochodzi prąd do rozrusznika, musisz pomieżyć napięcie podczas rozruchu, bo albo akumulator jest padnięty, albo coś nie tak z kablami. klemy masz fabrycznie zaprasowane czy skręcone na śruby ? Quote
marcink90 Posted December 10, 2020 Author Report Posted December 10, 2020 Klemy są zaprasowane, napięcie na aku mierzone przy rozruszniku 12.6V więc jest ok przy rozruchu nie mierzyłem ale widocznie bardzo spada bo światła przygasają Quote
Vademecum Posted December 10, 2020 Report Posted December 10, 2020 kolego, zdaża sie że zaprasowane w srodku są utlenione. Zmierz napięcie przy rozruszniku podczas wciśnięcia przycisku i zrób tosamo przy akumulatorze . Jakie masz wskazania ? Quote
marcink90 Posted December 11, 2020 Author Report Posted December 11, 2020 Mierzyłem przy rozruchu na rozruszniku spada napięcie do 1V i strzela tylko rozrusznik Quote
Vademecum Posted December 11, 2020 Report Posted December 11, 2020 czyli niemasz przepływu prądu od akumulatorów, Strzelanie rozr. to wyrzucanie zębatki.Masz aku 6 v, jak masz stare kable to wymień je na nowe. Możesz wziąć zwykły przewód, miedziany i probować z drugą osobą przykladać do kabli i palić ciągnik, jak ci ziskrzy na tym przewodzie to będzie znaczyć że ten kabel nie przewodzi .Zacznij od mostka łączącego akumulatory, później weź mase, a na koniec kabel z dodatnim biegunem Quote
DuzyGrzegorz Posted December 11, 2020 Report Posted December 11, 2020 Zmierz napięcie pomiędzy słupkiem dodatni (a nie klemą!) akumulatora a rozrusznikiem podczas rozruchu. Następnie zmierz podczas rozruchu napięcie między ujemnym słupkiem akumulatora a masą traktora. Jeżeli pojawi się napięcie to przewód do wymiany. Tak samo zmierz między słupkami które są połączone (tzw. mostek). Jeżeli napięcie się nie pojawi to akumulator lub akumulatory na złom.Nie wiem czym mierzyłeś Kolego te napięcia podane w pierwszym poście, ale jeżeli są prawdziwe to akumulatory idealnie nadają się na złom. Pozdrawiam! Quote
Kroka_pl Posted February 2, 2021 Report Posted February 2, 2021 Panowie najszybciej sprawdzisz co jest wadliwe w następujący sposób:1. Odkręcasz rozrusznik2. Pożycz akumulator 12V lub podjedź do sąsiada co ma taki3. Weź dwa kable4. Jeden kabel zamontuj na klemę + a drugi na -5. Minus dotknij do śruby przy elektromagnesie z tyłu a plusowy dotykaj do blaszki która powinna być przy rozruszniku i sprawdzisz co jest nie tak6. Jeśli rozrusznik będzie kręcił tzn że jest sprawny, później ewentualnie połącz swoje akum 6V kablem i zrób to samo na swoich akusiach, jeśli będzie oki idziesz dalej i dalej aż postawisz prawidłową diagnozę Quote
henryk Posted February 4, 2021 Report Posted February 4, 2021 Podejrzewam że trzeba tulejki w rozruszniku wymienić. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.