RETYSHIFT Posted December 11, 2020 Report Posted December 11, 2020 Witam, mam problem z ciągnikiem CASE 5120 pali mi bezpiecznik dokładnie ten: le-gearskift frem/bakCzasami ciągnik działa kilka miesięcy bez problemu, a czasem pali bezpiecznik jeden za drugim.Gdy bezpiecznik się spali ciągnikiem nie można ruszyć do przodu ani do tyłu. Ciągnik jest z 1996 roku. Na razie sprawdziłem instalację czy nie jest nigdzie przetarta, na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok.Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Quote
Vademecum Posted December 11, 2020 Report Posted December 11, 2020 od zachodnich ciągników są serwisy. Quote
DuzyGrzegorz Posted December 11, 2020 Report Posted December 11, 2020 Objawy wskazują na jakieś zwarcie. Trzeba obmierzyć obwód. Bez tego nic nie można wywnioskować. Pozdrawiam! Quote
ali Posted December 12, 2020 Report Posted December 12, 2020 Jeśli już pali bezpieczniki to na każdym półbiegu ??? Dojdziesz po kolorze ( lub miernikiem ) od bezpiecznika do przełącznika połówek Wyciągnij ten panel i obejrzyj wiązkę czy nie obciera o podłoģę kabiny czy dżwignie od hydrauliki bo trochę tego jest tam napchane Ściągasz gałki z dżwigni 6 wkrętów i do góry wychodzi . Dwa są ukryte pod osłonami dzwigni biegów i połówek Quote
RETYSHIFT Posted December 22, 2020 Author Report Posted December 22, 2020 pali na każdym, mam 4 biegi oraz 4 połówki na każdym biegu ale przełączane mechanicznie nie elektrycznie. Cewki od jazdy przód-tył były sprawdzane są sprawne. Quote
RETYSHIFT Posted December 22, 2020 Author Report Posted December 22, 2020 Teraz już nawet nie mogę nim jeździć pali bezpiecznik od razu jak przełączę dźwignie przy kierownicy od kierunku jazdy nie ważne czy do przodu czy do tyłu ani na jakim biegu od razu pali bezpiecznik. Odłączyłem nawet cewki od jazdy bo myślałem że ona może robi jakieś zwarcie ale to nic nie pomogło. Sprawdzałem kable pod wyświetlaczem wszystkie wyglądają w porządku nie widać aby któryś robił zwarcie. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać dalej przyczyny ? Quote
ali Posted December 23, 2020 Report Posted December 23, 2020 Więc trzeba zajrzeć pod kierownicę do przełącznika i po kolorach przejrzeć wiązke Quote
RETYSHIFT Posted December 24, 2020 Author Report Posted December 24, 2020 Zajrzałem pod kierownice, wymontowałem przekaźnik rewersu na pierwszy rzut oka wyglądał ok. Wyczyściłem cały przekaźnik bo był zabrudzony. Potem zauważyłem że magnes od dźwigni przód-tył który steruje przekaźnikiem jest cały w opiłkach i brudzie, wyczyściłem go. Po złożeniu wszystkiego ciągnik na razie działa prawidłowo, zobaczymy jak będzie dalej. Quote
Vademecum Posted December 24, 2020 Report Posted December 24, 2020 jak sie nie powtorzy problem to te opiłki robiły zwarcie, a jak sie powtórzy to znaczy ze w wiazce którą ruszałeś jest problem Quote
ali Posted December 24, 2020 Report Posted December 24, 2020 Problem jest w wiązce którą poruszałeś.przełącznik ma magnes i stąd opiłki przyciągnął ale nie wpływa to na zwarcie bo on tylko daje impuls . Jak przekażniki podejrzane to wymień na nowe o tych samych parametrach. Quote
RETYSHIFT Posted December 28, 2020 Author Report Posted December 28, 2020 Niestety dziś spalił bezpiecznik ponownie. Zamówiłem nowy przekaźnik jazdy przód-tył, jutro powinien dotrzeć. Quote
RETYSHIFT Posted December 30, 2020 Author Report Posted December 30, 2020 Witam, problem rozwiązany już na 100% nowy przekaźnik nic nie dał (600zł poszło w błoto, mam go na odsprzedanie za 400zł jeśli ktoś będzie chętny). Zwarcie robiła cewka ale ta z tyłu pod kabiną, są tam 3 cewki i to one są właśnie od kierunku jazdy nie te cewki przy akumulatorze. Od razu po odpięciu cewki bezpiecznik przestał się palić, po założeniu nowej case chodzi jak wściekły Dziękuję za pomoc. Quote
Vademecum Posted December 30, 2020 Report Posted December 30, 2020 to chociaż tyle, że sobie poradziłeś. Ja tam wole z rozwagi ursusa Powodzenia Quote
ali Posted December 31, 2020 Report Posted December 31, 2020 Cewki przy aku są od podnośnika .a cewki od jazdy sam stwierdziłeś że sprawdzone i są dobre Quote
ali Posted December 31, 2020 Report Posted December 31, 2020 Chociaż dziwne bo cewka uszkadza się raz i koniec a tobie paliło bezpieczniki a potem spokój na jakiś czas . Quote
RETYSHIFT Posted January 1, 2021 Author Report Posted January 1, 2021 Tak bo ja myślałem że cewki przy aku są od jazdy, nie wiedziałem że są jeszcze cewki z tyłu pod siedzeniem xD W każdym bądź razie po wymianie cewki wszystko jest już dobrze, może na początku dostawała jakieś przebicie dlatego paliło bezpiecznik nie wiem. Pamiętam że najczęściej paliło mi ten bezpiecznik w mokre dni lub jak go umyłem. Quote
ali Posted January 2, 2021 Report Posted January 2, 2021 A które cewki są id półbiegów bo powinny być dwie . Dwie są po lewej i jedna po prawej jak kojarzę . Quote
RETYSHIFT Posted January 3, 2021 Author Report Posted January 3, 2021 Ja ma przy aku 4 cewki w jednym rzędzie od półbiegów i zaraz obok nich są jakieś 3 takie kwadratowe (te akurat dokładnie nie wiem od czego są). Kolejne cewki mam kawałem za aku od podnośnika i 3 cewki mam od jazdy tuż za podnośnikiem gdzieś tak pod siedzeniem (jest do nich dojście od tyłu ciągnika ale jest dosyć ciasno). Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.