Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam, mam problem z ciągnikiem CASE 5120 pali mi bezpiecznik dokładnie ten: le-gearskift frem/bak

Czasami ciągnik działa kilka miesięcy bez problemu, a czasem pali bezpiecznik jeden za drugim.

Gdy bezpiecznik się spali ciągnikiem nie można ruszyć do przodu ani do tyłu. Ciągnik jest z 1996 roku. 

Na razie sprawdziłem instalację czy nie jest nigdzie przetarta, na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Posted

Jeśli już pali bezpieczniki to na każdym półbiegu ??? Dojdziesz po kolorze ( lub miernikiem ) od bezpiecznika do przełącznika połówek Wyciągnij ten panel i obejrzyj wiązkę czy nie obciera o podłoģę kabiny czy dżwignie od hydrauliki bo trochę tego jest tam napchane

 

Ściągasz gałki z dżwigni 6 wkrętów i do góry wychodzi . Dwa są ukryte pod osłonami dzwigni biegów i połówek

  • 2 weeks later...
Posted

Teraz już nawet nie mogę nim jeździć pali bezpiecznik od razu jak przełączę dźwignie przy kierownicy od kierunku jazdy nie ważne czy do przodu czy do tyłu ani na jakim biegu od razu pali bezpiecznik. Odłączyłem nawet cewki od jazdy bo myślałem że ona może robi jakieś zwarcie ale to nic nie pomogło. Sprawdzałem kable pod wyświetlaczem wszystkie wyglądają w porządku nie widać aby któryś robił zwarcie. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać dalej przyczyny ?

Posted

Zajrzałem pod kierownice, wymontowałem przekaźnik rewersu na pierwszy rzut oka wyglądał ok. Wyczyściłem cały przekaźnik bo był zabrudzony. Potem zauważyłem że magnes od dźwigni przód-tył który steruje przekaźnikiem jest cały w opiłkach i brudzie, wyczyściłem go. Po złożeniu wszystkiego ciągnik na razie działa prawidłowo, zobaczymy jak będzie dalej.

Posted
Problem jest w wiązce którą poruszałeś.przełącznik ma magnes i stąd opiłki przyciągnął ale nie wpływa to na zwarcie bo on tylko daje impuls . Jak przekażniki podejrzane to wymień na nowe o tych samych parametrach.
Posted

Witam, problem rozwiązany już na 100% nowy przekaźnik nic nie dał (600zł poszło w błoto, mam go na odsprzedanie za 400zł jeśli ktoś będzie chętny). Zwarcie robiła cewka ale ta z tyłu pod kabiną, są tam 3 cewki i to one są właśnie od kierunku jazdy nie te cewki przy akumulatorze. Od razu po odpięciu cewki bezpiecznik przestał się palić, po założeniu nowej case chodzi jak wściekły :) Dziękuję za pomoc.

Posted

Tak bo ja myślałem że cewki przy aku są od jazdy, nie wiedziałem że są jeszcze cewki z tyłu pod siedzeniem xD 

W każdym bądź razie po wymianie cewki wszystko jest już dobrze, może na początku dostawała jakieś przebicie dlatego paliło bezpiecznik nie wiem. Pamiętam że najczęściej paliło mi ten bezpiecznik w mokre dni lub jak go umyłem.

Posted

Ja ma przy aku 4 cewki w jednym rzędzie od półbiegów i zaraz obok nich są jakieś 3 takie kwadratowe (te akurat dokładnie nie wiem od czego są). Kolejne cewki mam kawałem za aku od podnośnika i 3 cewki mam od jazdy tuż za podnośnikiem gdzieś tak pod siedzeniem (jest do nich dojście od tyłu ciągnika ale jest dosyć ciasno).

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...