danielpriv Posted March 8, 2021 Report Posted March 8, 2021 Witam. W sierpniu we Władku zmieniałem instalacje elektryczną na zwór od Ursusa C360. Z technicznego punktu widzenia zostało wszystko wyrzucone z oryginalnej instalacji Władka. Elementy które zastosowałem obecnie to tylko stacyjka od C360, kontrolka od ładowania oraz starter.Traktor przechodzi remont wizualny i można powiedzieć, że od sierpnia 2020 do teraz był z 5 razy odpalany na nowej jeszcze surowej instalacji i odpalał bez problemu. Mankamentem był brak ładowania ale to już raczej kwestia alternatora.A teraz po włączeniu startera tylko przygaśnie kontrolka ładowania i raz na jakiś czas słychać przy rozrusznika cyknięcie i nic. Nawet "na zworę" nie zaskakuje. Macie pomysły od czego zacząć? Quote
Vademecum Posted March 8, 2021 Report Posted March 8, 2021 niema prądu, albo akumulator padł, albo połączenia nie kontaktują, ale to ry musisz stwierdzić dlaczego nie dochodzi prąd do rozrusznika. Dziwie się, że zmieniaĺeś instalacje elektryczną, bo ta ruska jest lepsza od c 360.Cza było zmienić tylko prądnice na alternator Quote
danielpriv Posted March 8, 2021 Author Report Posted March 8, 2021 niema prądu, albo akumulator padł, albo połączenia nie kontaktują, ale to ry musisz stwierdzić dlaczego nie dochodzi prąd do rozrusznika. Dziwie się, że zmieniaĺeś instalacje elektryczną, bo ta ruska jest lepsza od c 360.Cza było zmienić tylko prądnice na alternatorTak mi każdy radził przerobić na c360, wcześniej był jakiś ulep instalacji oryginalnej. Akumulatory są sprawne jak najbardziej i napięci dochodzi do rozrusznika właśnie. Quote
Robert ;-) Posted March 8, 2021 Report Posted March 8, 2021 Sprawdz połączenia jak kolega pisze, naładuj akumulatory, moze być że cewka sie zawiesila miałem tak w mtz pomogła wymiana na nową,Co do lepszości ruskiej instalacji nad Polską od c360 to już bym polemizował ,w rusku naćkane jaķ u cygana w kociołku i kable w trzech kolorach Quote
danielpriv Posted March 8, 2021 Author Report Posted March 8, 2021 Dobrze to ja posprawdzam i popołudniu dam znać co i jak. Gdzie dokładnie mam napięcia posprawdzać jeżeli chodzi o rozrusznik? Quote
Vademecum Posted March 8, 2021 Report Posted March 8, 2021 stukanie w rozruszniku t brak prądu, no może być jeszcze zaśniedziony styk w rozruszniku, ale jak na krótko nie idzie to nie styk bo go omijasz. To co piszesz to ani nie wyrzuca zębatki, ani nie kręci rozrusznik, to szukaj w prądzie.Ruskie miały nawet do kontrolek skręcane śrubkami przewody i to działało, a teraz zobaczysz ze te wsuwki albo nie będą kontaktować, albo same wypadać. Quote
Vademecum Posted March 8, 2021 Report Posted March 8, 2021 podłącz akumulator do prostownika na początek, a po 2 h spróbuj odpalić. Quote
danielpriv Posted March 8, 2021 Author Report Posted March 8, 2021 Aku były naładowane więc powinno być okej. Spróbuje pomierzyć napięcia i podłączyć rozrusznik na krótko jeszcze ewentualnie jak wrócę z pracy. A gdzie dokładnie na rozruszniku jeszcze prąd posprawdzać?Wyślę też zdjęcia czy aby na pewno dobrze jest podłączone wszystko. Quote
pawel7991 Posted March 8, 2021 Report Posted March 8, 2021 Może kabel masowy Ci nie łączy dobrze Quote
kolejarz Posted March 11, 2021 Report Posted March 11, 2021 Jak już to czytam, podpowiem co masz zrobić. Władymircowi potrzebny jest nowy rozrusznik szybkoobrotowy za 230 zł, mała rzecz a oszczędzanie na akumulatorach jest nie do podważenia. Jeśli masz tego olbrzyma, wywal go na złom i oszczędź sobie nerwów. Quote
Vademecum Posted March 11, 2021 Report Posted March 11, 2021 Ja pare dni temu dałem 250 za regeneracje do mf 255 i nie zamienił bym na szybkoobrotowy, rozrusznik ten był kilka razy rege erowany ale ma 34 latka. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.