RETYSHIFT Posted April 10, 2021 Report Posted April 10, 2021 Witam, mam problem z Deutz dx 90 z 1979r mianowicie podnosi mi tylko przyczepę do połowy nie ważne czy jest pusta czy jest na niej 10 ton.Podnośnik podnosi wszystkie maszyny bez problemu do samego końca, ale jak podjechałem pod przyczepę z pługiem (bo nie chciało mi się go odpinać) i podłączyłem przyczepę żeby ją podnieść to również poszła tylko do połowy ale pługa podnieść już nie mogłem. Dopiero jak opuściłem przyczepę mogłem podnieść pług. Na początku myślałem że to pompa ale bardziej wygląda mi to jak by nie dostawał oleju do układu. Co już zrobiłem/sprawdziłem:-Spuściłem stary olej (był szary) i zalałem nowy nie jest do pełna (jakieś pół zbiornika) olej zrobił się również szary chodź powiedział bym że już jest mniej szary.-Wymieniłem filtr hydrauliki na nowy-Zostawiłem podniesioną przyczepę do połowy na kilka godzin żeby sprawdzić czy po wystygnięciu ciągnika uniesie ją dalej, poszła dalej może jakieś 10cm ale z wielkim trudem bo aż lekko podskakiwała -Zamieniałem wyjścia hydrauliczne na wszystkich jest tak samo -mierzyłem stan oleju w zbiorniku przed podniesieniem przyczepy i po jej podniesieniu, stan jest taki sam ani nie przybywa oleju ani nie ubywa. Miał ktoś z was może taki problem lub wiem co to może być za usterka? Kupił bym nową pompę bo nie jest droga ale nie jestem przekonany że to na pewno będzie to.Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Quote
Vademecum Posted April 11, 2021 Report Posted April 11, 2021 to jest cena kupowania ciągnika zachodniego. U mnie wczoraj widziałem od rana jak na ugorze ktoś szarpał się z jelonkiem i talerzówką, do popołudnia z 20 arów przejechał, adziś poszedĺem i talerzówka w polu została. Quote
Vademecum Posted April 11, 2021 Report Posted April 11, 2021 Jest teraz po pieniądzach tych ursusów i zetorów szóstek a ludziska pakują się w skansen. Mi moja 16-stka w agregacie uprawowym 4.20 m (kultywator 42 zęby i 3 rzędy wałków ) Wzięła na hektar około 4.5 litra, argument dużego spalania ma sie nijak. Przy orce potrafi łyknąć, choć przy 4 DT-owskiej nie było tak tragicznie, jak teraz mam podobną 6-stke, wir w baku i patrzyłem czy gdzieś nie leje, ale w agregacie uprawowym tylko wącha paliwko. Quote
pawel7991 Posted April 12, 2021 Report Posted April 12, 2021 Z opisu to mało oleju, pewnie ciągnie z innego zbiornika i sprawdzałeś stan nie ten co trzeba. Poszukaj czy nie ma gdzie indziej wlewu. W strych ursusach było tak że skrzynia i hydraulika miły osobne oleje i żeby dostać się do wanny z olejem hydraulicznym trzeba było podnośnik zdejmować Quote
RETYSHIFT Posted April 13, 2021 Author Report Posted April 13, 2021 Ja mam osobny zbiornik z hydrauliką, nic nie miesza sie z olejem w skrzyni. Dziś podłączyłem węża po wyjście hydrauliczne i włożyłem go do bańki, wziołem dźwignie na podnoszenie i ściągło cały olej ze zbiornika. Tak że olej ze zbiornika pobiera, ale jak wyjście hydrauliczne jest pod obciążeniem np, przyczepa to oleju ze zbiornika już nie pobiera. Chyba jednak będzie to pompa jak myślicie panowie, ma któryś jeszcze jakieś pomysły ? Quote
Vademecum Posted April 13, 2021 Report Posted April 13, 2021 sprawdź ciśnienie manometrem, ja niemając manometru a będąc na pograniczu bezsilniści z hydrauliką , wkręciłem w nypla blache, ciągnik odpalił, prawie zdusiło go i wypluło tą blache , ten experyment potwierdził sprawność pompy. Quote
DuzyGrzegorz Posted April 13, 2021 Report Posted April 13, 2021 Szary kolor oleju może wskazywać jego silne napowietrzenie. Sprawdź szczelność układu ssawnego pompy hydrauliki siłowej. Na powietrze może też wskazywać, jak to Kolego określiłeś, podskakiwanie podnoszonej przyczepy. Pozdrawiam! Quote
Dobromil Posted April 14, 2021 Report Posted April 14, 2021 A weź wymień tą Pompę jak będzie dalej źle to będziemy myśleć co z tym zrobić , pompa nie jest droga Quote
RETYSHIFT Posted April 14, 2021 Author Report Posted April 14, 2021 Wiem że nie jest droga, ale ten deutz jest tylko ciągnikiem zastępczym więc nie spieszy mi się z jego naprawą. Nie chce wymieniać nie potrzebnych części, a pompa ma siłę bo ciągnik aż przygasa po naciśnięciu dźwigni. Posprawdzam szczelność układu jak pisali koledzy wyżej i zobaczymy co dalej. W zbiorniku na olej mam jakiś zwykły plastikowy korek wsadzony, a widzę że jest tam gwint więc powinna być jakaś śruba zapewne z miedzianą podkładką. Może przez ten korek dostawać się powietrze do układu ? Quote
Vademecum Posted April 14, 2021 Report Posted April 14, 2021 powietrze a znim wilgoć, może być nieszczelność na ssaniu i wtedy sie napowietrza i zapowietrza układ Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.