Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam serdecznie

Przed weekendem zakończyłem remont silnika w swojej poczciwej 60tce, remont wymuszony pęknięciem wału korbowego. Cały silnik robiony był od podstaw, blok oczywiście poszedł do osiowania, głowice również zostały oddany, zestawy naprawcze MAHLE, Wał korbowy POM Tyczyn reszta części albo oryginał Ursus albo Zetor. Nowa chłodnica Waryńskiego oraz plastikowy wiatrak od Zetora aby zapewnić lepsze chodzenie silnika.

Silnik odpalił już po 4s krecenia rozrusznikiem, nie kopcił zbytnio pracował równo, brak jakichkolwiek wycieków. Na razie nic ta 60tka nie robiła sama jazda na pusto to jakieś 2mth jej wbiło więc pytanie o prawidłowy okres docierania? Bo tak jedni mówią aby pracował normalnie oczywiście bez "piłowania" drudzy żeby uważać i nie obciążać praktycznie w ogóle.

Instrukcja obsługi podaje specjalna tabele na pierwsze 100mth zalaecaja na początku płytkie uprawy pielęgnacyjne jazda z przyczepą 1t na niskich biegach, potem stopniowo zwiększać obciążenie aż ostanie 20mth docieranie to nawet średnia orka pługiem 2 skibowy, jazda z przyczepą z ladunkiem 2-3t na wyższych biegach.

Co wy o tym sądzicie? Jak z pracami lekkimi ale na wałku gdzie sia potrzebne wysokie oborty? Po świętach chciałbym ją zapiąć w rozsiewacz i opryskiwacz :)

Zapraszam do dyskusji

Posted
są rożne szkoły i inne materiały. Przede wszystkim temperatura w ukł. chłodzenia bo po takim remoncie bez hamowni może sie grzać. Obroty wyższe, ale płynne , bez szarpania, praca lekka jak piszesz opryskiwacz i rozsiewacz
Posted

Czemu tak dociekam, bo koszt remontu silnika wyniósł mnie 10500zł :/ więc naprawdę ja chce dotrzeć to dobrze i niech chodzi (oby) następne 30 lat minimum :)

Silnik był robiony od podstaw samemu nie żadna zamiana, na zamianę ze Zwolenia to by wyszło jakieś 4000zł ale to się chyba nie opłaca

Posted

@ali

Takie są koszty kolego, wszystko podrożało niestety, w zakładzie za osiowanie bloku i głowice trochę mi za dużo policzyli bo wyszło 3677zł a myślałem że wszystko się zamknie w 2000zł :/ + części 5325zł i Robocizna mechanika 1500zł bo ktoś musiał to że mną robić no takie są koszty niestety. Mówię tu ceny brutto oczywiście, brałem to na fakturę więc wpisze sobie w koszta i chodź VAT się wrócić z tego

Posted

tyle kasy za.głowice i osiowanie ? a korbowody winklowałeś ? Na co ci 540.obr do rozsiewacza ? Nie możesz na dotarciu trzymać takich obrotów.

Lepiej byĺo blok kuoić nowy, albo chodzący silnik, albo całą c 360.

Wtryski, pompe sprawdzałeś ?

Posted

Mi się wydaje że oskubali mnie za obróbkę, jak mówiłem myślałem że to się zamknie w 2000zł. Robota mechanika ok, chociaż nie było tak że wszystko sam robił, robilismy we dwóch nim przyjechał to ja już cały silnik wyjąłem i Wał zobaczyłem że jest pęknięty, co cięższe to też ja skręcałem więc mysalem ze weźmie mniej ale mniejsza z tym. Co do części porównywałem je w kilku sklepach i takie same były ceny, może u Was jest taniej nie wiem :/

Strasznie wszystko podrożało A jakoś spadła, głupi kolektor wodny zakręcamy zalaewamy płyn a on cieknie na spawie :/

Przewody do wtryskiwaczy też ciekły a jeden to nawet dziurki nie miał i paliwa nie podawał, no szkoda gadać ogólnie.

Co takie głowniejsze brałem przez to lepszej jakości i mam nadzieję będzie na lata

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...