DuzyGrzegorz Posted October 16, 2021 Report Posted October 16, 2021 Zdjąłem głowicę z MF 255 i na 3 cylindrze była pionowa kreska jakby narysowana ołówkiem. Doszedłem do wnioski, że pęknięty jest pierścień. Po wyjęciu silnika i demontażu moja diagnoza się potwierdziła. Ponieważ nie ma sensu zakładać nowych pierścieni bo progi są spore choć lekko poniżej kwalifikacji do naprawy głównej. Zastanawiam się nad dalszym działaniem. Regeneracja tego bloku wraz z transportem to prawie tyle kasy co nowy blok z honowanymi tulejami więc skłaniam się do zakupu. Wał nie kwalifikuje się do szlifu więc dostanie nowe panewki. Korbowody są na granicy regeneracji więc zregeneruję. Tłok z pękniętym pierścieniem do wymiany więc wymienię też pozostałe dwa. Tłoki są na trzy i na cztery pierścienie i zastanawiam się które wybrać? Pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted October 16, 2021 Report Posted October 16, 2021 Ja bym wymienił tuleje na nowe da sie to zrobić samemu choć jest to trudniejsze niż w c360,trzeba uważacz z montażem bo cienkie są ale zamrażarke pewnie masz:-)co do ilości pierścieni to dał bym takie jak były,korby do regenracji i posłuży jeszcze pare łasnych lat Quote
DuzyGrzegorz Posted October 16, 2021 Author Report Posted October 16, 2021 Blok muszę dać do regeneracji bo puścił pod głowicą do śruby. Trzeba go planować. Wymienić można, ale spora szansa że będzie "jajo". Na trzecim pierścienie są bardziej wypracowane niż na pozostałych. I jeszcze ten pęknięty pierścień. Tam jest jakiś problem. Nie chcę robić dwa razy.Jeszcze jedno. Chodzi trochę w rębaku walcowym. Drugi stopień sprzęgła na nitach trzyma się wyłącznie z przyzwyczajenia. Tam jest 5 nitów. W nowej tarczy zamierzam zrobić dodatkowe 5 otworów i zanitować. Mam nadzieję, że będzie lepiej. Zrobiłem ok 120 worków i pewnie pięciu następnych bym nie zrobił. Nie mam koła zamachowego w rębaku, ale już zamówiłem. Te nity na tarczy to podobno pięta achillesowa.Jak zakażą palić drewnem to zostanę z tym rębakiem ...Pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted October 16, 2021 Report Posted October 16, 2021 Niegdyś u wujka był problem w 3p że sadziło często uszxzelke ppd głowica daliśmy blok do planowania i jak rwka odjął, więc można, każdy robi jak uważa każdy zna swoją maszynę i robi welde psiadanych środków finansowych, ja staram się robić jak najtaniej ale na częściach nie oszczędzam biore z średniej półki, co do rębaka mam bębnowy i też na ciagnik lekki niejest Quote
DuzyGrzegorz Posted October 16, 2021 Author Report Posted October 16, 2021 Też nie lubię bezsensownie wydawać, ale u mnie czas jest podstawowym czynnikiem którego mi brakuje i dlatego wybrałem takie rozwiązanie. Myślałem nad zakupem "słupka", ale szkoda mi tego wału bo chodził mniej niż 1000 godzin, a był kupiony z "górnej półki". Poprzedni pękł. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted October 17, 2021 Report Posted October 17, 2021 W zimie robilem dół silnika w mf-ie,bo ciśnienie padaĺo, wał krojony, gĺowicy nie ruszaĺem, tarcze obie te same, ale po ponad 30 latach to te obudowy rozrządu ledwo sie kupy trzymają i mam problem z kołem pasowym na wale bo nowe wchodzi niemal bez oporu i rozbija sie na wale co piwoduje wyciek oleju a u mnie na górkach jednak jest to istotne. Ciągnik na drugim stopniu z mojej wiedzy ma oryginalną tarcze sprzęgĺową i niemam z tym problemów, gdzie w kombajnie już podcina nity i zmieniam na nową, puki co nikt nie chce tego mi znitować w mojej okolicy.Natomiast wczoraj sie zmartwiĺem bo gruba robota czeka mnie w 1614, znacznie brakowało wody w ukladzie chĺodzenia , a znalazła się w oleju. posiałem co chciaĺem ale reszty niepooram bez remontu głowicy i testowaniu pompy i wtrysków bo zaczął mieć przepaĺy, a jak to z remontem zacznà się problemy z kokektorami turbiną bo pare elementow trza nowe .Jak z usĺugami odnośnie silnika niemam problemow tak z ukladem paliwowym już tak bo pozwijały sie firmy. Quote
DuzyGrzegorz Posted October 19, 2021 Author Report Posted October 19, 2021 Dogadałem się w jednej firmie że naprawią ten blok więc nie kupuję. Muszę resztę rozebrać i wyczyścić. Dam jeszcze korbowody i głowicę do regeneracji. Pozdrawiam! Quote
DuzyGrzegorz Posted October 25, 2021 Author Report Posted October 25, 2021 Dzisiaj zawiozłem blok i głowicę. Wziąłem też wał bo ma niewielkie rysy. Panewki dość czerwone ale bez tragedii. Ciśnienie do końca trzymał i kontrolka się zapalała po zatrzymaniu silnika, najwyżej w momencie jego zatrzymania. Na drugiej panewce głównej po pomiarze przez szlifierza wyda drugi szlif. Luz na pierścieniach tłokowych tragiczny. Nie mierzyłem, ale na oko nawet na 1/3 szerokości pierścienia. Na ok. 6 tys. motogodzin trochę dużo. Wał chodził ok. 1300 motogodzin. Jakieś 800 motogodzin temu pod pompą płyn przeżarł aluminiową obudowę rozrządu i poszedł do oleju. Fabrycznie nie miał blachy pod pompą wody, a pompa fabryczna. Czyżby ten płyn narobił tyle spustoszenia? Fakt, że zanim się zorientowałem uzupełniałem płyn. Sądziłem że wyrzuca przelewem.Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted October 25, 2021 Report Posted October 25, 2021 U mnie też ta obudowa rozrządu w stanie ledwo składalnym, widziaĺem, że można kupić te obudowy, ale z ostrożności wolałem poskladać swoją niż ryzykować z nowym niewiadomo co. U mnie też pompa leży na tej obudowie. Zrobiłem niecałe 200 mth od zimy i koło pasowe , nowe lata na wale tragedia z tymi nowymi częściami Quote
DuzyGrzegorz Posted October 25, 2021 Author Report Posted October 25, 2021 Pod pompę są takie specjalne blachy - https://ap-parts.eu/pl/p/USZCZELKA-PLYTKA-POMPY-WODY-STALOWA-0%2C6MM-0941183-/6562. Płyny do chłodnic były dawniej agresywne do aluminium (borygo).Odkręciłem śrubę w wale trzymającą to koło i spadło zanim założyłem ściągacz. Nie zsunęło się a spadło! Jest oryginalne z 1986 r. Ten luz to standard, ale prowadzi do urwania końcówki wału przed pierwszą panewką główną. Znajomy tak miał w 3p i to dwa razy, pierwszy na gwarancji. Za drugim razem końcówkę wału lekko posmarował olejem i pomalował farbą i wkleił to koło na klej dwuskładnikowy. Chyba ze dwadzieścia lat chodzi.Pozdrawiam! Quote
DuzyGrzegorz Posted October 28, 2021 Author Report Posted October 28, 2021 Coś mi się nie zgadza. Czy żeby splanować blok nie są przypadkiem potrzebne zamontowane tłoki? Wydaje mi się ze tłoki też powinny być planowane bo będą wystawać z tulei. Pozdrawiam! Quote
DuzyGrzegorz Posted November 30, 2021 Author Report Posted November 30, 2021 Jednak zadzwonili żeby dowieść tłoki (nowe oczywiście) i wał. Jutro odbieram i zaczynam składanie. W piątek ma być głowica gotowa i wtryski. Pompa po niedzieli. Pozdrawiam! Quote
DuzyGrzegorz Posted January 7, 2022 Author Report Posted January 7, 2022 Zacząłem składać ten silnik dopiero teraz i mam problem z zamkami pierścieni. Wydaje się że powinny być ustawione mniej więcej w osi sworznia. Czy mam rację?Co do tych tłoków to wróciły zeszlifowane (właściwie dwa, a na jednym jest tylko ślad) i ponumerowane. Ponumerowane są także korbowody.Pozdrawiam! Quote
DuzyGrzegorz Posted January 21, 2022 Author Report Posted January 21, 2022 Silnik złożony. Dzisiaj odpaliłem. Nie było problemów. Trochę dymi, ale to chyba wypala olej bo trochę dużo dawałem przy składaniu, a chodził zbyt krótko aby wypalił. Zostało wstawić do traktora. Zacząłbym to robić, ale łożysko oporowe do wymiany, a nie mam. Pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted January 21, 2022 Report Posted January 21, 2022 Przeważnie kopci po remoncie przejdzie mu ,zima jest to można remonty robić, aby garaz był ciepły zawsze sie zbajdzie coś ekstra do zrobienia przy okazji po co rojić drugi raz. Quote
Vademecum Posted January 21, 2022 Report Posted January 21, 2022 jak sie dopasują elementy (pierścienie) to zwiększy sie ciśnienie i przesdanie kopcić Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.