Kamilc-360 Posted November 24, 2021 Author Report Posted November 24, 2021 A co do tura chyba się tak nie rozleci bo naprawdę solidnie jest zrobiony, zamocowany do przodu idzie na słupki potem w dół, przykręcony do skrzyni poprzeczką i jeszcze od tego idą "szyny" do tyłu przez cały ciągnik Quote
ali Posted November 24, 2021 Report Posted November 24, 2021 Grzegorzu jak chcesz ustawić dobrzeten tzw. amortyzator łącznika górnego to mogę dać tel do kumpla i ci wytłumaczy jak go ustawìć .chłopak robi hydraulikę w mf i ursusach licencyjnych. Quote
ali Posted November 24, 2021 Report Posted November 24, 2021 Jeśli mnie pamięć nie myli (a stary jestem) to maksymalne dopuszczalne ciśnienie przy pracach transportowych dla traktorów licencyjnych ursusa w kołach tylnych wynosi 0,14 MPa, a przy pracach polowych 0,11 MPa. W instrukcji powinieneś mieć tabelkę ile powinno być w kołach przednich, bo z przednim napędem jeśli np. z tyłu będziesz miał za duże ciśnienie to zedrzesz opony (wraz ze zmianą ciśnienia w ogumieniu zmienia się tzw. "skuteczna wysokość koła").Tak jak napisał Kolega Vademecum z tyłu na plecaku wychodzi przez taką gumę ucho amortyzatora. Jak pojeździłeś bez tej gumy z rok to amortyzator nie żyje i wtedy szarpie. Ja, stary dureń, tak pojeździłem bo co pół roku mi ta guma leciała. Rozebrałem, wyczyściłem i złożyłem w godzinę. Ustawiałem przez tydzień i nie jest tak dobrze jak było. Do ustawiania tego podobno jest jakiś przyrząd.Pozdrawiam! Quote
DuzyGrzegorz Posted November 25, 2021 Report Posted November 25, 2021 Grzegorzu jak chcesz ustawić dobrzeten tzw. amortyzator łącznika górnego to mogę dać tel do kumpla i ci wytłumaczy jak go ustawìć .chłopak robi hydraulikę w mf i ursusach licencyjnych.Jak go ustawić to doskonale wiem tylko nie mam tego przyrządu. Problem polega na tym, że w pracach polowych używam automatyki i wszystkie maszyny i narzędzia nie mają kół kopiujących. Amortyzator jest sprzęgnięty z czujnikiem miernika impulsów i stąd problem z ustawieniem. Tego przyrządu nie mieli w nawet w POM-ach (dokładniej w niektórych mieli, ale nie wiedzieli co to jest i zezłomowali) bo nikt nie używa regulacji siłowej oprócz mnie i żadna fuszerka nigdy nie wyszła na jaw. W tej chwili nie jest źle, ale nie jest tak dobrze jak było ustawione fabrycznie. Pozdrawiam! Quote
ali Posted November 25, 2021 Report Posted November 25, 2021 Chodzi o przyrząd do ustawiania podnośnika ?? Quote
Kamilc-360 Posted November 25, 2021 Author Report Posted November 25, 2021 Jeżeli macie jakiś problem z podnośnikiem ew hydrauliką w mf śmiało zadawać pytania Co do kół upuściłem ciśnienie na 1.1bar tył i 2bar przód. Ciśnienie na tyle jest najniże wg instrukcji mi się wydaje tak jakby opona "miała mało powietrza" ale może tak ma być. Faktycznie lepiej się jeździ nie tłucze tak, rewalacja może to nie jest ale jest lepiej Quote
DuzyGrzegorz Posted November 25, 2021 Report Posted November 25, 2021 Chodzi o przyrząd do ustawiania podnośnika ??Nie do podnośnika tylko do tego amortyzatora. Nawet go nie widziałem tylko gdzieś w opisie znalazłem że jest potrzebny żeby móc ustawić prawidłowo. Najprawdopodobniej naciska na ucho z siłą którą można ustawić i wtedy wyregulować miernik impulsów. Jeżeli ktoś nie używa automatyki to bez znaczenia. Ja używam i z pługiem sobie radzi, ale z kultywatorem szarpie. Brony (2 kg na ząb i zmodyfikowana belka) kiedyś działał ładnie. Jak się przypchały to lekko unosił i było ok. Teraz nie jestem w stanie osiągnąć tego efektu, a właściwie tylko na bronach mi zależy. Pozdrawiam! Quote
Kamilc-360 Posted November 27, 2021 Author Report Posted November 27, 2021 Panowie a takie pytanko jeszcze, podczas pracy powinno się zamykać zawór do amortyzacji czy nie? Quote
Robert ;-) Posted November 28, 2021 Report Posted November 28, 2021 Powinno sie zamykać spróbuj orać na amortyzacji ,to sie używa tylko do transportu Quote
Kamilc-360 Posted November 28, 2021 Author Report Posted November 28, 2021 Nie sprecyzowałem, chodzi mi o tura, czy do pracy powinno się zamykać? Quote
Robert ;-) Posted November 28, 2021 Report Posted November 28, 2021 Ja bym nie zamykał ale to moje zdanie ,jak szarpnie to zawsze sie rozejdzie po "kościach" a nie rąbnie po przewodach czy rozdzielaczu Quote
DuzyGrzegorz Posted November 29, 2021 Report Posted November 29, 2021 Uparłeś się zniszczyć tego swojego tura. Chcesz zastosować hydroakumulator, żeby np. jeżeli wyrywasz obornik z pryzmy energia zgromadziła się w hydroakumulatorze i następnie po wyrwaniu rozeszła się po układzie. Może to przemyśl. Jest pewna różnica między hydroakumulatorem a amortyzatorem hydraulicznym. Skoro hydroakumulator gromadzi energię to zwróć uwagę że układ dwu hydroakumulatorów ustawionych na różne ciśnienie będzie na wzajem przejmował energię i w rezultacie tłumił drgania. Obejrzyj jakiegoś tura wyposażonego w amortyzator hydrauliki. Najczęściej nie znajdziesz tam typowego amortyzatora hydraulicznego lecz dwa hydroakumulatory właśnie ustawione na różne ciśnienia.https://sprzedajemy.pl/amortyzator-hydroakumulator-podwojny-0-5-l-do-tur-solec-kujawski-2-e30984-nr58634751Im więcej hydroakumulatorów w zestawie tym lepiej, ale w przypadku tura dwa chyba wystarczy bo nawet w bogato wyposażonych instalują układ tylko podwójny.Pozdrawiam! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.