Kamilc-360 Posted November 30, 2021 Report Posted November 30, 2021 WitamMam ten nieszczęsny model ciągnika 6824 ostatni wypust z Warszawy. Nawet się do niego przyzwyczaiłem na moje roboty nie trzeba wiecej owszem więcej może ma wad jak zalet ale na kupno nowego mnie nie stać obecnie a i programy prow też się nie łapie. Ale dobra do rzeczy, chciałem się Was poradzić bo jest tu widzę kilka osób która zna się na licencyjnych i postlicencyjnych Ursusach oraz na MF.W tym ciągniku największą bolączką jest skrzynia biegów, mam tę 12x4 2 wajchy H iL R.1.2.3 oraz w guziku Hi Low że sprzęgłem.Samo sterowanie jest do kitu bo lewarki nie są po srodku tylko z prawej strony na likach, no niby chcieli dobrze ale nie wyszło bo ciężko to chodzi i 3 razy urwała się dźwignia od biegów, teraz mi Tokarz niby dorobił z lepszego materiału i jest ok narazie. Sterowanie jeszcze bym zniósł ale brakuje mi przełożeń jak na 90 konny traktor, jakąkolwiek robota w polu np orka to na 1Hlo ewentualnie 3L. Przy 1HLo prędkość uzyskuje około 9km/h a 1H to już przeskok na 12km/h więc ciężko tak np orać. Co słyszę to każdy wymienia te skrzynie na zwykłą 8x2 wiecie jak w 4514 np. Dla mnie jest to dziwne No skoro jest jeszcze mniej przełożeń to jest lepiej? Ma ktoś doświadczenie i by trochę opowiedział??? Quote
Vademecum Posted November 30, 2021 Report Posted November 30, 2021 skrzynia w 4514 ma praktycznie jeden bieg do pracy w polu jedynke, na dwójce to już racz3j tylko w rozsiewaczu nawozu albo zgrabiarce , jednak nie wiem czy ten silnik by go uciągną. i po co taki ciągnik do tych maszyn.Im więcej przełożeń tym lepsza skrzynia do pracy , ale pod warunkiem że działa prawidłowo. Zanim pomyślisz o wymianie skrzyni to sprawdź jakie to koszty, a i wg. mnie pomysł niedorzeczny.Masz prawie nowy ciągnik, to chyba nie myślisz o używanej skrzyni do ciągnika prawie dwukrotnie mocniejszego. Quote
DuzyGrzegorz Posted November 30, 2021 Report Posted November 30, 2021 Te skrzynie od serii 2xx są mocne. Koła zębate praktycznie jak w 385. Ale rozkład biegów to porażka. Nawet myślałem aby zmienić koła na reduktorze tak aby czwórka polowa weszła pomiędzy jedynkę a dwójkę jak w 385, ale koszt mnie odstraszył. Te nowe skrzynie to chyba już chińszczyzna, choć licencja je obejmowała. Moim zdaniem posłuchaj kolegi Vademecum. Pozdrawiam! Quote
Kamilc-360 Posted December 1, 2021 Author Report Posted December 1, 2021 Powiem Wam o co chodzi. Jest gość który ma dużo pozostałości po Ursusie skąd ma nie wiem jego sprawa i zaoptruje się w części u niego. Mówił że skrzynie można dać na wymianę (oczywiście z dopłatą z mojej strony bo ja biorę nową). Mnie to dziwi ale faktycznie wymieniają ludzie na 8x2 dużo widziałem modeli że miały wajhy po środku. W instrukcji też jest podane że Ursus montował te skrzynie (można sobie było wybrać) Dla mnie jest to nie zrozumiałe jak coś co ma mniej przełożeń może być lepsze, fakt że robiłem 3512 i tam z 2m talerzówka latałem na 2H i szedł.Nie wywołuje wilka z lasu ale skrzynia koło 50h zaczęła wydawać jakieś trzaski na jałowych ustalenie było że jeździć i jak się niestety popsuje to zrobimy. W efekcie ciągnik ma 1600h teraz i chodzi (nie żebym narzekał na to że nie popsuł, broń Boże)Skrzynia jest na tureckich podzespołach i teraz najlepsze, znajomy z sąsiedniej wioski miał 5524 (to samo co mój tylko 75km) skrzynia padła mu bodajże przy 1000h zmienił synchronizatory na włoskie Carraro i szok nawet na linkach biegi wchodzą jak w masełko. Jak wsiadłem bo dał mi się przejechać No aż się za głowę złapałem ale doradził mu to i robił mechanik co był szefem kontroli jakości w Ursusie do końca. Ja przecież nie będę robił remontu jak Wszyskto chodzi, ciężko ale chodzi jeździ. Quote
Kamilc-360 Posted December 2, 2021 Author Report Posted December 2, 2021 A kojarzycie te skrzynie biegów 8x8 (z rewersem) co montowali w Ursusach? To to samo co 8x2 tylko ma rewers po prostu? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.