Jump to content

Recommended Posts

Posted
Panowie gdzie najlepiej zamontować akumulator w 60tce? Chce dać jeden 12V 110Ah 750A i teraz tak wiem że były przed chłodnicą montowane (szczerze nie wiem jak się tam mieściły?) ale coś mi się to nie podoba taki pomysł. Najprościej dać w prawą skrzynke ale ja mam kabinę z drzwiami z jednej strony i ciezki dostęp w razie czego a gdy akumulator był w lewej? Montował tak ktoś? Starczy kabla na plus? Do masy powinno starczyć bez większego kombinowania
Posted
Ja w c355 mam jeden 12 v z lewej strony,ale czy plus jest oryginalny nie pamiętam ale raczej tak ,jedna rada zastanów się się nad zakupem rozrusznika z przekładnią ,bo na tym oryginalnym to różnie z bywa z rozruchem w zimie bez prostownika nie podchoć, a u mnie pompa ok i silnik też ale jedna 12 ma za mało siły
Posted

Im mniejszy akumulator pod względem pojemności tym szybciej traci prąd rozruchu przy niskiej temperaturze. Może te wysokoobrotowe z przekładnią mają bardziej sprawny silnik, ale musi dostać prąd aby zakręcił. 110 Ah zamiast 165 Ah to duża różnica. Pamiętaj, że wraz ze wzrostem napięcia przy rozruchu wzrasta także sprawność elektryczna rozrusznika. Jeżeli nie starczy kabla z lewej skrzynki to dorób kabel z metra tylko nie zapomnij pocynować. Użyj dobrej cyny bo miałem przypadek, że po tygodniu nie było przejścia prądu między przewodem a końcówką od strony rozrusznika. Pozdrawiam!

Posted
Z przodu to tylko w 3p, w 60 tce nie widziałem, chyba że te z ostatnich produkcji.ja kupowałem na miare jak największy się da wsadzić w tą skrzynkę, ale szczerze bez ściemiania jeden aku w 60tce z rozrusznikiem starego typu to średni pomysł aku wytrzymuje max 4 lata,w mtz mam szybkoobrotowy to pali nawet z aku z osobówki więc coś w tym, jest rozrusznik a rozrusznik
Posted
Może nie w temacie c360 ale w rusku też chce dac akumulator przed chłodnice muszę tylko wyrzucić chlodnice oleju i odizolować aku od chlodnicy teraz mam obok rozrusznika w dorobionej skrzynce ale średnio to wygląda i poza tym mam plan na to miejsce na co innego,więc aku powędruje przed chłodnice,
Posted
Wiem ale w rusku chłodnica jest dość duża ,a poza tym mi nie grzeje sie więcej jak 80 stopni chyba że naprawdę upał to te 90 złapie ,a chłodnica oleju będzie ale nie powietrzna tylko woda będzie chłodzić bądz grzać olej,zależnie co najpierw sie zagrzeje ,zastosuje wymienik ciepła płytowy który już mam kupiony do tego celu
Posted

Do akumulatora powinien być dobry dostęp bo trzeba wodę dolewać. Jak dostępu nie ma to się zaraz zaniedba i po akumulatorze.

 

Wiem ale w rusku chłodnica jest dość duża ,a poza tym mi nie grzeje sie więcej jak 80 stopni chyba że naprawdę upał to te 90 złapie ,a chłodnica oleju będzie ale nie powietrzna tylko woda będzie chłodzić bądz grzać olej,zależnie co najpierw sie zagrzeje ,zastosuje wymienik ciepła płytowy który już mam kupiony do tego celu

JUMZ to chyba ostatni na świecie traktor zaprojektowany od podstaw. Później były już tylko składaki albo przeróbki. Jest to więc najnowsza i najlepsza konstrukcja. Najlepsza dlatego, że w czasie konstruowania konstruktorów nie obowiązywały żadne patenty i mogli bez przeszkód zżynać co się da. Silnik ma długi skok więc wymaga chłodzenia oleju. Wymiennik wydaje się dobrym pomysłem dla olejów wielosezonowych.

Pozdrawiam!

Posted
Mój rusek to akurat mtz a nie jumz a to różne ciagniki ,wymieniam chłodnice powietrzną na wodną z tego powodu że miejsce na akumulator chce przed chłodnicą, bo z boku będą mocowania do przedniego tuza,a z prawej strony mam butle na powietrze, zaś z lewej strony pod schodami będzie układ wspomagania sprzęgła na hydraulike i powietrze więc chce dobry dostęp,maska będzie się otwierać z przodu do góry, ze względu na tuz i akumulator ,więc problemu z dostepem nie widzę,tak to prawda stare ciagniki są podatne na przeróbki i temu podobne zmiany i za to je cenie i się ich nigdy nie pozbędę, a może i kupie nastepnego kalsyka co jego technologia sięga lat 70czy 80tych,jesli o oleje chodzi to leje mobil delwac a rusłan p4acuje tylko pd wiosny do jesieni, zimą jest odpalany raz lub dwa,bądź wcale, całą zimę odpoczywa
  • 2 weeks later...
Posted

Nigdy nie widziałem akumulatora z przodu 360-ki,ja mam z prawej strony silnika tuż przy rozruszniku jedną 12-kę 170 Ah(taki akumulator starcza mi na 10 LAT)ciekawe ile wytrzyma ten np.125 Ah,

,rozrusznik oryginalny,po 20 latach wymieniłem w nim tulejki,jest super,dziwię się jak niektórzy reklamują małe akumulatory i rozruszniki szybko obrotowe,wg. mnie to porażka-pozdrawiam.

Posted

Panowie gdzie najlepiej zamontować akumulator w 60tce? Chce dać jeden 12V 110Ah 750A i teraz tak wiem że były przed chłodnicą montowane (szczerze nie wiem jak się tam mieściły?) ale coś mi się to nie podoba taki pomysł. Najprościej dać w prawą skrzynke ale ja mam kabinę z drzwiami z jednej strony i ciezki dostęp w razie czego a gdy akumulator był w lewej? Montował tak ktoś? Starczy kabla na plus? Do masy powinno starczyć bez większego kombinowania

110 Ah to do golfa możesz założyć,zimą to on nawet nie piernie.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...