marcink90 Posted December 20, 2021 Report Posted December 20, 2021 Panowie gdzie najlepiej zamontować akumulator w 60tce? Chce dać jeden 12V 110Ah 750A i teraz tak wiem że były przed chłodnicą montowane (szczerze nie wiem jak się tam mieściły?) ale coś mi się to nie podoba taki pomysł. Najprościej dać w prawą skrzynke ale ja mam kabinę z drzwiami z jednej strony i ciezki dostęp w razie czego a gdy akumulator był w lewej? Montował tak ktoś? Starczy kabla na plus? Do masy powinno starczyć bez większego kombinowania Quote
Robert ;-) Posted December 20, 2021 Report Posted December 20, 2021 Ja w c355 mam jeden 12 v z lewej strony,ale czy plus jest oryginalny nie pamiętam ale raczej tak ,jedna rada zastanów się się nad zakupem rozrusznika z przekładnią ,bo na tym oryginalnym to różnie z bywa z rozruchem w zimie bez prostownika nie podchoć, a u mnie pompa ok i silnik też ale jedna 12 ma za mało siły Quote
DuzyGrzegorz Posted December 20, 2021 Report Posted December 20, 2021 Im mniejszy akumulator pod względem pojemności tym szybciej traci prąd rozruchu przy niskiej temperaturze. Może te wysokoobrotowe z przekładnią mają bardziej sprawny silnik, ale musi dostać prąd aby zakręcił. 110 Ah zamiast 165 Ah to duża różnica. Pamiętaj, że wraz ze wzrostem napięcia przy rozruchu wzrasta także sprawność elektryczna rozrusznika. Jeżeli nie starczy kabla z lewej skrzynki to dorób kabel z metra tylko nie zapomnij pocynować. Użyj dobrej cyny bo miałem przypadek, że po tygodniu nie było przejścia prądu między przewodem a końcówką od strony rozrusznika. Pozdrawiam! Quote
izydor6280 Posted December 21, 2021 Report Posted December 21, 2021 w skrzynkę spokojnie zmieścisz wszystko do 125Ahprzy aku na przodzie był inny obciążnik, więc i miejsca było więcej pod filtrem Quote
Robert ;-) Posted December 22, 2021 Report Posted December 22, 2021 Z przodu to tylko w 3p, w 60 tce nie widziałem, chyba że te z ostatnich produkcji.ja kupowałem na miare jak największy się da wsadzić w tą skrzynkę, ale szczerze bez ściemiania jeden aku w 60tce z rozrusznikiem starego typu to średni pomysł aku wytrzymuje max 4 lata,w mtz mam szybkoobrotowy to pali nawet z aku z osobówki więc coś w tym, jest rozrusznik a rozrusznik Quote
Vademecum Posted December 22, 2021 Report Posted December 22, 2021 4 z perkinsem ma przed chłodnicą akumulator Quote
Robert ;-) Posted December 22, 2021 Report Posted December 22, 2021 Może nie w temacie c360 ale w rusku też chce dac akumulator przed chłodnice muszę tylko wyrzucić chlodnice oleju i odizolować aku od chlodnicy teraz mam obok rozrusznika w dorobionej skrzynce ale średnio to wygląda i poza tym mam plan na to miejsce na co innego,więc aku powędruje przed chłodnice, Quote
Vademecum Posted December 22, 2021 Report Posted December 22, 2021 zwróć uwage by jej zbyt nie zasłonić bo osłabisz chłodzenie, chłodnica oleju silnikowego też lepiej by była. Quote
Robert ;-) Posted December 22, 2021 Report Posted December 22, 2021 Wiem ale w rusku chłodnica jest dość duża ,a poza tym mi nie grzeje sie więcej jak 80 stopni chyba że naprawdę upał to te 90 złapie ,a chłodnica oleju będzie ale nie powietrzna tylko woda będzie chłodzić bądz grzać olej,zależnie co najpierw sie zagrzeje ,zastosuje wymienik ciepła płytowy który już mam kupiony do tego celu Quote
Kamilc-360 Posted December 23, 2021 Report Posted December 23, 2021 Jak ma się kabinę to może podpatrzeć pomysły z nowych ciągników i dać np akumulator pod kabina za schodkami? Też ciekawa opcja, można kupić skrzynkę gotową ew jak się nie chce wydawać uspawac coś samemu. Takie moje zdanie Robert ;-) and henryk 2 Quote
DuzyGrzegorz Posted December 23, 2021 Report Posted December 23, 2021 Do akumulatora powinien być dobry dostęp bo trzeba wodę dolewać. Jak dostępu nie ma to się zaraz zaniedba i po akumulatorze. Wiem ale w rusku chłodnica jest dość duża ,a poza tym mi nie grzeje sie więcej jak 80 stopni chyba że naprawdę upał to te 90 złapie ,a chłodnica oleju będzie ale nie powietrzna tylko woda będzie chłodzić bądz grzać olej,zależnie co najpierw sie zagrzeje ,zastosuje wymienik ciepła płytowy który już mam kupiony do tego celuJUMZ to chyba ostatni na świecie traktor zaprojektowany od podstaw. Później były już tylko składaki albo przeróbki. Jest to więc najnowsza i najlepsza konstrukcja. Najlepsza dlatego, że w czasie konstruowania konstruktorów nie obowiązywały żadne patenty i mogli bez przeszkód zżynać co się da. Silnik ma długi skok więc wymaga chłodzenia oleju. Wymiennik wydaje się dobrym pomysłem dla olejów wielosezonowych.Pozdrawiam! Robert ;-) 1 Quote
Robert ;-) Posted December 23, 2021 Report Posted December 23, 2021 Mój rusek to akurat mtz a nie jumz a to różne ciagniki ,wymieniam chłodnice powietrzną na wodną z tego powodu że miejsce na akumulator chce przed chłodnicą, bo z boku będą mocowania do przedniego tuza,a z prawej strony mam butle na powietrze, zaś z lewej strony pod schodami będzie układ wspomagania sprzęgła na hydraulike i powietrze więc chce dobry dostęp,maska będzie się otwierać z przodu do góry, ze względu na tuz i akumulator ,więc problemu z dostepem nie widzę,tak to prawda stare ciagniki są podatne na przeróbki i temu podobne zmiany i za to je cenie i się ich nigdy nie pozbędę, a może i kupie nastepnego kalsyka co jego technologia sięga lat 70czy 80tych,jesli o oleje chodzi to leje mobil delwac a rusłan p4acuje tylko pd wiosny do jesieni, zimą jest odpalany raz lub dwa,bądź wcale, całą zimę odpoczywa Quote
henryk Posted January 6, 2022 Report Posted January 6, 2022 Nigdy nie widziałem akumulatora z przodu 360-ki,ja mam z prawej strony silnika tuż przy rozruszniku jedną 12-kę 170 Ah(taki akumulator starcza mi na 10 LAT)ciekawe ile wytrzyma ten np.125 Ah,,rozrusznik oryginalny,po 20 latach wymieniłem w nim tulejki,jest super,dziwię się jak niektórzy reklamują małe akumulatory i rozruszniki szybko obrotowe,wg. mnie to porażka-pozdrawiam. Quote
henryk Posted January 6, 2022 Report Posted January 6, 2022 Panowie gdzie najlepiej zamontować akumulator w 60tce? Chce dać jeden 12V 110Ah 750A i teraz tak wiem że były przed chłodnicą montowane (szczerze nie wiem jak się tam mieściły?) ale coś mi się to nie podoba taki pomysł. Najprościej dać w prawą skrzynke ale ja mam kabinę z drzwiami z jednej strony i ciezki dostęp w razie czego a gdy akumulator był w lewej? Montował tak ktoś? Starczy kabla na plus? Do masy powinno starczyć bez większego kombinowania110 Ah to do golfa możesz założyć,zimą to on nawet nie piernie. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.