Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cześć

Mamy taki problem z 60tką mianowicie ciężko nam zaplala jak jest zimna.

Na początku myśleliśmy że to wina akumulatorów bo są leciwe ale nawet jak jest rozruch i traktor kręci zdrowo i szybko to potrzebuje dużo czasu aby zapalić. Tak jest przy pierwszym rozruchu bo potem jak pochodzi to już pali normalnie z obrotu najgorszy jest ten pierwszy rozruch np po nocy.

Co może być przyczyną że tak ciężko? Filtry zmienione, odsjonik czysty nawet daliśmy filterek dodatkowy, paliwo też jest świeże i zimowe. Od czego zacząć? Może na początek wtryski zawieźć do sprawdzenia?

Posted

Woda dostaje się do komory spalania o ile dobrze opisałeś kolor spalin. Powodów może być wiele. Od uszczelki pod głowicą lub oringi tulei, poprzez pękniętą głowicę czy tuleję, a nawet dziurawą. Sąsiad tak miał, że po wymianie tulei woda była w cylindrze i okazało się, że tuleja ma dziurkę. Sprawdź czy nie ma wody w oleju. Pozdrawiam!

Posted
W lato normalnie odpala zazwyczaj, chodź jeżeli mamy zimniejszy poranek to troszkę dłużej trzeba pokręcić. Ogólnie teraz bez wspomagania rozruchem odpalenie jest niemożliwe bo aku siądzie
Posted

Układ paliwowy raczej dobry skoro kopci, przynajmniej część niskiego ciśnienia. Szary dym świadczy o wodzie w cylindrach. Jeżeli dość ciężko kręci to potwierdza. Sprawdź czy do chłodzenia nie dostaje się powietrze i czy nie ubywa płynu. Możesz też spuścić płyn na noc i rano spróbować odpalić. Najlepiej sprawdzić ciśnienie sprężania. Jak jest woda będzie podwyższone. Pozdrawiam!

Posted
Tak jak dzisiaj np to nie zapaliła od razu bo zaczyna kręcić akumulator słabiej i koniec trzeba rozruch-odpali wyjechałem z garażu zgasiłem. Za 5min podchodze i pali od strzała a nawet się nie rozgrzała przecież
Posted
to mawz problem z akumulatorem czy odpaleniem ? układ elektryczny a silnik to dwie różne sprawy. Co z wodą w układzie chłodzenia ? ubywa ? Jeśli nie piszesz o tym to zakładam, że w porządku.. Możesz dać do sprawdzenia pompee i wtryski, powinno sie poprawić, ake czy przy temperaturze kilka stooni poziżej zera i tak nie odpali od strzała . nie
Posted

Też dobry pomysł Ali

Unie przed remontem jak i po słabo palił a do tego kopcił na siwo zanim załapał po zrobieniu pompy i wtrysków pomogło i aby zaktecił to pali wiadomo na jednej 12 stce i rozruszniku starego typu w zimie słabo kręci ale odpala.

Posted

Rano po nocy weź napompuj paliwa ręczną pompką i wtedy zapalaj,jak zapali dobrze tzn że zaworek zwrotny przy pompie nie trzyma i paliwo zleci przez noc,przynajmniej tak było u szwagra,kręcił niemiłosiernie długo aż zapalił ,wymienił zaworek i jest ok,trzeba wszystkiego popróbować.

Posted

Na moje oko to masz niesprawny akumulator/instalacje elektryczną.

60tka na oryginalnym rozruszniku potrzebuje kopa żeby dobrze zakręciła więc akumulator musi być sprawny jak i instalacja. Zadbaj o wszystkie połączenia przeczyść klemy i połączenie z masą a zobaczysz różnicę.

Ps to co napisał kolega Izydor to nawet pod uwagę nie bierz

co za głupoty wypisujesz, po co ma poprawiać coś w instalacji skoro pisze że kręci jak szalony i po pierwszym rozruchu normalnie odpala

Posted

chyba czytanie ze zrozumieniem kogoś boli, bo wyraźnie napisał że nawet z rozruchu dobrze kręci a zapalić nie chce, więc co mu da ten dobry prąd ?
nie wiem co masz za silnik że potrzebuje nie wiadomo jakiego prądu żeby odpalić, mi z4001 odpala po pół obrotu przy takich temperaturach, więc akumulator nie musi być pierwszej młodości

Posted

A może zapłon po prostu się przestawił.ludzie to nie możliwe że wszystko niby dobrze a nie zapala,trzeba wszystko spróbować,mój nieraz jak silny mróz to tak jakby prądu nie było ,wystarczy pół obrotu jak pisze izydor 6280 i już pali....pozdrawiam i sukcesów życzę,napisz w końcu jaki finał będzie.

Posted

kiedy pompa, wtryski były robione ? o tym cisza, a pewnie najstarsi górale tego nie pamiętają.

Chce mieć super to najpierw kontrola ciśnienia , kompresji, a jeśli ok. to pompa i wtryski na warsztat - przewody wysokiego cisnienia ? oryginalne ? czy zbiór z różnych modeli jak to nieraz obserwuje. Też były mrozy a paliwo letnie czy wymienione na zimowe, cbyba ,że wypalone na bieżąco.

Jest cała masa elementów , że nie pali.

Też jest istotne czy ciągnik stoji pół roku nie odpalany czy lracuje przynajmniej przez pare dni w tygodniu.

Mój kolega kupił mf 255 jak nowy , poniżej tysiąca godzin 30 lat i hektara nie zaorał bo ciśnienje na wale padło jak mu mechanik rozbierał to jedna rdza wewnątrz.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...