Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witajcie

Pierwszy raz miałem coś takiego robię dziś ciągnikiem w polu jadę a nagle trach przednie koła w ciągniku się nie kręcą tylko stawiają opór, pierwsze co wyłączyłem przedni napęd trochę ujechał do przodu ale znowu to samo. Z pola musiałem zjechać na wstecznym jakoś idzie ale też do tyłu potradi zablokować. Co to mogło się stać?

Posted

a lałeś olej do zwolnic ? prawdopodobnie poszła zwolnica albo dyfer. nie wolno jechać !!! Weź na podnośnik nedno koło i kręć kilka obrotów w prawo a później lewo. jeśli niema oporów to drugie. przód napęd wyłączony. Sprawszisz tak która zwolnica, ale jak ci sie sypła to masz od 5 tysi w góre koszty.

Tam sie sprawdza olej na wiosne i na jesień, one puszczają olej.

Posted
Tak, po koleji cza sprawdzać , ale jakaś przekładnia sie sypła , jeżdżąc kawałki metalu wcbodzą w tryby i rwią dziury. jeśli zwolnica to cza cały kosz z satelitami kupić, ale jak wyłamało zęby w pierścieniu to i obudowa mogła ucierpieć. Dziwne że nie stary ciągnik a tak mocna przekładnia sypnęła się. może tylko w przystawce, przy skrzyni.
Posted
Ciągnik pracuje z turem olej zmieniam w moście co 500mth (powinno się co 1000mth)leje fusch 80W-90 gęstszy do pracy z ładowaczem typowo. Smarować też zawsze most jest smarowany nie wiem co się dokładnie stało jutro zdejmę Wał zobaczę
Posted
mimo wszystko weź na podnośnik bo trzeba znaleźć przyczyne. kręć każdym elementem kilka razy w różne strony. im wcześniej znajdziesz przyczyne t6m mniejsze koszty naprawy. końcówką do skrzyni też kręć. może być tak że tylko pod obciążeniem problem, jeśli nie znajdziesz powodu to pytaj szukaj po m3chanikach bo w przypadku awarii worek kasy pójdzie.
Posted

no to spaść olej i od tyłu są 4 śruby i wszystko ci wyjdzie  Jeśli łożyska na tym wałku to są dwa identyczne  koszt koło stówy ,a jeśli zęby poszły to już nie ciekawie. pisz jak coś będzie wiadomo, no i opiłków musisz się pozbyć bo to poszło w olej 

Posted

Kurde w zeszłym roku zmieniłem tam wchodzi około 45 litrów ehh dobra przeżyje, tak przystawkę widziałem te 4 sruby z tyłu czyli co to odkręcić i patrzeć co i jak?

A jak to tylko łożyska to może olej w skrzyni zostać?

Posted
możesz olej odstać dobe i zlać z wierzchu a pare litrów z dna wywalić. musisz najpierw ocenić co sie staĺo ile opiłków poszło, bo zaraz cała skrzynia ci sie zrypie i hydraulika. Zobacz co sie stało bo jak same łożyska to może niema opiłków.
Posted
Niestety panowie poszło łożysko to przy skrzyni :( uszkodziło jeden tryb od przedniego napędu, odkręciliśmy te 4 sruby co są przy przystawce wyszedł wałek i te 2 łożyska są ok. Trzeba go rozpoławiać, nie mam już sił dobija mnie to
Posted

Ciągnik już rozebrany, dodam że sporo opiłków było w oleju, ciężko znaleźć części do tego modelu.

Moje pytanie dlaczego mogło się tak zrobić? Że to łożysko się rozleciało? Taka myśl mnie nasuwa się bo teraz do prac zdejmuje tura i mam nowy pług 700kg dość masywny a nie zakładałem obciążników na przód i czasami trochę podrywało przód jak orałem i podrywałem pług w ziemi przez co przednie koła się unosily i opadały, myślicie ze to przez to mogło się zrobić?

Posted

takie coś może powodować przeciążenia, ciągnik jedzie , podnosi przód który opada z impetem i powoduje przeciążenie. Uważam że normalna konstrukcja powinna to wytrzymać, ale te ursusy ostatnie to zlepek i stąd będą problemy. Dlatego trzeba rozważnie użytkować te traktory, a nie ile da rady experymentować.

Mogło sie sypnąć łożysko, ale również móģł wyłamać sie ząb np. przez wade odlewu lub luźne łożysko

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...