Wilczur2 Posted April 15, 2022 Report Posted April 15, 2022 Cześć, posiadam T25a. Dopadł mnie dziwny problem. Ciągnik bardzo ciężko odpalić a jak już się uda to chodzi jedynie na dosyć wysokich obrotach, na oko obroty 2+ (akurat linka się urwała więc zegar nie pokazuje), na niższych od razu gaśnie. Co może być przyczyną? Drugi temat to będę chciał zrobić remont silnika tylko widzę że wał jest do wyboru na 2 rodzaje śrub, jak bez rozbierania w drobny mak sprawdzić jaka jest obecnie wersja?Kolejna sprawa to obecnie mam stary typ głowic, czy warto przy okazji pełnego remontu zmienić to na nowy typ? Quote
Vademecum Posted April 15, 2022 Report Posted April 15, 2022 a wymieniałeś olej w pompie wtryskowej ? jak sie wleje zadużo to różnie bywa. Jak robisz remonnt silnika to pompe też daj do serwisu do sprawdzenia i regulacji. Wtryski również ale to przy samym remoncie. co do wału to może z rocznika ci wyjdzie Quote
Wilczur2 Posted April 15, 2022 Author Report Posted April 15, 2022 Tak, co sezon przed orką ma zmieniany, obecny ma może z 20h zegarowych pracy. I pracował dobrze, na noc zjazd, zgaszony a następnego dnia już robi problemy.Masz może jakieś dane dotyczące tego roku żeby ustalić rozmiar śrub? Quote
Vademecum Posted April 15, 2022 Report Posted April 15, 2022 w sklepie jak podasz rok i model bo były przynajmniej 3 to powinni wiedzieć co masz.Na 99% wina leży w pompie wtryskowej. W tym co my mieliśmy co mniej więcej 600 mth cza było sekce wysokiego ciśśnienia zmieniać. Quote
Wilczur2 Posted April 16, 2022 Author Report Posted April 16, 2022 No to muszę oddać pompę do sprawdzenia, przy okazji wtryski też dam. A co do tej zmiany na nowy typ cylindrów i głowic? Warto to robić? Quote
Vademecum Posted April 16, 2022 Report Posted April 16, 2022 niewiem kolego, miałem ten ciągnik a w sumie mój ojciec miał od 1976 roku bodaj.ponad 20 lat u nas chodził miał swoje mankamenty ale nie narzekaliśmy. Quote
Vademecum Posted April 16, 2022 Report Posted April 16, 2022 tak, pompe wtryski do sprawdzenia, pewnie regeneracji i ustawienia. Możesz przy okazji wyjętych wtrysków zmierzyć ciśnienie w cylindrach, pokaże ci to w jakim stanie są pierścienie, zawory.Może ma ciśnienie i remont zbyteczny. Quote
ali Posted April 16, 2022 Report Posted April 16, 2022 Nie masz pojęcia o mechanice lepiej oddaj go dobremu mechanjkowi i i powiedz mu co go boli . Quote
Wilczur2 Posted April 16, 2022 Author Report Posted April 16, 2022 Nie masz pojęcia co umiem i czego się nauczę więc się nie wypowiadaj Quote
Wilczur2 Posted April 16, 2022 Author Report Posted April 16, 2022 Natomiast co do remontu to myślę że jest konieczny, z korka oleju widać jak leci trochę dym, wali olejem spod kolektora wydechowego oraz sam wiek powoduje że trzeba to zrobić (86r a miał tylko 2 razy zmieniane pierścionki i raz panewki i nic więcej) Quote
Vademecum Posted April 16, 2022 Report Posted April 16, 2022 kolego, dym z korka oleju nie świadczy o potrzebie remontu. Zawsze coś przez pierścienie ucieka, pytanie ile. a to stwierdzisz po ciśnieniu w cylindrach. Drugi element to ciśnienie oleju na wale korb. Jak nie spada poniżej 0.5 bar to jest ok. Ważne by ustawiać wolne obroty nie do obrotów tylko do ciśnienia okeju O.5 nie mniej. Nie piszesz nic o tym ciśnieniu a to jest wyznacznik.Nasz władek miał niegrzebany silnik, przez ponad 20 lat i miał około 3 000 mth.Jak ci idzie olej z kol. wydech. to zregeneruj gĺowice (zawory) i zmierz ciśnienie w cyl. ędziesz wiedział czy potrzebny remont. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.