marcink90 Posted July 9, 2022 Report Posted July 9, 2022 CześćNa przyszły rok przymierzamy się do zakupu ciągnika pomocniczego który ma zastąpić 60tkę. Trochę powiększamy areał z dopłatą 100zł/ha ( nie oceniać czy dobrze robimy)60tke trzeba zastąpić głównie z powodu braku 4x4 ciągnik będzie używany więc myślimy nad czymś "sprawdzonym" ceny są mniej więcej takie same obydwu tylko pytanie który jest mniej awaryjny i nie zawodny? Na razie na korzyść idzie Ursus że wzgledu na silnik Perkinsa który mniej pali a przy cenie prawie 8zł/l jest to atut Quote
Kamilc-360 Posted July 9, 2022 Report Posted July 9, 2022 Z tych dwóch to raczej Ursus że wzgledu na obecne ceny paliwa, faktycznie ten Perkins No pali dużo mniej co tu dużo mówić. Aczkolwiek radzę Ci dołożyć i wziac 5314 bo jednak jest trochę żwawszy, no i kabina trafisz te Agro to ona jest duża przestronna 2 siedzonka masz po boku ale głośna coś za coś, chyba radzę wziąć kabinę "komfort" trochę mniejsza ale cichutko masz w środku, nawiewy z góry, dużo większy komfort. Quote
izydor6280 Posted July 9, 2022 Report Posted July 9, 2022 daruj sobie te licencyjne ulepy, każdy który pracował oboma poradzi Ci czechachcesz nieco mniejsze spalanie to szukaj starszej serii 6945, choć komfort będzie nieco mniejszy Quote
Vademecum Posted July 10, 2022 Report Posted July 10, 2022 komfort to za mało, przemyśl czy aby ten przedni napęd jest niezbędny bo w wersji 4x2 idzie tym pracować gdzie 4x4 silnik niedaje rady a przy 53xx 60xx skrzynia. wersje 4x4 weźniesz do orki czy agregatu to itak spalisz tyle co mtz 4x4 (miałem oba w tym samym czasie ) Quote
Kamilc-360 Posted July 10, 2022 Report Posted July 10, 2022 @Vademecum czyli twoim zdaniem 4512 radzi sobie lepiej w polu niż 4514? Naprawdę uważasz że przedni napęd nic nie daje w uciągu? Quote
Vademecum Posted July 10, 2022 Report Posted July 10, 2022 hehe, 45xxx niby na licencnji ale materiał i wykonawstwo PL. a późniejsze to już tylko bagno.Owszem, przedni napęd daje nawet tyle co drugi ciągnik, tylko pod warunkiem, że silnik da rady a wnich waga i opór są takie, że niema czym jechać !!! Efekt jest taki ,że w cięższej robocie spali tyle co mtz z przodem. Zetora nie znam i chwalić a i ganić nie zamierzam. Popatrz na różnorodność tych zetorów , silników - masz naprawde szeroki wybór. Wiesz , a też widziaĺem jak ktoś zgrabiarką czy bronami robi 4514. Tak i owszem ten silnik prędzej sprawdzi sie w 4512 bo jest zasłaby w 4514.Ale też sąsiad miał problemy i wielokrotnie wymieniał pompe głwną w końcu go sprzedał, drugiemu w 5314 padła skrzynia na gwarancji, drugi raz po gwarancnji . Jednak to ulepki i bagno.Co niezmienia faktu że kupipił bym 4512 a nie zetora - zwolnice, hamulce w 255, 45xx niezniszczalne.w moim 255 tarcze wymieniaĺem w zwszĺym roku po 34 latach na górach. Quote
marcink90 Posted July 11, 2022 Author Report Posted July 11, 2022 Mysalem o mtz jednakże chciałbym już coś o lekko większym komforcie a mtz to twardy traktor. Quote
izydor6280 Posted July 11, 2022 Report Posted July 11, 2022 Licencyjne ulepy? Czyli co zetor bardziej nowoczesny? Te Ursusy są na licencji MF a gdzie Zetor do Massey fergusona, i owszem potem spadła jakość w Ursusie ale pierwsze modele 4514 5314 biją Zetora (wymienionego) na głowę Tak samo proszę zobaczyć jaką jakość miały pierwsze 255 robione na angielskich częściachnigdzie nie napisałem że jest nowocześniejszy, ale z pewnością jest lepszy pod względem uciągu, hydrauliki czy zestopniowania skrzyni nie porównuj anglika z łursusem, bo nasi w latach 90 klepali konstrukcje z lat 70, gdzie 10 lat starszy ferdek miał chociażby lepsze skrzynie Quote
Vademecum Posted July 12, 2022 Report Posted July 12, 2022 Widzisz, a ja go miałem. Nowego ! Dodam, że po trzech latach cza było malować bo gnił na potęge. otwory w skrzyni na wylot, czyli po gwintach lał olejem. Nikt nie gani silnika, ale uwierz że niema czym robić, masz praktycznie 2 biegi jedynke i czwórke terenową. z dwójki nie ruszysz bez slizgania na sprzśgke gdzie taki 255 to normalne. Ulepek czegoś z czymś co do siebie nie pasuje. Perkinsa jak przeciążysz to też na paliwie nie oszczędaza ! W wersji bez przodu o wiele żwawszy. dlatego szarpną bym sie na takiego ale bez przodu do siewnika, opryskiwacza, rozsiewacza. Miałem w tym czasie mtz 82 Tylko pare koni więcej a w porównaniu do 4514 to jakby drugietyle. Quote
Kamilc-360 Posted July 12, 2022 Report Posted July 12, 2022 No to nie wiem ja też go mam tylko w wersji z silnikiem 92km z turbo i fakt że skrzynia mogła by być lepsza ale bez przesady. 3m ciąganą talerzówkę targa na 2HLo i daje radę Quote
Vademecum Posted July 12, 2022 Report Posted July 12, 2022 to masz 20 koni więcej, a to robi różnice Quote
izydor6280 Posted July 12, 2022 Report Posted July 12, 2022 co z tego że masa zbliżona, nie tylko to wpływa na uciąg, jest wiele więcej czynników takich jak szerokość opony, dociążenie koła czy rozłożenie masysilnik z7201 to przepaść w porównaniu z warszawską nieudolną kopią s001, skrzynia też nie do końca jest ta sama, mimo wizualnych zewnętrznych podobieństw Quote
Kamilc-360 Posted July 12, 2022 Report Posted July 12, 2022 Ursus też trochę psuł te ciągniki kołami czemu w 4514 zakładali koła R34 albo R36 nawet? To porażka takie wielkie. Na wsi sąsiad ma MF 365 to jest to samo praktycznie tylko koła tył ma R30 i idzie jak burza, w 3 obrotowym plugu lata agregacie 2.7m i nie muli go Quote
Kamilc-360 Posted July 12, 2022 Report Posted July 12, 2022 I jeszcze dla porównania dodam, drugi sąsiad ma MF 690 bez 4x4 82km, koła tylne R38 wysoki jak cholera, szybki też bo on się nawet do 47km/h rozpędzi ale w polu muł totalny przez te opony Quote
Vademecum Posted July 12, 2022 Report Posted July 12, 2022 im większa średnica koła tym lepsza praca, komfort. Problem może być w skrzyni a nie dużym kole. Quote
marcink90 Posted July 14, 2022 Author Report Posted July 14, 2022 Znaczy bo to ma być ciągnik pomocniczy więc radzicie wziąć 4512? Quote
Vademecum Posted July 14, 2022 Report Posted July 14, 2022 jak pomocniczy to na kija przedni napęd. Kolega poleca zetora, ja wolałbym ursusa Quote
izydor6280 Posted July 14, 2022 Report Posted July 14, 2022 nie 4512 a takiego ferdka, nawet z przodkiem będzie w podobnej cenie co ursus 2x4 Quote
Vademecum Posted July 14, 2022 Report Posted July 14, 2022 tak, tylko to lata 80-te, a w przypadku awari zwolnicy, dytra czy skrzyni to może być problem z częściami a i koszty niebagatelne. One też były tyrane z ładowaczami, a taki to mina. Quote
marcink90 Posted July 14, 2022 Author Report Posted July 14, 2022 No właśnie boimy się trochę mf z tego względu że to mogło nie pracować jak i nas ursusy na 5-6ha niby idzie je kupić nawet za 35tyś widziałem takiego na giełdzie ale to styrne życiem Quote
Vademecum Posted July 14, 2022 Report Posted July 14, 2022 i tak jest kolego. też je oglądałem i podobne. 690, 698, 699 ( 6 cyl) i seria 300 Quote
ali Posted July 15, 2022 Report Posted July 15, 2022 Stary .. nie przeżywają akurat mosty zwolnice skrzynie to nie problem . Ile chcesz. Zwykla skrzynia 4ka 4tyś .zwolnica kpl na stronę 1200 . Co jeszcze. Wszystko od tęki. Quote
ali Posted July 15, 2022 Report Posted July 15, 2022 Wszyscy szukają perełki a takich na zachodzie nie sprzedają . Akurat seria 300 i 600 się ceni bo to zwykle toporne traktory. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.