Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cześć

Na przyszły rok przymierzamy się do zakupu ciągnika pomocniczego który ma zastąpić 60tkę. Trochę powiększamy areał z dopłatą 100zł/ha ( nie oceniać czy dobrze robimy)

60tke trzeba zastąpić głównie z powodu braku 4x4 ciągnik będzie używany więc myślimy nad czymś "sprawdzonym" ceny są mniej więcej takie same obydwu tylko pytanie który jest mniej awaryjny i nie zawodny? Na razie na korzyść idzie Ursus że wzgledu na silnik Perkinsa który mniej pali a przy cenie prawie 8zł/l jest to atut

Posted
Z tych dwóch to raczej Ursus że wzgledu na obecne ceny paliwa, faktycznie ten Perkins No pali dużo mniej co tu dużo mówić. Aczkolwiek radzę Ci dołożyć i wziac 5314 bo jednak jest trochę żwawszy, no i kabina trafisz te Agro to ona jest duża przestronna 2 siedzonka masz po boku ale głośna coś za coś, chyba radzę wziąć kabinę "komfort" trochę mniejsza ale cichutko masz w środku, nawiewy z góry, dużo większy komfort.
Posted
komfort to za mało, przemyśl czy aby ten przedni napęd jest niezbędny bo w wersji 4x2 idzie tym pracować gdzie 4x4 silnik niedaje rady a przy 53xx 60xx skrzynia. wersje 4x4 weźniesz do orki czy agregatu to itak spalisz tyle co mtz 4x4 (miałem oba w tym samym czasie )
Posted

hehe, 45xxx niby na licencnji ale materiał i wykonawstwo PL. a późniejsze to już tylko bagno.

Owszem, przedni napęd daje nawet tyle co drugi ciągnik, tylko pod warunkiem, że silnik da rady a wnich waga i opór są takie, że niema czym jechać !!! Efekt jest taki ,że w cięższej robocie spali tyle co mtz z przodem. Zetora nie znam i chwalić a i ganić nie zamierzam. Popatrz na różnorodność tych zetorów , silników - masz naprawde szeroki wybór. Wiesz , a też widziaĺem jak ktoś zgrabiarką czy bronami robi 4514. Tak i owszem ten silnik prędzej sprawdzi sie w 4512 bo jest zasłaby w 4514.

Ale też sąsiad miał problemy i wielokrotnie wymieniał pompe głwną w końcu go sprzedał, drugiemu w 5314 padła skrzynia na gwarancji, drugi raz po gwarancnji . Jednak to ulepki i bagno.

Co niezmienia faktu że kupipił bym 4512 a nie zetora - zwolnice, hamulce w 255, 45xx niezniszczalne.

w moim 255 tarcze wymieniaĺem w zwszĺym roku po 34 latach na górach.

Posted

Licencyjne ulepy? Czyli co zetor bardziej nowoczesny? Te Ursusy są na licencji MF a gdzie Zetor do Massey fergusona, i owszem potem spadła jakość w Ursusie ale pierwsze modele 4514 5314 biją Zetora (wymienionego) na głowę

Tak samo proszę zobaczyć jaką jakość miały pierwsze 255 robione na angielskich częściach

nigdzie nie napisałem że jest nowocześniejszy, ale z pewnością jest lepszy pod względem uciągu, hydrauliki czy zestopniowania skrzyni

 

nie porównuj anglika z łursusem, bo nasi w latach 90 klepali konstrukcje z lat 70, gdzie 10 lat starszy ferdek miał chociażby lepsze skrzynie

Posted

Widzisz, a ja go miałem. Nowego ! Dodam, że po trzech latach cza było malować bo gnił na potęge. otwory w skrzyni na wylot, czyli po gwintach lał olejem. Nikt nie gani silnika, ale uwierz że niema czym robić, masz praktycznie 2 biegi jedynke i czwórke terenową. z dwójki nie ruszysz bez slizgania na sprzśgke gdzie taki 255 to normalne. Ulepek czegoś z czymś co do siebie nie pasuje. Perkinsa jak przeciążysz to też na paliwie nie oszczędaza ! W wersji bez przodu o wiele żwawszy. dlatego szarpną bym sie na takiego ale bez przodu do siewnika, opryskiwacza, rozsiewacza.

Miałem w tym czasie mtz 82 Tylko pare koni więcej a w porównaniu do 4514 to jakby drugietyle.

Posted

co z tego że masa zbliżona, nie tylko to wpływa na uciąg, jest wiele więcej czynników takich jak szerokość opony, dociążenie koła czy rozłożenie masy
silnik z7201 to przepaść w porównaniu z warszawską nieudolną kopią s001, skrzynia też nie do końca jest ta sama, mimo wizualnych zewnętrznych podobieństw

Posted
Ursus też trochę psuł te ciągniki kołami czemu w 4514 zakładali koła R34 albo R36 nawet? To porażka takie wielkie. Na wsi sąsiad ma MF 365 to jest to samo praktycznie tylko koła tył ma R30 i idzie jak burza, w 3 obrotowym plugu lata agregacie 2.7m i nie muli go
Posted
No właśnie boimy się trochę mf z tego względu że to mogło nie pracować jak i nas ursusy na 5-6ha niby idzie je kupić nawet za 35tyś widziałem takiego na giełdzie ale to styrne życiem
Posted
Stary .. nie przeżywają akurat mosty zwolnice skrzynie to nie problem . Ile chcesz. Zwykla skrzynia 4ka 4tyś .zwolnica kpl na stronę 1200 . Co jeszcze. Wszystko od tęki.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...