Kamilc-360 Posted August 18, 2022 Report Posted August 18, 2022 Jak w temacie, na razie potrzebuje mocny prosty ciągnik do mulczera, wybrałem takiego 1224 na co zwrócić uwagę przy zakupie? Quote
Kamilc-360 Posted August 18, 2022 Author Report Posted August 18, 2022 Wybralem 1224 ponieważ nie stać mnie na nowy a PROW na razie mi nie przysługuje, 1224 ponieważ na Ursusie jako tako się znam i częśsci są u mnie dostępne, ale pytam na co zwrócić uwagę przy zakupie? Która skrzynia lepsza 3 czy 4 biegowa? Quote
Vademecum Posted August 19, 2022 Report Posted August 19, 2022 Na wszystko, przede wszystkim oryginał a nie zlepek. 3 biegowa skrzynia powszechniejsza a w urzytkowaniu tosamo. Jak suchy przód , zwolnice to raczej oleju niema. Pewnie chcesz tanio kupić, a to nic dobrego nie wróżyWaĺek musisz sprawdzić pod obciążeniem, koszt całego kosza to około.2 tysie oby ciśnienie oleju było. Quote
Kamilc-360 Posted August 19, 2022 Author Report Posted August 19, 2022 Znaczy tanio to każdy chce kupić, mi ciągnik potrzebny jest na przyszly sezon mogę kupić w gorszym stanie a zrobić przez zimę niż kupić igłę co się rozleci, zastanawiam się w użytkowaniu jak te ciągniki się spisują Quote
Vademecum Posted August 19, 2022 Report Posted August 19, 2022 szukaj od rolnika z pola, a nie od chandlarza. Trudno jest powiedzieć wszystko.Silnik, dowiedz się na jakim oleju chodzi, jakie ma ciśnienie oleju na zimnym 900 obr. na gorącym.co w układzie chłodzenia i w jakim stanie. Podnieś przód i sprawďź luzy na zwrotnicach - dolne łożyska padają pierwsze. W miare prosto to zrobić ale cza się nadźwigać a i sztuka założyć uszczelniacz łożyska, dolnego. Krzyżak w przednim moście możesz spróbować unieść łyżką do kół, tam padają łożyska na półosiach, stan krzyżaków czy nie podgniatane na widełkach. Swożeń wachliwy, to też gruba i ciężka robota. Pompy , masz główną od chydrauliki, od wspomagania, mikro - tłoczkową tzw. wspomagającą i od wewnątrz pośredniej skrzyni mikro pompke od sterowania wzmacniacza momentu i wałka WOM. Sprzęgło, Skrzynia zobacz czy zmienisz kolejne biegi bez zgrzytania. Tylny most, sprawdź poziom oleju w zwolnicach - tam raczej nic nie doskwiera, hamulce. Hydraulika jak ma siłowniki wspomagające to pług 4 obrotowy podnosi 1300 kg. Jak ja kupowałem i już byłem zdecydowany, zarządałem by podpieli pług podniósł bez problemów i obracał. Nie wiem co więcej, ale jak pooglądasz jakiegoś to napisz co widziałeś. Quote
DuzyGrzegorz Posted August 19, 2022 Report Posted August 19, 2022 Tak jak wyżej. Popatrz na śruby mocujące pochwy do korpusu. Ja bym dodatkowo sprawdził luz luz całego układu przeniesienia napędu. Spróbuj przetoczyć na wyłączonym silniku i włączonym poszczególnym biegu do przodu i do tyłu albo przejedź po jakichś redlinach (tak aby raz ciągnął a raz hamował silnikiem. Jeżeli szarpie to ma duży luz w układzie napędowym. Sprawdź też przedmuch odmą. Sprawdź luzy w układzie kierowniczym na postoju i w trakcie jazdy. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted August 20, 2022 Report Posted August 20, 2022 dodatkowo zwróć uwage na układ kierowniczy, powinien być siłownik, a nie klamot pod chłodnicą z którym wieczne problemy, wycieki. Śruby to bardzo istotna sprawa bo przy niechlujnym rozpoławianiu bardzo łatwo uszkodzić gwint, tosamo tyczy sie tylnych zwolnic, jak raz sie rozkręcą to już lipa. Quote
Kamilc-360 Posted August 20, 2022 Author Report Posted August 20, 2022 Oglądałem blisko mnie w dobrej cenie od pierwszego właściciela 1734, podobał mi się w kabinie była dużo bardziej komfortowa od standardowej Quote
Vademecum Posted August 20, 2022 Report Posted August 20, 2022 tylko że 17 i 19 to porażka co do silnika i cała reszta niewytrzymuje tej mocy. Quote
Kamilc-360 Posted August 21, 2022 Author Report Posted August 21, 2022 Czemu porażka? Oglądałem na yt dwóch gości jeden ma Ursus Bison wersja eksport 1734 i chwali sobie, a drugi 1934 i też sobie chwali. Nawet ta wersja 1734 bardziej mi się podoba, ma już ehr Quote
DuzyGrzegorz Posted August 21, 2022 Report Posted August 21, 2022 Silnik Ursusa 1634 ma maksymalny moment obrotowy 567 Nm, Ursus 1734 630 Nm, a Ursus 1934 722 Nm. Stare wersje Ursus C 385 - 268 Nm, Ursus C 385T - 320 Nm, Ursus 1604 - 477 Nm. Aż takiego zapasu przy projektowaniu nie było. Szkoda że tej reszty nie przeprojektowano (lub nie zaprojektowano od nowa), Może ursus by istniał. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted August 21, 2022 Report Posted August 21, 2022 i tu kolego kamil c 360 masz odpowiedź. Ulepek podobnie jak 4514 i inne. Quote
Kamilc-360 Posted August 21, 2022 Author Report Posted August 21, 2022 Ok ale narazie nie stać mnie na nowy ciągnik nawet na pozarolniczą nie chcą mi przyznać, zobaczymy co przyniesie nowy PROW.A wersję 12xx i 16xx mogą być? Podobają mi się te z końcówką 34 np 1234 bo ma lepszą kabinę one szły na eksport i lepiej wykonane były już tam ehr jest nawet Quote
Vademecum Posted August 21, 2022 Report Posted August 21, 2022 na co ci ten ehr, nowy ok. ale w starym ciągniku to tylko może okazać sie kłopotem Quote
Kamilc-360 Posted August 21, 2022 Author Report Posted August 21, 2022 Nie no ehr to jest bajka, szwagier ma w JD 6610 i nie porównanie, sam chciałem do swojego Ursusa 6824 montować ehr od rap tronic ale na razie się wstrzymam. W ursusach 12xx 16xx był ehr bosh więc chyba nie robi to problemu Quote
DuzyGrzegorz Posted August 22, 2022 Report Posted August 22, 2022 Wszyscy chcą mieć EHR tymczasem nawet niektóre C 330 mają mają automatyczną regulację i prawie nikt z niej nie korzysta. A bardziej zaawansowany i drogi EHR chce każdy, nawet ten który nie ma pojęcia o istnieniu mechanicznego odpowiednika w swoim C 360. Nie mogę tego ogarnąć. Gdyby mechanika była niewystarczająca bym zrozumiał. Ciekaw jestem w jaki sposób właściciele traktorów z EHR wykorzystują te funkcje?Chyba w takim przypadku warto zwrócić uwagę na to aby 540 obrotów na minutę WOM znajdowało się w okolicach maksymalnego momentu obrotowego silnika. Dla przykładu uważane za identyczne Ursus 1204 Turbo i Ursus 1604 mają odpowiednio 530 Nm przy 1650 obr/min i 477 Nm przy 1450 obr/min. Moc jest niemal identyczna i wynosi odpowiednio 146 KM i 150 KM, a różnica w momencie obrotowym istotna. Ursus 1224 na 410 Nm przy 1450 obr/min, Ursus 1224 Turbo ma 530 Nm przy 1650 obr/min, a Ursusa 1614 ma 532 Nm przy 1600 obr/min. Różnice są zatem znacznie większe między tymi modelami niż by się wydawało. Zastanów się nad uturbioną wersją C 385 bo może się okazać, że przy nominalnych obrotach WOM moc będzie zbliżona do 1224. Pozdrawiam! Quote
Kamilc-360 Posted August 22, 2022 Author Report Posted August 22, 2022 Ehr to na pewno wygoda, przy ehr podczas orki możesz sobie ustawić rządaną wysokość roboczą, do tego wersję z EHR mają amortyzację podnośnika i do pracy z ciężkim mulczerem na pewno jest to potrzebne bo można jechać szybciej Quote
Vademecum Posted August 22, 2022 Report Posted August 22, 2022 a, czy ktoś.zaprzecza że wygodny ? Quote
Kamilc-360 Posted August 25, 2022 Author Report Posted August 25, 2022 No nikt ale nawet funkcja amortyzacji jest fajna do ciężkiego mulczera bo można szybciej jechać i podnośnik nie cierpi. A przy mechanicznym podnośniku jest funkcja amortyzacji? Quote
Kamilc-360 Posted August 25, 2022 Author Report Posted August 25, 2022 I jeszcze jedna sprawa, bo pordzaiłem się kogoś kto już siedzi w tym temacie i do tej maszyny co chce traktor 190km jest zbyteczne ale mógłby by być jak coś. Znajomy ma Zetora Forterre 140km i w tym mulczerze daje mu radę więc jak oscyluje w coś do 150km np taki 1634 Quote
DuzyGrzegorz Posted August 26, 2022 Report Posted August 26, 2022 Muszę Cię kolego zmartwić. Była taka funkcja w pierwszych C4011 (nie pamiętam do którego numeru), C385 i C335. Później po wypadkach tylko na żądanie, również w licencyjnych. Niestety rozumu nie da się kupić więc ta funkcja w moim traktorze jest wyłączona. Pozdrawiam! P.s.Jeśli mogę coś doradzić to przeczytaj w instrukcji obsługi o warunkach użycia amortyzacji. Jaszcze raz pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted August 27, 2022 Report Posted August 27, 2022 Jelsi jest dojście mozna by założyć amortyazator i zawór ja mam tak w mtz u sobie bardzo chwale sprzęt 450 kg sie bujnieze dwa razy i nie buja tak przodem jak kiedyś Quote
DuzyGrzegorz Posted August 27, 2022 Report Posted August 27, 2022 I tak do transportu musi być zamknięty i 15 km/h. Pozdrawiam! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.