radek_999 Posted October 4, 2022 Report Posted October 4, 2022 Witam , w niedziele zakupiłem Ursusa, z małym lub dużym problem . Gość wrócił z pola, postawił ciągnik w stodole i okazało się ze wyleciał olej . Czy ktoś miał podobnie ? Bede dopiero mył porządnie wszystko i próbował coś zalać żeby za dużo nie uciekło . Olej jakby wyglądało ze wyciekał spod przystawki przedniego napędu . Biegi normalnie wchodzą . Quote
radek_999 Posted October 4, 2022 Author Report Posted October 4, 2022 tak to wyglada, pod spodem leci jakby w tym rejonie. Quote
Vademecum Posted October 4, 2022 Report Posted October 4, 2022 one tak mają, leją jak z druszlaka.najprawdopodobniej leje z góry skrzyni, a fotki którą dałeś nic nie widać Quote
radek_999 Posted October 4, 2022 Author Report Posted October 4, 2022 Niee, z góry jest sucho . Nic nie ma, leje na tej wysokości jak ta śruba . Od niej zaczyna się mokro i leci w dół . Quote
DuzyGrzegorz Posted October 5, 2022 Report Posted October 5, 2022 Mnie to wygląda jakby ktoś wkręcił zbyt długą śrubę łączącą tylni most do skrzyni i wyłamała blok. Wtedy do śruby dostaje się olej i leci po gwincie. W skrzyni lub moście może być wyłamany fragment odlewu i może narozrabiać. Wykręć podejrzaną śrubę i zobacz czy leci olej.Mój jest suchutki z wyjątkiem wspomagania. Może problem jest tyko z powodu, że nie dołożyłem się do niego należycie.Pozdrawiam! Quote
radek_999 Posted October 5, 2022 Author Report Posted October 5, 2022 Ale tam nic nie było kręcone Quote
radek_999 Posted October 5, 2022 Author Report Posted October 5, 2022 Czyli , normalnie po wykręceniu śruby olej nie powinien się lać ? Quote
Vademecum Posted October 6, 2022 Report Posted October 6, 2022 jak kupiłeś to skąd wiesz , że nie było kręcone ? Dlaczego kjpiłeś ten ciągnik ? Quote
DuzyGrzegorz Posted October 6, 2022 Report Posted October 6, 2022 Czyli , normalnie po wykręceniu śruby olej nie powinien się lać ?Nie powinien się lać. U mnie też jedna jest wyłamana. Najczęściej przy zjeżdżaniu ktoś założy na początek dłuższą śrubę, a potem ją dokręci. Ja wkręciłem na klej i jest dobrze. Robiłem sam, ale mechanik mnie trochę skrytykował, że tam powinna być naprawczo wklejona szpilka. Śrubę wymień i sprawdź czy nie jest za długa. Powinna dojść bez podkładki do korpusu (oczywiście ostatecznie podkładka musi być). Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted October 6, 2022 Report Posted October 6, 2022 otwory i śruby w tym ciągniku to podstawa, niestety nie są głupotoodporne.Tak podpierasz elementy żeby śrube odkręcasz i zakręcasz palcami. Kluczem tylko dociągasz Quote
Vademecum Posted October 6, 2022 Report Posted October 6, 2022 w moim wypatrzyłem, że wysypały sie krzyżaki i tulejka w zwolnicy. Jak tulejki nie wyjmie to rozbiórka Całej zwolnicy a to już wyzwanie Quote
radek_999 Posted October 7, 2022 Author Report Posted October 7, 2022 Wszystkie trzy śruby maja tą samą długość . Dzisiaj jadę po nowe, podkładka tu gdzie z tej śruby ciekło jest zjechana do zera od tej strony gdzie ciekło , mam nadzieje ze to jest przyczyną. Quote
Vademecum Posted October 7, 2022 Report Posted October 7, 2022 porównaj z katalogiem bo to że są równe nie znaczy że tak ma być.Jest taka partacka szkoła, jak śruba słabo czyma bo w obudowie (nie śrubie ) jest uszkodzony gwint to sie wywala podkładke i ten obrót wejdzie głębiej a gwint świeży i nie uszkodzony.Tam powinna być podkładka sprężynowa i musze cie zmartwić bo nie kupisz w takiej klasie.Ja ze starych maszyn odzyskuje podkładki i niektóre śruby. Śrube dobrą kupi tylko cza wiedzieć co to znaczy. Rzeczywiście możesz mieć uszkodzoną obudowe.Druga partacka szkoła to taka , że jak sie już zamorduje obudowy i śruby same sie odkręcają albo wręcz wypadają to sie sprzedaje taki ciągnik. Rejkojmia byłaby wskazana na takich oszustów bo inaczej ich niemożna nazwać. Quote
DuzyGrzegorz Posted October 7, 2022 Report Posted October 7, 2022 W klasie kupisz w dobrym sklepie, bo w kiepskim to nie wiedzą o co chodzi i jak chcesz to masz. 5,6 robi za 8.8. W katalogu jest tylko numer więc śruba jest specjalna. Nie ma ani klasy twardości ani wymiarów. Tam gdzie śruby są wymiarowe to w katalogu jest klasa twardości i wymiar. Ja jak wymieniam te śruby to daje 10.9 i podkładki też. Kupuję trochę dłuższe i obcinam. Jak jest zniszczony gwint na śrubie to w korpusie pewnie też. Możesz gwint zrobić na M16, ale jak leci olej to tego nie rób bez rozjeżdżania bo wióry pójdą do oleju i nabroją. M14 i M16 mają ten sam skok więc to ułatwia sprawę. Pozdrawiam! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.