marcink90 Posted December 10, 2023 Report Posted December 10, 2023 Panowie 60tka nowy aku coprawda jeden ale nowy 12V 110Ah 750A, mierzyłem jest dobry, elektrolit 1.28 napięcie po nocy spoczynkowe 12,8V to jak na zimę wzorowo a jak odpalam pokręci trochę i widać że słabnie, przewody mam oryginalne jeszcze te białe więc w nich nie szukałabym problemu więc co rozrusznik??? Quote
Vademecum Posted December 10, 2023 Report Posted December 10, 2023 jak pokręcisz i padnie to dotknij każdego połączenia, które ciepłe to rozbierz i złóż na nowo Quote
marcink90 Posted December 11, 2023 Author Report Posted December 11, 2023 Patrzyłem już, są zimne, nie wiem może to przewody ale nie chciałbym zmieniać tych białych wydaje mi się że one są lepsze niż nowe, chyba że coś z Aku jest nie tak Quote
Vademecum Posted December 11, 2023 Report Posted December 11, 2023 Dwie szóstki mają większą pojemność niż 110 Ah, a jest zimno Quote
Sołtys Michał Posted December 15, 2023 Report Posted December 15, 2023 Przewody, sprawdż każdy element od aku do połączenia z rozruchem. Quote
Vademecum Posted December 15, 2023 Report Posted December 15, 2023 pisze że wszytkie połączenia sprawdzał Quote
Sołtys Michał Posted December 16, 2023 Report Posted December 16, 2023 No i pisał, że sam już nie jest pewien co właściwe jest przyczyną. Quote
Vademecum Posted December 17, 2023 Report Posted December 17, 2023 jak przeglądnie rozrusznik to pozostaje akumulator Quote
marcink90 Posted December 17, 2023 Author Report Posted December 17, 2023 Rozrusznik poszedł do sprawdzenia ew pozostaje opcja że 1x12V jest przy słaby niż 2x6V Quote
Vademecum Posted December 17, 2023 Report Posted December 17, 2023 napewno jest słabsza dwunastka od dwuch szóstek, przy rozruszniku szybkoobrotowym prędzej dałaby rade dwunastka. henryk 1 Quote
Kamilc-360 Posted December 26, 2023 Report Posted December 26, 2023 kolego, jak dużo nie jeździsz w zimę, buteleczka samostartu (20zł) zdejmujesz ten przewód gumowy co idzie do sprężarki psikasz tam troszkę i zapali od strzału ;-) pozdro i Wesołych Quote
henryk Posted January 1, 2024 Report Posted January 1, 2024 Dlatego śmiech mnie ogarnia jak ktoś mówi że 110 ah,wystarczy,ja mam 1 x12v 170 ah 1000A i nigdy mnie nie zawiódł,wszystkiego dobrego w N.Roku życzę Quote
izydor6280 Posted January 2, 2024 Report Posted January 2, 2024 bzdura, dobry silnik przy takich zimach jak mamy obecnie bez problemu przekręci 12vmi tam w z4001 wystarcza nawet coś pokroju 70-80Ah, z tym że ten silnik ma więcej wspomagaczy rozruchu, więc jak ktoś by się uparł to i z korby by uruchomił sprawdź rozrusznik ew. podmień jeszcze aku, bo to że jest nowy nie musi oznaczać że jest sprawny henryk 1 Quote
henryk Posted January 11, 2024 Report Posted January 11, 2024 napewno jest słabsza dwunastka od dwuch szóstek, przy rozruszniku szybkoobrotowym prędzej dałaby rade dwunastka.Wg Ciebie 2x6 to jest mniej niż 1x12,weź wyluzuj ,pojemność gra rolę ,tak samo jak byś mi powiedział że 2 butelki 0,6 litra to więcej niż jedna 1,2 litra,pozdrawiam w N.roku Quote
Vademecum Posted January 11, 2024 Report Posted January 11, 2024 kolego, jakbyś przeczytał pierwszy wątek to może zrozumiałbyś kolejne, a nie snuł bezsensowne rozważania. Koleś napisał o aku. 12 V i 110 Ah , dlatego napisałem, że dwunastka jego (110 Ah) jest słabsza od dwuch szustek oryginalnych (jeśli dobrze pamiętam 160 Ah) Twoje 170 Ah jeśli nie zmieściłeś w oryginalnej skrzynce to też kiepski pomysł w poruwnaniu do dwuch szóstek.Osobiście stosuje 120 Ah centry do wszystkiego a mam 9 pojazdów, a dwie takie baterie w 1614 właśnie wrzuciłem i przerobiłem na stałe na 24V i dwie w Kamazie takie dwunastki. Quote
Sołtys Michał Posted January 13, 2024 Report Posted January 13, 2024 Vademecum masz Kamaza? To już niespotykany model. Jak to chodzi? Masz wywrotkę czy skrzynię? Quote
Vademecum Posted January 13, 2024 Report Posted January 13, 2024 Mam, kupiłem go na kiper, ale podobno waży jedyne 3 tony i trza było zrewidować plany Chodzi fajnie 8 V wolnossące, rocznik 96, pali na dotyk pewnie za sprawą dwuch świec płomieniowych. Dorobiłem góre na równo i pakuje pod 10 ton pszenicy. Na moich górkach ciągnik 1614 z dyszką na przyczepie to cza sie nakombinować by wyszedł i nie wywrócić przyczepy, a kamaz prawie tego nie czuje. Po żniwach daje go córce na testy po polach (11 lat) zaczynała 5 lat temu. Quote
Sołtys Michał Posted January 13, 2024 Report Posted January 13, 2024 Silnik fajny, kiper faktycznie bardzo ciężki. Silnik z tego co pamiętam był Leylanda. Dzis ciezko o taki silnik choc scania i Volvo mają w ofercie do lasu taki model. Quote
Vademecum Posted January 13, 2024 Report Posted January 13, 2024 Tak,.silnik na angielskiej licencji, jest ich jeszcze troche na rynku Quote
Sołtys Michał Posted January 16, 2024 Report Posted January 16, 2024 Dobry sprzęt, prosty i łatwy w obsłudze. Zero elektroniki. Czyli masz C i E kategorię jak rozumiem i śmigasz w trasę nim ? czy tylko bliżej jezdzisz? Quote
Vademecum Posted January 16, 2024 Report Posted January 16, 2024 Szczerze ? bałbym sie awarii na drodze Jako miał być kiper po zabudowie rozrzutnika, ale z tą wagą kipra jeździ tylko w obrębie gospodarstwa. Stan dobry, ale to rusek i tyle. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.