adam68 Posted March 7, 2012 Report Posted March 7, 2012 Witam! Mam problem z Ursusem c360, a mianowicie wymieniłem pompę podnośnikową na wzmocnioną lecz podnośnik przy rozgrzanym oleju bardzo słabo podnosi. Czy to morze być wina rozdzielacza? Czy coś innego? Bardzo proszę o komentarze z możliwą przyczyną. Quote
Kronel Posted March 7, 2012 Report Posted March 7, 2012 Musi być gdzieś jakiś problem który powoduje spadek ciśnienia oleju. Rozdzielacz może być problem ale ja wcześniej sprawdził bym wąż, który dochodzi do rozdzielacza. Tutaj jak coś jest nie tak to olej się wraca spowrotem do zbiornika. Posprawdzaj pdostawowe rzeczy: wjakim stanie jest filtr oleju, czy olej jest zmętniony, sprawdź ciśnienie na pompie. Jak by sie okazało ze olej jest brudny lub spieniony to znaczy, że pompa jest niesczelana. A niestety w ursusach wiekowych się to zdarza. Quote
*SSaPeRR* Posted March 7, 2012 Report Posted March 7, 2012 Możliwe że zawór przeciążeniowy przepuszcza. Jeżeli na zimnym dobrze podnosi, a na gorącym słabo to znaczy wedłóg mnie, że coś przepuszcza, może też zawiniać rozdzielacz. Ale podstawa tak jak pisze poprzednik to sprawdzenie ciśnienia. Quote
Guest pawlik1m Posted March 7, 2012 Report Posted March 7, 2012 moze byc to wina oleju jaki olej wlałes Quote
Sklep.Mizar.com.pl Posted March 9, 2012 Report Posted March 9, 2012 Podaj więcej szczegółów odnośnie samego oleju który wlałeś,być może jest to właśnie jego wina i stąd bierze się problem. Zawór przeciążeniowy również może być wadliwy, ale bez szczegółów ciężko cokolwiek doradzić. Quote
mazi1 Posted March 9, 2012 Report Posted March 9, 2012 Wzeszłym roku kupiłem nową pompę po dwóch miesiącach użytkowania ciężko miałem z pola wrócić z pługami.Pompę oddałem , gwarancje oczywiście mi uznali , kupiłem w innym sklepie drugą i do dziś jest ok. Czasem bubel trafia się mowy tym bardziej że chińszczyzna opanowała nasz kraj. Z tego co się orientuje to pompy do 360 również przyjeżdżają z chin. Quote
grzepaku1 Posted March 10, 2012 Report Posted March 10, 2012 a powiedz kolego co sie działo przed wymianą czy też słabo podnosił, opuszczał ,szarpał podnośnikiem z zawieszonym narzędziem po zgaszeniu jak szybko opuszczał nmoim zdaniem pompa wzmocniona to jest pompa mniej wytrzymała chociaż może mieć większą wydjność jeżeli nie ma konkretnego uzasadnienia nie zakładajcie pomp wzmocnionych u mnie wymieniłem wszystkie w rozdzielaczu uszczelnienia i pomogło a pompę jeśli nie jest to chińszczyzna regenerowałem sam w bardzo prosty sposób i każdy może to wykonać sam pompa tak podnosiła jak nowa pod warunkiem sprawnej hydrauliki jeśli kogoś to interesuje proszę pisać Quote
lukasz26 Posted March 10, 2012 Report Posted March 10, 2012 napewno rozdzielacz musisz go zregenerowac Quote
marcin25m1984 Posted April 15, 2012 Report Posted April 15, 2012 ja bym wymienił na tłoczku oringi pewnie są zużyte pozdrawiam Quote
wiesieki1202 Posted April 17, 2012 Report Posted April 17, 2012 no napewno interesuje kolego grzes jak masz jakas metode na reganeracje pompy w domowym zakresie to podziel sie wiadomosciami choc jak sledze twoje posty to wszystkie sa bardzo rzeczowe.hm dobrze miec takiego kogos na forum Quote
grzepaku1 Posted April 17, 2012 Report Posted April 17, 2012 moja metoda na regeneracje pompy w c-360, chociaż nie każda pompa może dać się zregenerować zależy jakie jest uszkodzenie pompy testowałem to na kilku pompach mnie się udało zregenerować może z 8 pomp od c-360 wszystkie z pozytywnym skutkiem również i inne ale nie każdą pompę da się zregenerować moim sposobem najlepiej zdaje egzamin od c-360 dlatego bo jest zanurzona w oleju i nawet przy luzach nie zaciąga powietrza .a teraz regeneracja odkęcamy pokrywkę od pompy wcześniej trzeba ją zaznaczyć by przypadkiem jej nie obrucić o 180 stopni po zdjęciu tej pokrywki zobaczyć czy uszczelnienia nie są uszkodzone jeśli nie to mogą nadal być te same następnie w korpusie pompy jest taka ósemka lub obudowy łożysk igiełkowych przejechać palcem mocniej dociskając tą ósemkę stwierdzić czy jest poniżej korpusu pompy czasem wystarczy niewiele jeśli tak to wtedy jest przerwa pomiędzy tą ósemką a pokrywką i wtedy bardzo często wypycha uszczelnienia przy większym obciążeniu lub na szczycie zębatek w pompie przepuszcza olej następnie całą powierzchnie pompy w miejscu przylegania pokrywki nic nie rozbierając (bo może to żle wpłynąć na regenerację) smaruję smarem by zatkać wszystkie otwory przecieram szmatą nadmiar smaru i tak przygotowaną pompę szlifuję korpus pompy aż zrówna się z ósemką można lekko przyszlifować ósemkę ja to robię na dużej tarczy do cięcia metalu najlepiej na nowej bo boki ma ostre i trwa to krótko pompę najlepiej przykładać do tarczy za każdym razem inaczej obracając i podglądać czy równo się zdziera nie musi to być bardzo starannie następnie umyć pompę i wydmuchnąć sprężonym powietrzem oczyścic z pokrywki resztki uszczelki (ołowianej czy aluminiowej)pozostawić tylko oringi i pompę skręcić powinna działać i przy sprawnej hydraulice na rozgrzanym oleju podnosić na wolnych obrotach mnie ta regeneracja oczywiście po wyjęciu pompy zajmuje 20 minut Quote
wiesieki1202 Posted April 18, 2012 Report Posted April 18, 2012 nooo spoko dzieki za informacje.mysle ze kilka osob zaoszczedzi kilka zlotowek.pozdrowionka Quote
rolnik319 Posted April 25, 2012 Report Posted April 25, 2012 witam mogą być dwie przyczyny uszkodzony rozdzielacz albo jak zdejmowałś pokrywe ton tam iest taki mały krućec na kturym są dwa oringi i może puszczać tam olej Quote
grzepaku1 Posted April 25, 2012 Report Posted April 25, 2012 zdejm pokrywę podnośnika w miejsce gdzie łączy się rozdzielacz z przewodem od pompy połączony jest tulejką kup taką tulejkę i przyspawaj ja szczelnie do szerszego płaskownika pośrodku tej tulejki w płaskowniku wywierć otwór a z drugiej strony płaskownika przyspawaj jakiś gwint byś mógł podłączyć manometr następnie wywierć 2 otwory w tym płaskowniku byś mógł przykręcić ten płaskownik do obudowy tylnego mostu i teraz możesz zapalić ciągnik na wolnych obrotach jeśli ciśnienie jest prawidłowe to wina jest rozdzielacza a jak jest niskie podejrzyj zaraz czy przypadkiem nie jest napęknięta rórka która idzie od pompy bo pużniej tego nie zobaczysz to się zdarza jeśli rurka jest cała zostaje zawór w dolnej pokrywie a może pompa lub taka krutka rórka łącząca pompę z dolną pokrywą ten test rób w miarę krutko bo pompa będzie pracować pod dużym ciśnieniem i tylko zawór będzie upuszczał olej bo nie ma obiegu oleju w ten sam sposób możesz sprawdzić pompe i zawór po wyjęciu dolnej pokrywy odkręć filtr w pompę włóż wąż w miejsce ssania oleju zalej ten wąż olejem i obracaj pompą poprzez dorobiony klucz ręką powinienes uzyskać maksymalne ciśsnienie jak zawór będzie puszczał wcześniej będziesz widział czy ta krótka rórka jesli nie uzyskasz ciśnienia to wina pompy Quote
kosmog@interia.pl Posted February 1, 2014 Report Posted February 1, 2014 witam! jak można wyregulować pompe;) Quote
massay1 Posted February 1, 2014 Report Posted February 1, 2014 Witam. A co masz dokładnie na myśli? Bo ogólnie samej pompy ie da się wyregulować. Quote
kosmog@interia.pl Posted February 2, 2014 Report Posted February 2, 2014 co to zrobić żeby pompa dobrze podnosiła u c-360? Quote
Robert ;-) Posted February 2, 2014 Report Posted February 2, 2014 Jeśli pompa jest dobra to wymienić można zawór, ten przy pompie. Quote
izydor6280 Posted February 2, 2014 Report Posted February 2, 2014 oczywiscie jesli caly uklad jest szczelnyproponuje rowniez wyczyscic sitko/filtr Quote
xXxSiKoRxXx Posted February 2, 2014 Report Posted February 2, 2014 Też tak miałem w swoim C-360 u mnie wystarczyło wymienić oringi na tłoku od podnośnika kosz około 10zł a pomogło, początkowo myślałem że rozdzielacz bo bardzo szybko opuszczała. 5 pługi od podorywki w 30s na dole były zainwestowaliśmy 15 zł za całość i mamy efekt 5 pługi 3 dni opuściła 2 cm. Quote
Mati21 Posted March 16, 2014 Report Posted March 16, 2014 Witam. Jestem nowy na forum wiec proszę o pomoc i zrozumienie jeśli coś źle opisałem. Zakupiłem ciągnik Ursus C-360. Problem mój polega na tym, że bardzo słabo podnosi podnośnik. Ciężko jest mu unieść nawet kultywator. Trzeba dodać maksymalnie gazu aby zareagował po czym jak podniesie od razu opada. Na wyjściach hydraulicznych problem jest ten sam. Ciągnik ma zamontowany z przodu pług do odśnieżana i również z nim ma ogromny problem. Poprzedni właściciel mówił że ciągnik miał zmienianą pompę hydrauliczną, uszczelniacze tłoka oraz olej w całym układzie. Po zdemontowaniu plecaka dostrzegłem, że w układzie była woda znajdowała się ona w zagłębieniach plecaka po zdemontowaniu oraz olej wyglądał jakby był zmieszany z nią. Uszczelniacze tłoka są nowe. W cylindrze pojawił się delikatny osad rdzy, który po rozebraniu i oczyszczeniu został usunięty. Pompa hydrauliczna podaje olej do rozdzielacz co jest widoczne po załączeniu jej. Dodam, że ciągnik pracował przy pługu tylko w zimę 2013r. ok. 5 miesięcy a resztę czasu przestał na placu nieużywany. Proszę o komentarz co może być ewentualną przyczyną niesprawnego podnośnika. Quote
VoYtek8 Posted March 16, 2014 Report Posted March 16, 2014 Podnośnik jest sprawny! Jak dla mnie to chyba rozdzielacz jest już zjechany i przepuszcza olej dlatego ciągnik nie ma siły nic utrzymać na podnośniku, bo pompa i olej są wymienione, więc to raczej nie ich wina Cóż oddaj go do regeneracji albo kup nowy, ale na 100% pewien nie jestem że to wina tylko rozdzielacza. Pozdrawiam Quote
Mati21 Posted March 16, 2014 Report Posted March 16, 2014 Dzięki za zainteresowanie i szybka odpowiedz. Olej kwalifikuje się do wymiany bo nie wygląda jakby był nowy i tak jak wspomniałem nie wiem dlaczego ale w układzie była woda. W jaki sposób można uzyskać 100% pewności, że to rozdzielacz jest przyczyną złego podnoszenia podnośnika a nie inna cześć? Pozdrawiam. Quote
massay1 Posted March 16, 2014 Report Posted March 16, 2014 Jeśli podnośnik kiepsko dźwiga a na wyjściu zewnętrznym jest małe ciśnienie to raczej założył bym coś na drodze pompa-rozdzielacz. Praktycznie nie zdarza się by w tym rozdzielaczu padły obie sekcje na raz. Więc lecąc po kolei upewnił bym się że pompa jest faktycznie nowa, sprawdził bym czy zawór na niej nie jest wypłukany, (osobiście z marszu założył bym nowy, ma ustawione ciśnienie) sprawdź szczelność na tulejkach łączących rozdzielacz w plecaku z mostem i talerza podnośnika, stan rurki idącej od pompy do rozdzielacza, profilaktycznie wymienił bym wszystkie oringi w rozdzielaczu. Jest ich kilka i maja wpływ na szczelność. Zrobisz to samemu. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.