Mati21 Posted March 16, 2014 Report Posted March 16, 2014 W jaki sposób po wykręceniu pompy mogę sprawdzić czy ten zawór jest wypłukany? Będzie posiadał jakieś ślady zużycia? Jak sprawdzić szczelność na tulejkach łączących rozdzielacz w plecaku z mostem, szczelność talerza podnośnika, stan rurki idącej od pompy do rozdzielacza? Istnieje możliwość sprawdzenia szczelności tych części bez przykręcania plecaka? Jak załączyłem pompę po zdjęciu plecaka to olej był przez nią pompowany. Ale czy wszystko jest w 100% szczelne nie mam pewności. W jaki sposób sprawdzić rurkę między pompą a rozdzielaczem? Zatkanie wylotu pokaże czy jest ona szczelna? Za wszystkie pomocne komentarze dziękuję. Quote
massay1 Posted March 16, 2014 Report Posted March 16, 2014 He he. Normalny karabin..... Postaram się wyjaśnić każde pytanie o ile po drodze się sam nie pogubię.Zawór możesz sprawdzić sprężonym powietrzem lub rozebrać i wizualnie ocenić stan gniazda i iglicy.Sprawdzanie szczelności na tulejkach nie jest za bardzo możliwe. Profilaktycznie kup dwie nowe z oringami i załóż. Jedną starą zaspawaj a do drugiej przyspawaj rurę. Pierwszą zaślep rurkę od strony talerza a drugą włóż od strony plecaka i sprawdź szczelność rury idącej z dołu do góry sprężonym powietrzem. Co do pompy to nawet najbardziej zajechana na luźno będzie tłoczyć olej. Możesz ją rozebrać i sprawdzić wizualnie zużycie zębatek, powierzchni obudowy i uszczelnień, igiełki łożysk i powierzchni po której pracują. Lubi wywalić oringi choć zdarza się to głównie w zajechanych z dużym luzem na łożyskach igiełkowych. Quote
Mati21 Posted March 16, 2014 Report Posted March 16, 2014 Ok. Dzięki kolego zastosuje się do Twoich zaleceń i posprawdzam wszystko i opiszę jak poszczególne podzespoły są szczelne. Chciałem jeszcze zapytać jakim olejem zalać potem układ? Hipol 6 czy inny polecacie? Pozdrawiam. Quote
massay1 Posted March 16, 2014 Report Posted March 16, 2014 Raczej polecam to co przewiduje instrukcja. Na hipolu chodzi latami. To toporna skrzynia i daje rady na hipolu. Quote
Mati21 Posted March 16, 2014 Report Posted March 16, 2014 Mam jeszcze pytanie odnośnie wchodzącej w rozdzielacz łączącej most z plecakiem? Zauważyłem, że jest ona lekko wyszczerbiona nad oringiem. Czy kwalifikuje się ona do wymiany? Przesyłam zdjęcia tej tulei oraz zdj. plecaka jakby ktoś coś jeszcze zauważył uszkodzonego proszę pisać. Quote
massay1 Posted March 16, 2014 Report Posted March 16, 2014 Pewnie kilka razy przy zakładaniu plecaka ktoś nie trafił w otwór. Sprawdź tylko czy miejsce gdzie przylega oring jest ok. Reszta nie ma specjalnie znaczenia. Na kraju otwory zrób małą fazkę. Nie będzie uszkadzało oringa. Quote
Mati21 Posted March 16, 2014 Report Posted March 16, 2014 Miejsce gdzie przylega oring jest ok. Jutro jak będzie czas wezmę się za sprawdzenie pozostałych części i napisze czy coś udało się zdiagnozować. Mam jeszcze pytanie odnośnie rozdzielacza. Jak wcześniej opisałeś "massay1" wymiana oringów pomoże mu? Czy samemu można to bez problemu zrobić? Quote
massay1 Posted March 17, 2014 Report Posted March 17, 2014 Jeden z nich ma tendencje do ścinania. Nie jest powiedziane że to one ale jeśli są kiepskie na pewno maja wpływ. Spokojnie je wymienisz. Zabezpieczone zazwyczaj segerem wymiary znajdziesz w katalogu. Quote
Mati21 Posted March 23, 2014 Report Posted March 23, 2014 Witam ponownie. Przez ten tydzień w podnośniku zrobiłem regenerację rozdzielacza bo był zakatowany już przez poprzedniego właściciela. Zostały wymienione tulejki wraz z oringami między mostem a pompą i między mostem a plecakiem. Cały układ został zalany olejem Agrol-u. Wynik wszystkich działań jest taki, że podnośnik podnosi nadal słabo trzeba dodać gazu aby podniósł. Jak podniesie już to trzyma dobrze nie opada. Co może być przyczyną? Czy może być pęknięty ten przewód między pompą a rozdzielaczem? Dodam jeszcze że pompa została przeze mnie wyjęta i wygląda jak nowa. Wymieniłem przy niej jeszcze na nowy zawór ciśnieniowy firmy "Hylmet". Filtry po odkręceniu były czyste bez zabrudzeń. Co sądzicie o tym przypadku? Quote
izydor6280 Posted March 23, 2014 Report Posted March 23, 2014 dlaczego zalales skrzynie olejem agrol ?cos mi sie wydaje ze ten olej nie jest odpowiedni do skrzyni w takim ciagniku Quote
muzyk Posted March 23, 2014 Report Posted March 23, 2014 Do c 360 skrzyni biegów i mostu zalecany jest Hipol ale przyczyn może być wiele. Quote
massay1 Posted March 23, 2014 Report Posted March 23, 2014 Sprawdź ciśnienie na wyjściu zewnętrznym. Jak jest wszystko nowe to powinno osiągnąć maksymalne już na wolnych obrotach. Jeśli nie będzie to jest wyciek pomiędzy pompa a rozdzielaczem. Trzeba szukać. Quote
Mati21 Posted March 23, 2014 Report Posted March 23, 2014 Problem rozwiązany. Przyczyna była w przewodzie między pompą a zaworem ciśnieniowym, był po prostu pęknięty i tam tracił ciśnienie. Przyczyną był zły montaż (ktoś nie znał granic możliwości chyba swojej siły). Wymieniony został również filtr oleju. Olej Agrol-u zalałem ze względu na opinie innych doświadczonych ludzi, którzy pracowali po 30 lat w "Pomie" i posiadają wiedzę na ten temat. Różnica na całości na oleju między hipolem 6 nie była taka duża. Koszt całej naprawy mojego podnośnika to 1000zł. Brak dbałości ludzi o sprzęt doprowadza właśnie do takich sytuacji. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomocne komentarze. Życzę więcej szczęścia przy zakupię maszyn. Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam. Quote
rolnik159743 Posted August 8, 2014 Report Posted August 8, 2014 witam kolegów, mam problem zmieniłem dosłownie wszystko, pompę podnośnikową , zawór bezpieczeństwa, rozdzielacz i słabo podnosi,co jest grane. Quote
rolnik133 Posted August 13, 2014 Report Posted August 13, 2014 Sprawdz zawory ciśnienia na pompie i obudowie podnośnika Quote
rolnik59 Posted September 13, 2014 Report Posted September 13, 2014 hejo gdy rozgrzany jest olej jest rzadszy i pewnie gdzieś uszczelniacze ci przepuszczają, zacznij od tego, bo w najgorszym wypadku czeka cię regeneracja pompki-powodzenia:) Quote
bzyczek121 Posted November 7, 2014 Report Posted November 7, 2014 Witam Mam pytanko co moze byc z podnosnikiem w c355 jak mam ustawiana reg pozycyjną to wolno podnosi a na siłowej dużo szybciej ??? mam ją od roku wiec nie wiem co tam z nią sie dzialo, ja wymienilem pierscienie na tłoku od podnosnika bo starych praktycznie nie bylo, wymieniłem również oringi w pompie. a przy ustawieniu na siłową podnosi ramiona pod obciążeniem ale problem jest z opuszczeniem jak dam powiedzmy do połowy to zatrzyma się w pewnym miejscu i dalej się nie opuszczają dopiero jak dźwignie sterowania (ta od podnoszenia i opuszczania) opuszczę do końca ramiona się opuszczaja ale nie na sam dół Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.