ursus c -355 Posted March 19, 2009 Report Posted March 19, 2009 Dane techniczneSilnik- silnik: 4-suwowy typu S-312C, wysokoprężny, o pojemności 1960 cm3, chłodzony cieczą,- liczba cylindrów: 2- moc znamionowa: 22,4 kW (30,5 KM)- (według DIN) przy 2200 obr./min. (35 KM według SAE)- moment obrotowy: 100 [Nm] przy 1600-1800 obr./min.- sprzęgło: cierne, tarczowe, suche, dwustopniowe,- liczba biegów do jazdy w przód: 6- liczba biegów wstecznych: 2- skrzynia biegów: mechaniczna, z kołami zazębionymi na stałe oraz reduktorem- mechanizm różnicowy blokowany mechanicznie,- oś przednia nienapędzana sztywna,- układ kierowniczy dwukrążkowy z przekładnią zębatą,- hamulec mechaniczny, bębnowy, niezależny na oba koła tylne,- prędkość jazdy: 1,87 - 23,44 km/h,- średnie zużycie paliwa: 2.8 l/mth, przy czym 1 mth odpowiada 1 godzinie pracy ciągnika na obr 1865/minTO Są DODATKOWE DANE TECHNICZNE- masa ciągnika bez obciążenia i kabiny: (1675 kg)- rozkład masy: na oś przednią 635 kg, 1040 kg na oś tylną- masa ciągnika w kompletacji standardowej z dodatkowymi masami obciążającymi, bez kabiny i bez masy wody w ogumieniu kół: 1901kg- rozkład masy: na oś przednią 677 kg, na oś tylną 1224- maksymalna masa wody w ogumieniu kół tylnych 12,4-28 wynosi 264 kg- masa ciągnika z obciążnikami i kabiną 2170 kg- masa ciągnika z obciążnikami, kabiną i kołami tylnymi napełnionymi wodą: 2434 kg- siła uciągu: 16,5 kN- ogumienie kół przednich 6-16- ogumienie kół tylnych 12,4-28 (standard) lub 11,2-28 lub 9,5-32 (do upraw międzyrzędowych)- rozstaw kół przednich: 1350, 1500, 1650 mm- rozstaw kół tylnych 12,4-28:1250, 1350, 1400, 1500, 1600, 1700, 1750, 1850 mmUkład agregowania- podnośnik hydrauliczny z pompą o wydajności 20 l/min i ciśnieniu nominalnym 11,0 MPa (max:13,5 MPa), bez regulacji automatycznej z możliwością dociążania- liczba szybkozłączy hydrauliki zewnętrznej: 2 lub 4- TUZ kat II wg ISO, ud?wig 700kg,lub 750 kg w wersji C335- WOM tylny zależny i niezależny 540 obr/min,- moc z WOM z końcówką typu 1 (540) przy znamionowej prędkości obrotowej sinkia: 19,8 KW (27 KM)- zaczepy: wahliwy, do przyczep jednoosiowych, górny zaczep transportowy,HistoriaProdukt wielokrotnej modernizacji ciągników lekkich od protoplasty C-325 poprzez jego następców C-328, C-330 i C-335. Ciągnik C-330 został skonstruowany w dwóch wersjach:- C-330 - produkowany w latach 1967-1987;- Ursus C-330M - produkowany od lipca 1986. Ciągnik C-330M, który w stosunku do poprzednich posiadał:- wzmocnione łożyskowanie w skrzyni biegów i w tylnym moście;- zmianę przełożeń zwiększającą prędkość ciągnika o ok. 8%;- wzmocniony tłumik wydechowy. Ciągnik ten był i jest poszukiwany i chętnie kupowany. Jest przeznaczony do pracy na gospodarstwach do 15 ha i pomocniczo w większych. W podorywce może współpracować z pługiem 5x25 cm (w cięższych warunkach 4x25cm), a w orce głębokiej z pługiem 2x30 cm. Bardzo wiele egzemplarzy pracuje także przy wyrębach lasu ze względu na małe wymiary, ekonomię oraz dużą trwałość. Wady:- zbyt mała liczba biegów, brakuje zwłaszcza biegu pomiędzy biegiem 4 i 5;- nieszczelna kabina i brak ogrzewania (w nowszych modelach kabina jest szczelna);- wolna pompa;- słabe mocowanie ładowacza czołowego; Zalety:- posiada dwustopniowe sprzęgło, dzięki czemu może współpracować nawet z prasą kostkującą sipma z224/1 oraz kosiarką rotacyjną o szer. rob. 165;- wszechstronna funkcjonalność w małych gospodarstwach rolnych; - łatwość uruchomienia w okresie zimowym co wynika z faktu iż ursus 330 posiada możliwość obniżenia ciśnienia sprężania za pomocą odprężnika, posiada świece żarowe, a także istnieje możliwość wlania gorącej cieczy do układu chłodzenia co również znacznie ułatwia rozruch nawet w temp. -40C;- oszczędne zużycie paliwa;- możliwość regulacji prześwitu oraz rozstawu kół;- bardzo dobry rozkład masy;- niezwykle trwała skrzynia biegów. I TO BY BYłO NA TYLE CO BY MOżNA BYłO POWIEDZIECI O TYM NASZYM POLSKIM CIAPKU. TERAZ WY MOżE CIE POWIEDZIECI CO O TYM UWARZACIE.DZIEKUJE WSZYTKIM KTURZY DO PRZECZYTAJą I ZKOMENTUJą I TO BY BYLO NA TYLE DZIęKUJA ZA UWAGE Quote
krzysiek Posted March 19, 2009 Report Posted March 19, 2009 wspaniały ciągniczek legenda polskiej gospodarki mażenie polskih rolników w czasah PRL Quote
ursus c -355 Posted March 19, 2009 Author Report Posted March 19, 2009 dokladnie tak widze że masz pojęcieo tych sprawach Quote
krzysiek Posted March 19, 2009 Report Posted March 19, 2009 ojcec mi opowiadał jag go trudno było go zdobyć w PRL ile treba było otfożyć drzwi i dać w łape. 1980r służy wiernie i się wogle niepsuje Quote
ursus c -355 Posted March 19, 2009 Author Report Posted March 19, 2009 bo to dobra polska maszyna a kiedyś za wszytko trzeba było daci w łape. a muj dziadek znowu wszystko za flache miał z PEGIERU. A WOGULE KIEROWNIK PEGIERU TO JEGO ZNAJOMY BYł Quote
krzysiek Posted March 19, 2009 Report Posted March 19, 2009 ja jeszcze trohe pamiętam te czasy jak z PGRu spuszczali rope na podwurku nikt w tamtyh czasah niejezdził do CPN Quote
ursus c -355 Posted March 19, 2009 Author Report Posted March 19, 2009 masz racje do cepenu to tylko kartki jechało sie wykorzystaci jak sie miało na benzyne albo rope Quote
slawcik Posted March 19, 2009 Report Posted March 19, 2009 te stare 30dziestki były naprawdę dobre.te nowsze z oznaczeniem M siadajo skrzynie.to znaczy odkręca sie nakrętka na wałku pośrednim(choinka dolna). Quote
krzysiek Posted April 12, 2009 Report Posted April 12, 2009 nato jest tylko jeden sposub trzeba przyspawać nakrętkie do wałka pożądnie w kilku miejsca ja tak mam zrobione niedozażnięcia skszynia Quote
rojeś5211 Posted April 13, 2009 Report Posted April 13, 2009 piękny mały ciągnik . wsam raz do lekkich robót i wyjazdów np.do lasu lub na spęd Quote
przemek125 Posted April 27, 2009 Report Posted April 27, 2009 Sam posiadam C-330 i powiem że to bardzo dobry ciągnik głównie dala małych gospodarstw.Koledzy pomóżcie co mogło być przyczyną że C-330 pękł wał chwile po odpaleniu silnika? Quote
krzysiek Posted April 27, 2009 Report Posted April 27, 2009 no w c- 330 to zadko spotykane tam wały są niezniszczalne no ale czasami i wdrewnianym kościele cegła na głowe spadnie nieumiem tego logicznie wytłumaczyć. wał był wadliwy i się urwał mam nadzieje że bloku się nieuszkodził Quote
rolnick Posted May 12, 2009 Report Posted May 12, 2009 Mam pytanie - ile taka 330 może teraz kosztować?Chodzi mi o jakąś sztukę w idealnym stanie - Znalazłem 360:Ale 330 mniej pociagnie z baku i chyba będzie trochę tańsza. Nie wiecie ile teraz można dać za taką 330 w idealnym stanie?Te stare proste maszyny jak ktoś o nie dbał, to są nie do zajechania.330 to niezniszczalne traktory. Quote
ursus c -355 Posted June 15, 2009 Author Report Posted June 15, 2009 trzeba zapłacici za taką w dobrym stanie conajmniej z 14.000tyś złotych Quote
grzesiek12031980 Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 A u mnie służy jego starszy brat c-325 rocznik 1961.Prawie w oryginale.Kiedys jak mechanik wymieniaj wałek WOM w skrzyni to powiedzial ze wyglada jakby dopiero co byla zlozona z nowych czesci.Kiedys znali sie na robocie. Quote
math_cad Posted December 15, 2010 Report Posted December 15, 2010 78 rocznik i chyba nigdy jej nie sprzedam:) tak jak kolega mówi od 13 do 15tys. Quote
Jasiek21 Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Ja mam z 1983 roku. Jest po generalnym remoncie i jej nigdy nie sprzedam nie ma lepszych małych ciągników. Quote
grzesiek12031980 Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Bez niego jak bez ręki... Quote
Guest Gość Posted December 18, 2010 Report Posted December 18, 2010 Mam C-330 ale nie mam porównania bo nigdy innego nie miałem. Dla mnie jest zupełnie wystarczający. Ma pęknięty nieznacznie blok ale w niczym to nie przeszkadza - to pęknięcie jest od ponad 20 lat. Nie wiem z jakiego powodu pękł. Quote
grzesiek12031980 Posted December 18, 2010 Report Posted December 18, 2010 Pewnie wode przylapalo. Quote
Jasiek21 Posted December 18, 2010 Report Posted December 18, 2010 U mnie to raz chłodnicę wysadziło dobrze że blok ocalał. Quote
DuzyGrzegorz Posted October 3, 2012 Report Posted October 3, 2012 Stara porządna trzydziestka jest nadal produkowana pod nazwą Escort 335 w Indiach. Gdyby była modernizowana, porządne materiały a nie coraz gorsze, to wielu z nas miałoby w garażu taką nową. A tak wyszło jak wyszło. Ciągnik nie był modernizowany od lat sześćdziesiątych. Wykonanie też było gorsze. Gdy kupiono silnik Perkinsa do trzydziestki miał być wstawiany 3-cylindrowy a do sześćdziesiątki 4-cylindrowy. Jak się okazało, że materiał na skrzyni i zwolnicach nie wytrzymuje to od Kanadyjczyków dokupiono ciągnik MF a zupełnie zaprzestano modernizacji krajowych ciągników. Quote
przemek2092 Posted October 4, 2012 Report Posted October 4, 2012 Ja posiadam to cudo, jeszcze troche i będe mógł mieć żółte tablice a ona nadal chodzi jak igiełka ;D Jeżeli właściciel dobrze dba to na prawdę ciągnik nie do zajechania, częsci tanie, całośc bardzo prosta ale i funkcjonalna w sam raz do lekkich prac polowych Quote
grzepaku1 Posted October 4, 2012 Report Posted October 4, 2012 dziś 330 wyobrażam sobie jakby był modernizowany z silnikiem 3 cylindrowym z większą mocą z przednim napędem wspomaganiem kierownicy rewers mechaniczny wyższe ciśnienie w hydraulice opcja z klimą nowoczesną kabiną wyciszoną jeden póbieg pod obciążeniem pędkość do 30 na godzinę napewno byli by chętni do zakupu nie tylko w kraju ale i poza granicami ale wykonanie i materiały powinny być odpowiednie i bezrobocie w kraju by zmalało bo by wykonać taki ciągnik kilka tysięcy osób znalazło by zatrudnienie Quote
DuzyGrzegorz Posted October 4, 2012 Report Posted October 4, 2012 Im starsza tym lepsza. Nawet był prototyp, stoi w muzeum w Szreniawie.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=447Szkoda że nie skończyło się tak jak opisuje kolega grzepaku1. Na świecie najpierw opracowuje się największy model a później się go zmniejsza. U nas mały, wkłada większy silnik i rozkłada ręce jak coś nie wytrzymuje. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.