Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dane techniczne

Silnik

- silnik: 4-suwowy typu S-312C, wysokoprężny, o pojemności 1960 cm3, chłodzony cieczą,

- liczba cylindrów: 2

- moc znamionowa: 22,4 kW (30,5 KM)- (według DIN) przy 2200 obr./min. (35 KM według SAE)

- moment obrotowy: 100 [Nm] przy 1600-1800 obr./min.

- sprzęgło: cierne, tarczowe, suche, dwustopniowe,

- liczba biegów do jazdy w przód: 6

- liczba biegów wstecznych: 2

- skrzynia biegów: mechaniczna, z kołami zazębionymi na stałe oraz reduktorem

- mechanizm różnicowy blokowany mechanicznie,

- oś przednia nienapędzana sztywna,

- układ kierowniczy dwukrążkowy z przekładnią zębatą,

- hamulec mechaniczny, bębnowy, niezależny na oba koła tylne,

- prędkość jazdy: 1,87 - 23,44 km/h,

- średnie zużycie paliwa: 2.8 l/mth, przy czym 1 mth odpowiada 1 godzinie pracy ciągnika na obr 1865/min


TO Są DODATKOWE DANE TECHNICZNE

- masa ciągnika bez obciążenia i kabiny: (1675 kg)

- rozkład masy: na oś przednią 635 kg, 1040 kg na oś tylną

- masa ciągnika w kompletacji standardowej z dodatkowymi masami obciążającymi, bez kabiny i bez masy wody w ogumieniu kół: 1901kg

- rozkład masy: na oś przednią 677 kg, na oś tylną 1224

- maksymalna masa wody w ogumieniu kół tylnych 12,4-28 wynosi 264 kg

- masa ciągnika z obciążnikami i kabiną 2170 kg

- masa ciągnika z obciążnikami, kabiną i kołami tylnymi napełnionymi wodą: 2434 kg

- siła uciągu: 16,5 kN

- ogumienie kół przednich 6-16

- ogumienie kół tylnych 12,4-28 (standard) lub 11,2-28 lub 9,5-32 (do upraw międzyrzędowych)

- rozstaw kół przednich: 1350, 1500, 1650 mm

- rozstaw kół tylnych 12,4-28:1250, 1350, 1400, 1500, 1600, 1700, 1750, 1850 mm


Układ agregowania

- podnośnik hydrauliczny z pompą o wydajności 20 l/min i ciśnieniu nominalnym 11,0 MPa (max:13,5 MPa), bez regulacji automatycznej z możliwością dociążania

- liczba szybkozłączy hydrauliki zewnętrznej: 2 lub 4

- TUZ kat II wg ISO, ud?wig 700kg,lub 750 kg w wersji C335

- WOM tylny zależny i niezależny 540 obr/min,

- moc z WOM z końcówką typu 1 (540) przy znamionowej prędkości obrotowej sinkia: 19,8 KW (27 KM)

- zaczepy: wahliwy, do przyczep jednoosiowych, górny zaczep transportowy,


Historia

Produkt wielokrotnej modernizacji ciągników lekkich od protoplasty C-325 poprzez jego następców C-328, C-330 i C-335. Ciągnik C-330 został skonstruowany w dwóch wersjach:

- C-330 - produkowany w latach 1967-1987;

- Ursus C-330M - produkowany od lipca 1986.

 

 

Ciągnik C-330M, który w stosunku do poprzednich posiadał:

- wzmocnione łożyskowanie w skrzyni biegów i w tylnym moście;

- zmianę przełożeń zwiększającą prędkość ciągnika o ok. 8%;

- wzmocniony tłumik wydechowy.

 

 

Ciągnik ten był i jest poszukiwany i chętnie kupowany. Jest przeznaczony do pracy na gospodarstwach do 15 ha i pomocniczo w większych. W podorywce może współpracować z pługiem 5x25 cm (w cięższych warunkach 4x25cm), a w orce głębokiej z pługiem 2x30 cm. Bardzo wiele egzemplarzy pracuje także przy wyrębach lasu ze względu na małe wymiary, ekonomię oraz dużą trwałość.

 

Wady:

- zbyt mała liczba biegów, brakuje zwłaszcza biegu pomiędzy biegiem 4 i 5;

- nieszczelna kabina i brak ogrzewania (w nowszych modelach kabina jest szczelna);

- wolna pompa;

- słabe mocowanie ładowacza czołowego;

 

Zalety:

- posiada dwustopniowe sprzęgło, dzięki czemu może współpracować nawet z prasą kostkującą sipma z224/1 oraz kosiarką rotacyjną o szer. rob. 165;

- wszechstronna funkcjonalność w małych gospodarstwach rolnych; - łatwość uruchomienia w okresie zimowym co wynika z faktu iż ursus 330 posiada możliwość obniżenia ciśnienia sprężania za pomocą odprężnika, posiada świece żarowe, a także istnieje możliwość wlania gorącej cieczy do układu chłodzenia co również znacznie ułatwia rozruch nawet w temp. -40C;

- oszczędne zużycie paliwa;

- możliwość regulacji prześwitu oraz rozstawu kół;

- bardzo dobry rozkład masy;

- niezwykle trwała skrzynia biegów.

 

I TO BY BYłO NA TYLE CO BY MOżNA BYłO POWIEDZIECI O TYM NASZYM POLSKIM CIAPKU.

 

TERAZ WY MOżE CIE POWIEDZIECI CO O TYM UWARZACIE.

DZIEKUJE WSZYTKIM KTURZY DO PRZECZYTAJą I ZKOMENTUJą I TO BY BYLO NA TYLE DZIęKUJA ZA UWAGE

post-42-14224791403183_thumb.jpg

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted
no w c- 330 to zadko spotykane tam wały są niezniszczalne no ale czasami i wdrewnianym kościele cegła na głowe spadnie nieumiem tego logicznie wytłumaczyć. wał był wadliwy i się urwał mam nadzieje że bloku się nieuszkodził
  • 2 weeks later...
Posted

Mam pytanie - ile taka 330 może teraz kosztować?

Chodzi mi o jakąś sztukę w idealnym stanie -

Znalazłem 360:

Ale 330 mniej pociagnie z baku i chyba będzie trochę tańsza. Nie wiecie ile teraz można dać za taką 330 w idealnym stanie?

Te stare proste maszyny jak ktoś o nie dbał, to są nie do zajechania.

330 to niezniszczalne traktory.

  • 1 month later...
  • 1 year later...
Posted
Mam C-330 ale nie mam porównania bo nigdy innego nie miałem. Dla mnie jest zupełnie wystarczający. Ma pęknięty nieznacznie blok ale w niczym to nie przeszkadza - to pęknięcie jest od ponad 20 lat. Nie wiem z jakiego powodu pękł.
  • 1 year later...
Posted
Stara porządna trzydziestka jest nadal produkowana pod nazwą Escort 335 w Indiach. Gdyby była modernizowana, porządne materiały a nie coraz gorsze, to wielu z nas miałoby w garażu taką nową. A tak wyszło jak wyszło. Ciągnik nie był modernizowany od lat sześćdziesiątych. Wykonanie też było gorsze. Gdy kupiono silnik Perkinsa do trzydziestki miał być wstawiany 3-cylindrowy a do sześćdziesiątki 4-cylindrowy. Jak się okazało, że materiał na skrzyni i zwolnicach nie wytrzymuje to od Kanadyjczyków dokupiono ciągnik MF a zupełnie zaprzestano modernizacji krajowych ciągników.
Posted
Ja posiadam to cudo, jeszcze troche i będe mógł mieć żółte tablice a ona nadal chodzi jak igiełka ;D Jeżeli właściciel dobrze dba to na prawdę ciągnik nie do zajechania, częsci tanie, całośc bardzo prosta ale i funkcjonalna ;) w sam raz do lekkich prac polowych ;)
Posted
dziś 330 wyobrażam sobie jakby był modernizowany z silnikiem 3 cylindrowym z większą mocą z przednim napędem wspomaganiem kierownicy rewers mechaniczny wyższe ciśnienie w hydraulice opcja z klimą nowoczesną kabiną wyciszoną jeden póbieg pod obciążeniem pędkość do 30 na godzinę napewno byli by chętni do zakupu nie tylko w kraju ale i poza granicami ale wykonanie i materiały powinny być odpowiednie i bezrobocie w kraju by zmalało bo by wykonać taki ciągnik kilka tysięcy osób znalazło by zatrudnienie
Posted

Im starsza tym lepsza. Nawet był prototyp, stoi w muzeum w Szreniawie.

retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=447

Szkoda że nie skończyło się tak jak opisuje kolega grzepaku1. Na świecie najpierw opracowuje się największy model a później się go zmniejsza. U nas mały, wkłada większy silnik i rozkłada ręce jak coś nie wytrzymuje.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...