Jump to content

Recommended Posts

Posted
Witajcie. Mam pytanko odnośnie turbiny. Widziałem że kolektor wydechowy np. od 902 pasuje do 360. Jak sądzicie jest sens zakładać takie turbo? Jeżeli chodzi o montaż jestem świadom że to trudne ale nie ma rzeczy niemożliwych :D Aha i czy po założeniu kół 10x15 ciągnik nadal robi 2 ślady? Za wszystkie odpowiedzi dziękuje ;)
Posted

W mojej okolicy była C-360 z turbiną, wspomaganie kierownicy, koła tylne takie jak w Zetorze 6245- chyba balon 16.9. Składana tak była razem z remontem głównym silnika. Po tym szła jak czołg. Nie było mowy o tym żeby silnik przy obrotach około od 1700 w górę przydusił się. Ale po niecałych 3 latach zaczął brać olej. Właściciel jeszcze trochę pojeździł, po pewnym czasie na wolnych obrotach ciągnik dziwnie drżał i stukał. Rozebrał silnik i zobaczył bebechy w takim stanie jakby silnik z 4-5 tys mth wychodzil w maksymalnym obciążeniu. Luz na swożniu tłokowym, na panewkach korbowodowych, panewkach głównych, tłoki czarne, jakby przypalone. Zawory przypalone. Później została sprzedana.

 

Radość z takiej maszyny duża, różnica w pracy ogromna, ale krótkotrwała w porównaniu do oryginału.

Posted
W sumie skoro pod ten silnik spokojnie można by podłączyć turbo to produkowane by były z nimi. *SSaPeRR* masz chyba jednak racje że przyjemność duża ale krótkotrwała żywotność. Dzięki ;]
Posted

Ale każdy robi ze swoim sprzętem co mu się podoba. Na YT jest sporo filmików C-360 z turbinami, nawet niektórzy do C-330 wstawiają, jednak dla mnie to się mija z celem, niby się zaoszczędzi te 0,4-0,5L ON na mth ale policzyć koszty naprawy po 3 latach urzytkowania, robociznę. Jak bez turba na dobrych częściach i 8 lat wytrzyma lub więcej.

Ale to tylko moje zdanie.

Może coś jeszcze dopiszą inni forumowicze. Może ktoś u siebie praktykował z takimi "udoskonaleniami".

Pozdrawiam.

Posted

Najprościej jak chcesz więcej mocy to rozwiercić blok i wstawić tuleje i tłoki od Zetora, a pompę wtryskową i wtryski dać do machera żeby lepiej podregulował ;)

Znajomy miał tak zrobione w c355 już 20 lat temu + atak w tylnim moście od Zetora 7211, koła tylnie 16.9/28 i jak woziliśmy buraki (nasz Zetor 7211 + 15 ton ładunku samcyh buraków), znajomy c355 + taki sam tonaż i na krótkiej prostej wyprzedzał Zetora jak chciał :D a szedł jak przeciąg i nie było mowy o dławieniu się, a i spalanie miał mniejsze jak Zetor ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...