JulekxD701 Posted March 27, 2012 Report Posted March 27, 2012 Witajcie. Mam pytanko odnośnie turbiny. Widziałem że kolektor wydechowy np. od 902 pasuje do 360. Jak sądzicie jest sens zakładać takie turbo? Jeżeli chodzi o montaż jestem świadom że to trudne ale nie ma rzeczy niemożliwych Aha i czy po założeniu kół 10x15 ciągnik nadal robi 2 ślady? Za wszystkie odpowiedzi dziękuje Quote
*SSaPeRR* Posted March 27, 2012 Report Posted March 27, 2012 W mojej okolicy była C-360 z turbiną, wspomaganie kierownicy, koła tylne takie jak w Zetorze 6245- chyba balon 16.9. Składana tak była razem z remontem głównym silnika. Po tym szła jak czołg. Nie było mowy o tym żeby silnik przy obrotach około od 1700 w górę przydusił się. Ale po niecałych 3 latach zaczął brać olej. Właściciel jeszcze trochę pojeździł, po pewnym czasie na wolnych obrotach ciągnik dziwnie drżał i stukał. Rozebrał silnik i zobaczył bebechy w takim stanie jakby silnik z 4-5 tys mth wychodzil w maksymalnym obciążeniu. Luz na swożniu tłokowym, na panewkach korbowodowych, panewkach głównych, tłoki czarne, jakby przypalone. Zawory przypalone. Później została sprzedana. Radość z takiej maszyny duża, różnica w pracy ogromna, ale krótkotrwała w porównaniu do oryginału. Quote
JulekxD701 Posted March 27, 2012 Author Report Posted March 27, 2012 W sumie skoro pod ten silnik spokojnie można by podłączyć turbo to produkowane by były z nimi. *SSaPeRR* masz chyba jednak racje że przyjemność duża ale krótkotrwała żywotność. Dzięki ;] Quote
*SSaPeRR* Posted March 27, 2012 Report Posted March 27, 2012 Ale każdy robi ze swoim sprzętem co mu się podoba. Na YT jest sporo filmików C-360 z turbinami, nawet niektórzy do C-330 wstawiają, jednak dla mnie to się mija z celem, niby się zaoszczędzi te 0,4-0,5L ON na mth ale policzyć koszty naprawy po 3 latach urzytkowania, robociznę. Jak bez turba na dobrych częściach i 8 lat wytrzyma lub więcej.Ale to tylko moje zdanie.Może coś jeszcze dopiszą inni forumowicze. Może ktoś u siebie praktykował z takimi "udoskonaleniami".Pozdrawiam. Quote
Mikruss Posted March 29, 2012 Report Posted March 29, 2012 Najprościej jak chcesz więcej mocy to rozwiercić blok i wstawić tuleje i tłoki od Zetora, a pompę wtryskową i wtryski dać do machera żeby lepiej podregulował Znajomy miał tak zrobione w c355 już 20 lat temu + atak w tylnim moście od Zetora 7211, koła tylnie 16.9/28 i jak woziliśmy buraki (nasz Zetor 7211 + 15 ton ładunku samcyh buraków), znajomy c355 + taki sam tonaż i na krótkiej prostej wyprzedzał Zetora jak chciał a szedł jak przeciąg i nie było mowy o dławieniu się, a i spalanie miał mniejsze jak Zetor Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.