Jump to content

Recommended Posts

Posted
Witam mam problem. Silnik który był po remoncie chlapie wodą z komina, wymieniłem uszczelkę pod głowicą i teraz jak silnik jest zimny to przez 3 minuty trosze podcieka woda z pod komina a później jest już ok. Co to może być pozdrawiam!:)
Posted

dzięki za informacje. Ale ten co mi robił ten remont obciął uszczelkę pod tuleją i nie wymienił jej już później, czy to może być ten powód i woda podcieka?

 

 

Posted

Z czego pamiętam to kołnierz tam jest w dobrym stanie, a twoim zdaniem warto wymieniać te uszczelkę bo to dużo roboty, a "remont" był robiony tydzień temu. Jak sądzisz po czasie się to uszczelni czy wymiana jest konieczna??

 

Posted
moim zdaniem masz uszkodzoną uszczelke pod głowicą lub może być pęknięta głowica jeżeli masz ciągnik zalany wodą a jest mała nieszczelność pod głowicą to woda z układu chłodzenia po zgaszeniu silnika leci na tłok a po zapaleniu po prostu tę wodę wyrzuci ale podczas pracy silnika kompresja przedostaje się do układu chłodzenia i nawet na zimnym silniku woda się niby gotuje zdejm pasek zalej pełno wody po zapaleniu przyciskaj gaz raptownie na 2 sekundy i tak kilkakrotnie a woda powinna się wylewać z chłodnicy i wydostawać się duże ilości powietrza bez końca może być tak że nawet jak naleci więcej wody na tłok to nie przekręci rozrusznikiem i możesz mieć wode w oleju po zdjęciu głowicy sprawdż czy tuleja nie jest za nisko powinna leciuteńko wystawać ponad blok bo nie nadążysz uszczelek wymieniać nie pamiętam ile ale może 0,02 do 0,05 mm i obie muszą równo wystawać ta krawędż na której leży uszczelka jak tuleje są równo to splanuj głowicę jeszcze może być pęknięta tuleja u góry jak nie równo leży na przykład niestarannie oczyszczone pod tuleją ,a to się nie uszczelni trzeba zdjąć głowice to się okarze co jest przyczyną i to nie zwlekać bo będą większe koszty ,nie rozumiem jak to mechanik obciął uszczelkę pod tuleją tam musi być ta uszczelka i to odpowiednia grubość
Posted
witam! Dzięki śliczne kupię nową uszczelkę pod tuleję i pod głowicę. Jak zdjąłem głowice to ewidentnie było widać że woda wydobywała się z pod tuleji i cały tłok był czarny a drugi był w porządku. Oryginalnie jest jedna uszczelka pod tuleje i jak były założone to były równo z blokiem ale zmierzę jeszcze suwmiarką te drugą która jest w porządku żeby mieć pewność. Dzięki za informację:)
Posted
Jeżeli głowice zdejmiesz to ją splanuj mogą być już nie równości podobny efekt miałem w silniku IFY od sieczkarni, woda poszła na tłok, zimny silnik nawet rozrusznik nie chciał przekręcić, a jak mu się udało to woda szła z kolektora wydechowego, wyjąłem głowice splanowałem nowe podkładki i zrobił się spokój. POZDRO:P
Posted
woda spod tulei nie powinna się dostać na tłok choćby ta uszczelka pod tuleją była uszkodzona powinna uszczelnić wtedy uszczelka pod głowicą a ten mechanik co ci robił czy przypadkiem przy oczyszczaniu głowicy nie porysował za mocno głowicy w miejscu gdzie przylega do tulei a wystawanie tulei to suwmiarką chyba nie zmierzysz i tuleja podczas mierzenia powinna być dociśnięta po zdjęciu głowicy powinno być widać na uszczelce czy faktycznie była tam nieszczelnośc może okopcone sprawdż czy tuleja w środku około 1 cm od góry nie jest napęknięta w około od jednej strony może wyczujesz to paznokciem bo jak miałeś starą uszczelkę pod tuleją odgnieconą może nowa tuleja nie leżeć na całym obwodzie równo i podczas dokręcania głowicy wtedy łamie się kołnierz tulei od jednej strony i woda może przeciekać przez tuleję
Posted
mialem kiedys problem z c330 i dmuchalo mi do chlodnicy a nawet na tlok sie woda zbierala w koncu wymienilem uszczelke malo pomoglo i udalo sie z mocnym dokreceniem glowicy tzn dokrecilem tak na max oczywiscie aby szpilek nie urwac pozniej odpalenie silnik sie nagrzeje i raz dwa wtryski wyjmuje i jeszcze spoko sie dokraca o dobre pol obrotu.moze to i dziwna metoda ale juz w kilku ciagnikach mi pomogla i dziala.w c 330 jest dosyc duza glowica wiec i niepokorna
Posted
to że silnik chodzi to nie znaczy że jest ok powinno się wiedzieć i od tego zawsze trzeba zacząć co było przyczyną dopiero wtedy można być pewnym że jest naprawiony a usterka się nie powtórzy i to nie dotyczy tylko silnika jak można spytać co u ciebie było przyczyną
Posted
Witam! bezpośrednią przyczyną było to że głowica nie była dobrze dokręcona (tzn. mechanik dociągnął ją na 150Nm) oraz uszczelka pod tuleją (przy zakładaniu tuleji mechanik obciął uszczelkę tak że w jednym miejscu miała niespełna 0,5mm szerokości tak jak nitka) wymieniłem uszczelki dokręciłem na 230 Nm i gra. Pozdrawiam:)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...