piomall Posted June 8, 2012 Report Posted June 8, 2012 Witam wszystkich użytkowników forum, planuje zakup wspomagania układu kierowniczego do C-360. Problem polega na tym, które wybrać z napędem pampy wspomagania z wału korbowego czy z napędem pompy z rozrządu ( tak jak w OSTRÓWKU ) która z podanych sprawuje się lepiej w pracy.Za odpowiedzi dziękuję. Pozdrawiam Quote
Miki Posted June 10, 2012 Report Posted June 10, 2012 Ja bym wybrał na wał korbowy bo jest więcej siły. Ale najlepiej niech inni się wypowiedzą. Quote
izydor6280 Posted June 10, 2012 Report Posted June 10, 2012 na wale beda wieksze obroty, dzieki czemu bedziesz mugl lekko krecic na niskich obrotach silnika Quote
Strzała138 Posted January 15, 2013 Report Posted January 15, 2013 Witam PanaJeżeli temat jeszcze aktualny to Panu napiszę swoje zdanie.Pierwsza sprawa to to że roku 1969 jako pierwszy w kraju wykonałem i zastosowałem w ciągniku rolniczym taki sam hydrostatyczny układ kierowniczy jakie są produkowane teraz .Jako młody chłopak zgłosiłem ten wzór użytkowy do fabryki ciągników Ursus, pomysł nie został przyjęty nie podano dlaczego, myślę że dlatego że nie byłem inżynierem bo takie były czasy.Na zgłoszenie tego do urzędu patentowego nie było mnie stać, wykupienie prawa ochronnego na 10 lat kosztowało bardzo dużo.Ja napęd pompy zrobiłem z wału korbowego ale radzę Panu kupić układ z napędem z wałka napędu pompy wtryskowej. W tym wypadku pompa zębata nie przekracza swoich max obrotów i nie nagrzewa oleju do wysokiej temperatury a wydajność jej jest dopasowana do zapotrzebowania cylindra skrętu i nie ma obawy aby ciężko się kierowało. Pozdrawiam. Z. Gocko. Quote
VoYtek8 Posted January 16, 2013 Report Posted January 16, 2013 Nie rób z napędem pompy z rozrządu jak w ostrówku, w ostrówkach to wspomaganie jest kiepskie. Quote
kamil2504 Posted January 17, 2013 Report Posted January 17, 2013 Nie rób z napędem pompy z rozrządu jak w ostrówku' date=' w ostrówkach to wspomaganie jest kiepskie.[/quote'] Witam . Mam problem z c330 a mianowicie z jego pompa wodna gdy zaleje wody ucieka ona dolna dziurka w pompie czym to jest spowodowane ??? Quote
przemek2092 Posted January 17, 2013 Report Posted January 17, 2013 To już jest inny temat, proszę założyć nowy wątek dotyczący pompy a w tym odnosić się tylko do tematu wyżej. pozdrawiam Quote
Mars9 Posted January 18, 2013 Report Posted January 18, 2013 No to co z tą pompą wspomagania ? Może i ja założę ? Jaka jest lepsza ? Ile to kosztuje ? I czy można samemu zamontować ? Co jeszcze oprócz pompy jest potrzebne ? Może koło pasowe ? Quote
massay1 Posted January 18, 2013 Report Posted January 18, 2013 bez problemu założysz samemu wspomaganie. Potrzebna pompa, orbitrol, węże, siłownik, zbiornik i trochę wyobraźni. Na allegro możesz podpatrzyć co trzeba w gotowych zestawach , poza tym jest masa filmów z montażu na necie. Quote
przemek2092 Posted January 18, 2013 Report Posted January 18, 2013 Dokładnie massey na allegro jest dużo całych zestawów a jeśli chcesz cos dokładnie sie dowiedzieć to możesz zadzwonić pod pretekstem kupna danego zestawu i wypytać ;D na pewno taka osoba udzieli ci dokładnych i fachowych podpowiedzi ale nie ma w tym nic skomplikowanego Quote
grzepaku1 Posted January 18, 2013 Report Posted January 18, 2013 na alegro widziałem te zestawy wspomagania ale moim zdaniem nie wszystko jest ok osobiście wolałbym pompę na wałku rozrządu chociaż na wolnych obrotach może trochę brakowac oleju a mocowanie siłownika też mi się nie podoba bo powinno być na osi(wsporniku) a nie jak w tych zestawach do korpusu ciągnika i wtedy układ kierowniczy nie jest stabilny podczas przechylenia wspornika przednich kół ciągnik w niewielkim stopniu sam skręca i niepotrzebnie wybija tulejki na wsporniku bo podczas skręcania siłownik szarpie całym wspornikiem osi jeśli ma ktoś inne zdanie to proszę mnie przekonać bo sam planuje wykonać takie wspomaganie bym nie popełnił błędu. Pozdrawiam Quote
massay1 Posted January 19, 2013 Report Posted January 19, 2013 Tak mocowany siłownik jest w zestawie bo do montażu potrzebne są tylko klucze. nie trzeba nic spawać ani przerabiać jak by to miało miejsce przy siłowniku na osi którego nie ma tam bez kombinowania do czego przykręcić. Tak też w zetorach przez dziesiątki lat montowali i wszystko jest stabilne. Przy tych prędkościach co rozwija ciągnik jest to mało istotne nie wspominając o tym ze znaczące wychyły osi są kilku góra kilkunastu kilometrach na godzinę. Co do obciążania sworznia osi to fakt trochę oberwie. Nie są to straszne wady ale są. Jak masz w planie robić wspomaganie to siłownika daj na oś. Quote
grzepaku1 Posted January 19, 2013 Report Posted January 19, 2013 tak w zetorze montowano siłownik ale to był wynalazek dwa pokolenia wstecz dziś takich rozwiązań w nowych ciągnikach nie widziałem jedynie na allegro w zestawach ze wspomaganiem a przyspawanie wspornika pod siłownik to żaden problem Quote
VoYtek8 Posted January 19, 2013 Report Posted January 19, 2013 Na allegro jest wspomaganie do każdego rodzaju starszych ciągników (t25 Ursusy, Zetory, mniejsze Fergusony), tam nawet na aukcji jest napisane że montaż jest bez wiercenia, spawania, czy różnych przeróbek. Quote
piomall Posted January 20, 2013 Author Report Posted January 20, 2013 Witam, piszę aby zamknąć już ten temat. Chciałem także podziękować bardzo za pomoc. Wspomaganie założyłem z napędem z wału, pompa przystosowana do wysokich obrotów ''kołem kierownicy kręci się teraz jednym palcem? mając na widłach tura paletę 700-800kg i przy przednim ogumieniu 10,0/75-15,3?. Wspomaganie kupione kompletne, wszystko solidnie wykonane i dobrze działa. Tylko jeden mankament, jak koledzy zauważyli, to jest siłownik do przerobienia na przednią belkę, bo faktycznie wybija tuleje osi belki. Quote
Patryk95xx Posted March 19, 2013 Report Posted March 19, 2013 Witam! Chcialbym Pana zapytac jak sprawuje sie to wspomaganie przy c360 i czy warto to wogule zakladac:) aaa i mam jeszcze jedno pytanie, co Pan zrobil ze tur podnosi 700, 800 kg:) ( Moj podnosi max 600 kg i to jest stanowczo za malo) Wiec prosze o rade i szybka odpowiedz:) Pozdrawiam! Quote
piomall Posted March 19, 2013 Author Report Posted March 19, 2013 Witam, odpowiadając na pytanie, wspomaganie kupiłem takie - http://moto.allegro.pl/wspomaganie-kierownicy-ursus-c-360-355-kompletne-i3110250681.html wszystko działa sprawnie i do tej pory bez awarii, części zamienne do tego kupisz bez problemu choćby tu http://www.sklepdlarolnika.pl/czesci-do-wspomagania-ursus-c-360-naped-z-wal/kategorie/0/96/list.htm , kołem kierownicy kręci się bardzo lekko . Sam montaż przebiegł szybko i bez problemu, tylko wspornik ten pod chłodnicom który trzyma maskę do małej przeróbki poza tym nic innego i nic nie dokupowałem wszystko było w zestawie do montażu.Co do tura kupiłem taki http://moto.allegro.pl/ladowacz-czolowy-tur-euro-ramka-c360-c330-mf-t25-i3093768073.html + widły i szuflę 1,8m , osobiście byłem po odbiór u producenta i go przed zakupem obejrzeć. Sprzęt bardzo solidnie wykonany i myślę że wart swojej kwoty. Siłowniki grube i masywne, myślę że tur dźwignie więcej jak 800kg ale nie chcę przeciążać przodu ciągnika, paletę 800kg dźwiga bez problemu przy obrotach silnika ok. 1200 obr/min przy rozgrzanym oleju po kilku godzinach ciągłej pracy. Polecam Ci wymianę pompy na mocniejszą na pewno pomorze http://moto.allegro.pl/pompa-hydrauliczna-wzmocniona-ursus-c-360-33-l-i3104344921.html Założyłem też szerokie koła 10/75 15,3?? nie siada teraz przód ciągnika w miękkim terenie i poprawiło jazdę w uprawach polowych, felgi kupiłem takie http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/26038 idealnie pasują do piast ? ściągasz stare koła a zakładasz nowe i gotowe ?Jak masz jakieś pytania to pisz . Pozdrawiam Quote
izydor6280 Posted March 20, 2013 Report Posted March 20, 2013 a ja widze jedna wielka wade w kazdym zestawie, jest to sposob montazu silownika, krory kompletnie nie pasuje do ladowaczy, jesli ktos widzial na zywo to wie ze przy lekkim przechyle osi bedzie spieral sie na tej wyporze mocowanej do wspornikado tega tak zamontowany silownik bedzie szybko sie wybijal, czyli czeste wymiany koncowek drazkow i w najgorszym razie moze wyrwac was lub cala podstawe pod orbitolpolecam przerobic silownik rownolegle do osi, do zwrotnicy wystarczy dokupic was i przykrecic dluzszymi srubami do obecnego, a mocowanie do osi chyba kazdy potrafi zrobic co do ladowacza polecam pompe wzmacniana, o wiekszym przeplywie oleju Quote
Mikruss Posted March 20, 2013 Report Posted March 20, 2013 przy zetorach chyba przez 30 lat tak robili wspomaganie i jeszcze nie widziałem zeby komuś tłok rozwaliło.Kolega tak ma założone wspomaganie chyba od 10 lat (samoróba) ma tura i jakoś nic się nie dzieje.Co do pompy - wystarczy załozyc od zetora 7211 czy pochodnych (ponoć bo ja nie mam ursusa a niby ludzie zakładają) Quote
piomall Posted March 20, 2013 Author Report Posted March 20, 2013 Witam, co do siłownika wspomagania zgadzam się z twoim spostrzeżeniem izydor6280 co do sposobu montażu powinien być montowany na przedniej belce. Jednak producent poszedł na łatwiznę i zrobił to właśnie tak, jednak zawsze to można przerobić ? tylko nie poto się kupuje nowe żeby później przerabiać. Powinni zrobić i taką wersję pewno bym ją kupił. Jednak i to aktualne rozwiązanie nie jest najgorsze i działa bardzo sprawnie a końcówki nie są aż takie drogie żeby je wymienić.Wspornik od tura też wymagał małej modyfikacji. Quote
Robert ;-) Posted March 23, 2013 Report Posted March 23, 2013 Witam a jest jakiś inny sposób na wspomaganie w ciągniku niż orbitrol ? Quote
muzyk Posted March 23, 2013 Report Posted March 23, 2013 Jest elektryczne widziałem ogłoszenie gdzieś ale nie byłem zainteresowany i nie zwróciłem na to uwagi.Pozdrawiam. Quote
massay1 Posted March 24, 2013 Report Posted March 24, 2013 Serwomechanizm z ciężarowego czy busa. Ewentualnie elektryczne jak wspomniał wyżej kolega. Quote
Robert ;-) Posted March 24, 2013 Report Posted March 24, 2013 Dzięki za odpowiedzi elektryczne odpada więc dużego pola manewru niema,pozdrawiam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.