Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam

Założyłem ten temat ponieważ mam mały problem

Mianowicie trafił mi się do kupna Bizon Gigant ZO83 ale nic o nim nie wiem :(

Moje pytanie do was jest takie: czy ktoś posiada owy kombajn, jakie jest spalanie, i najważniejsze czy są dostępne części...:dodgy:

Posiadam Bizona ZO50 ale przyszedł czas by go zmienić....

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Posted
Napewno włoji dużo ropy bo siedzi w nim hydrauliczna rura i pięciometrowy heder, pali znacznie więcej od Rekorda a rekord też potrafi wciągnąć, kolega go ma i spalanie utrzymuje się na poziomie 20 l/na 1 godzinę koszenia więc ten dobre 30 łyknie :D
Posted
Spali dużo ale ile zrobi. W końcu 6 klawiszy trochę przetrawi... Ogólnie ciężka sprawa z częściami do giganta, trzeba mieć duuży garaż i ciężko się nim poruszać po drogach. Z tego co słyszę dość awaryjny sprzęt.
  • 7 months later...
Posted

jestem właściecielem takiego kombajnu to super maszyna wbrew temu co sie mówi to jest mało awaryjna i prosta w konstrukcji wydajnośc no realnie to od 9 rano do 1 w nocy bo niebyło rosy 47ha zyta zebrane przy plonie około 4.5T/ha słoma skracana spalone 620l spalanie w tej maszynie jest uwarunkowane długościa i wilgotnościę słomy poniewaz przy maxymalnej prędkości jezdnej jednak to 240Km to troche mało

mowa cały czas o modelu 5083 bo te starsze to fakt ttroche zajechane przez PGRy pozdrawiam i goraco polecam chętnie odpowiem na wszystkie pytania

 

p.s pozdrowienia dla tych co giganta porównuja z rekordem lub superem polecam kosultacje z lekarzem lub farmaceutą :D

Posted
Dokładnie gigant jak na swoje czasy wyprzedzał epoke, w tedy gdyby na początku poprawili od razu układ jezdny ( bo z nim były przeważnie problemy) to classy i inne marki mogły tylko mu pomachac pod względem wydajności :)
Posted
to młuciłeś tym kombajnem ponad 3 ha na godzinę może to i możliwe ale w życie skracanym w innych zbożach takiej rewelacji nie będzie bo będzie się sypało z tyłu sita nie dadzą rady ,nigdy giganta nie miałem ale myślę że kupując go kolego Lukash2515 narobisz sobie kłopotu wszystkich części do tego nie ma od ręki przynajmniej w moim rejonie bo i gigantów nie ma a i areał musiał by być większy i to poletka większe
Posted
Ja myślę że to trochę za duży kombajn jak na Bizona, on był dobry jak był nowy i jeździł w PGR (większość tych kombajnów tam pracowała). Teraz Bizon to przestarzała konstrukcja i teraz są np. Classy w wielkości Giganta tyle że nowocześniejsze, koszenie w nich to przyjemność i są mało awaryjne, a gdy ZO83 zacznie się psuć ( a to bardziej niż pewne) to zaraz będą duże koszty i problemy z dostaniem części. Sądze że o wiele lepiej zainwestować w coś zachodniego jak musisz kupić kombajn o takich rozmiarach. Pozdrawiam :)
Posted
popieram kolegów, na mniejsze kawałki za duża maszyna. lepiej kupić coś mniejszego i jeśli ma być to polski to niech to będzie rekord lub super, przynajmniej nie będzie większych problemów z częściami bo rynek jest tym zawalony, a z083 było dużo mniej wypuszczanych na rynek, poza tym mniej kombinacji z przejazdami.
  • 9 months later...
Posted
grzegorz witam mam zamiar kupić właśnie kombajn z5083 lecz mam wątpliwości co do awaryjności i dostępu części mam o koszenia ok.120 hektarów rocznie.Mam z056 ale trochę wolno idzie koszenie tym kombajnem i szukam czegoś większego
Posted
No to kolego Ci tak powiem że to jest za mało jak na kombajn na ten areał. Ok kupisz tego Giganta, ale to nie jest nowoczesny wygodny kombajn. Popatrz na to jak mało masz ich w Polsce obecnie, a to czemu? Bo kombajn tych gabarytów powinien być wygodny i posiadać jakieś nowiniki techniczne, a on niestety jest maszyną z poprzedniej ery w rolnictwie. Areał ma duży i ja bym na Twoim miejscu na takie pole kupił coś zachodniego najlepiej jakiegoś Classa Dominatora. Pozdrawiam :)
Posted
Bizon Gigant to podróbka Fahr'a M1600 Hydromat. Przepustowość młocarni fabryka podawała 8-10 kg/s, a wydajność godzinową 1,77 ha/h (wg producenta). Wyprodukowano ich mniej niż 1000 szt. Przy takim poziomie produkcji o części jest ciężko, a będzie jeszcze gorzej, zwłaszcza dla Z083, którego wyprodukowano znacznie mniej niż Z061 (tak! Z061 gdyż na tabliczce był błąd, a podejście fabryki było takie, że nawet nie chciało się tego zmienić po zakończeniu produkcji kilkudziesięciu Z060). Porównaj moc silnika i idące za tym spalanie oraz przepustowość/wydajność do "Supra", a przekonasz się sam czy Ci się opłaci i dlaczego nawet PGR-y wolały "Supra" od "Giganta". Gdybym ja miał kupować wolałbym oryginał niż podróbkę. Pozdrawiam!
  • 2 months later...
Posted

Bizon Gigant to podróbka Fahr'a M1600 Hydromat. Przepustowość młocarni fabryka podawała 8-10 kg/s' date=' a wydajność godzinową 1,77 ha/h (wg producenta). Wyprodukowano ich mniej niż 1000 szt. Przy takim poziomie produkcji o części jest ciężko, a będzie jeszcze gorzej, zwłaszcza dla Z083, którego wyprodukowano znacznie mniej niż Z061 (tak! Z061 gdyż na tabliczce był błąd, a podejście fabryki było takie, że nawet nie chciało się tego zmienić po zakończeniu produkcji kilkudziesięciu Z060). Porównaj moc silnika i idące za tym spalanie oraz przepustowość/wydajność do "Supra", a przekonasz się sam czy Ci się opłaci i dlaczego nawet PGR-y wolały "Supra" od "Giganta". Gdybym ja miał kupować wolałbym oryginał niż podróbkę. Pozdrawiam!

[/quote']

 

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...