garzew Posted September 27, 2012 Report Posted September 27, 2012 Witam. Wczoraj pojawił mi się duży problem z 60-tką. Otóż nie chce w ogóle odpalić - tzn. rozrusznik kręci, ale silnik nie chce odpalić. Jeszcze przed wczoraj wszystko było w porządku a następnego dnia już zero reakcji. Podejrzewam, że mogła gdzieś pójść uszczelka, bo ubyło wody w chłodnicy, i sam olej trochę rzadki się zrobił. Czy woda w silniku mogła wywołać takie duże problemy? Quote
Koper Posted September 27, 2012 Report Posted September 27, 2012 Z ursusem c 360 to takie problemy niestety bywają, sam brak wody nie powinien mieć tutaj znaczenia. Silnik raczej nierozmarzł bo przymrozków nie było:) Ale musiała się moim zdaniem pojawić jakaś nieszczelność. Quote
Mikruss Posted September 27, 2012 Report Posted September 27, 2012 pewnie uszczelka pod głowicą poszla... Quote
DuzyGrzegorz Posted September 27, 2012 Report Posted September 27, 2012 Gdyby poszła uszczelka to raczej by nie odpalał chyba że rozrusznik nie jest w stanie obrócić wałem ze względu na wodę na tłoku. Wszystkich chyba nie wydmuchało. Czy wał się obraca? Quote
Biznez404 Posted September 27, 2012 Report Posted September 27, 2012 Woda to i może poszła do oleju ,ale jakby poszła na tłok to będzie blokować i rozrusznik nie będzie w stanie przekręcić i jeszcze jedno jak woda w oleju to kolor taki szary że od razu rzuca się w oczy. Quote
garzew Posted September 28, 2012 Author Report Posted September 28, 2012 Witam ciągnik rozebrany i znalazłem przyczynę problemu, okazało się że była przerdzewiała tuleja, dosłownie malutka dziórka i woda sobie powoli przeciekła do oleju, dzisiaj kupię części i olej - jutro dam znać czy wszystko już OK Quote
DuzyGrzegorz Posted September 28, 2012 Report Posted September 28, 2012 Kup dobre części - nie oszczędzaj. Znajomy przez dziurki w tulei wymieniał trzy razy w ciągu roku. Quote
przemek2092 Posted October 1, 2012 Report Posted October 1, 2012 Dokładnie tak, na częściach nie wolno oszczędzać, lepiej kupić drożej i zrobić raz a dobrze daj znać jak z tym ciągnikiem Quote
Lelo Posted May 25, 2013 Report Posted May 25, 2013 Witam kolegów, wiec mam taki problem z c360 ze nie chce odpalic. opisze dokładnie co i jak, otóż całą zime stał w garażu dopierdo po miesiącu zimy przyniosłem akumulatory do domu (odpalał przed zimą) po zimie akumulatory sie rozładowały i niestety pomyliło mi sie cos odwrotnie podłączyłem do prostownika na pare godzin gdy juz dobrze podłączyłem to widać było ze 1aku nawet nie bulgocze jakby go nie ładowało oczywiscie wiadomo ze nie odpalil na nich. Wiec pozyczyłem dobre ale i na nich nic nawet na któtko rozrusznik 1zakrecił i tyle. Dzis były zmienione szczotki i tuleja założyłem go i kurde nic kable ze stacyjki które widać było ze ledwo sie trzymają jeszcze raz zarobiłem na gites ale mimo wszystko nawet na krótko nie jargota nie mam juz pomysłu jaka jeszcze może być przyczyna:-/ macie jakieś rady????? z góry dzieki:( P.S. dodam ze na zaciąg od razu zaskakuje Quote
kubusjettaII Posted May 25, 2013 Report Posted May 25, 2013 tego co piszesz wina leży po stronie elektryki, rozumiem że szczotki w rozruszniku, sprawdzałeś "na sucho" czy działa? może to rozrusznik nie kręci, może elektromagnes w rozruszniku, a może po prostu przewody od akumulatorów. sprawdzałeś wszystko dokładnie? Quote
Lelo Posted May 26, 2013 Report Posted May 26, 2013 Rozrusznik kolego dałem mechanikowi i przy mnie go testował normalnie jargotał ale juz w traktorku nie. We wtorek zaloze jeszcze raz drugie akumulatory bo kurcze moze byc ze moj jeden spartolony a tylko na 1 to raczej nie kałatnie nawet. A przewod mam nowy tylko łączący aku natomiast mamy takie teraz czesy ze do 10-tego daleko a juz bardzo duzo wydatkow było w tym miesciacu:( i pozostałe kupie w nastepnym miesiacu Quote
cioska Posted May 26, 2013 Report Posted May 26, 2013 Lelo kup miernik prądu ok.10-12zł. i sprawdż ile masz volt na aku. jeśli poniżej 6 to jeśli po doładowaniu nie będziesz miał pow.6v.to siadła cela obie 6-stki powinne mieć powyżej 12v a dobre do 14,4v Quote
grzepaku1 Posted May 26, 2013 Report Posted May 26, 2013 takim miernikiem za10zł nie da się sprawdzić akumulatora w 100% bo napięcie może utrzymywać w normie ale natężenie prądu może być małe jeśli płyty w akumulatorze częściowo odpadły od dołu do sprawdzenia akumulatora powinien być miernik na opór zdarza się że w akumulatorze puści mostek i napięcie jest a natężenia brak ale wtedy przy obciążeniu takiego akumulatora gotuje się w jednej celi ale taki akumulator przeważnie można naprawić tylko trzeba bardzo uważać przy kombinacjach i mierzeniu na opór akumulatora bo akumulator może wybuchnąć uwaga przede wszystkim na oczy Quote
izydor6280 Posted May 26, 2013 Report Posted May 26, 2013 zmien akku, zapewne to jest przyczyna Twoich problemowmozesz zalozyc nawet z samochodu, byle mial z 70Ah Quote
Lelo Posted May 26, 2013 Report Posted May 26, 2013 ropy nie nalałeś dobry zarcik kolego ale czytałes dokładnie co pisałem?? jak na zaciąg odpaliłem bez ropy?? kazdy by tak chciał akumulatory maja 2latka dopiero i mało był uzywany tylko czy złym ładowaniem mogłem je spartolic? Quote
Lelo Posted May 26, 2013 Report Posted May 26, 2013 izydor6280 własnie we wtorek tak zrobie bo założyłem dobre aku ale wtedy miałem padniety rozrusznik teraz jak jest juz zrobiony i dalej nie kreci to pewnie moje aku pradu nie daja wiec wsadze drugie i sie zobaczy co i jak moze akurat Quote
cioska Posted May 26, 2013 Report Posted May 26, 2013 grzepaku1 wiesz nie jestem elekt.mech. ,ale tym miernikiem sprawdzam aku .i wyszło ze miał 4.4v ładowalem i nic zawiozłem do mech. i sprawdził przejście między celami i robiło zwarcie.Ten miernik jednak kosztuje ,a to za dychę to i do elektryki się przyda i żarówkę sprawdzisz i inne -pozdrawiam Quote
grzepaku1 Posted May 26, 2013 Report Posted May 26, 2013 cioska ja też nie jestem elekto- mechanikiem ale jeśli miałeś jak piszesz 4,4V i stało się to raptownie to być może puscił mostek i taki akumulator jeśli nie jest stary to przeważnie da się naprawić (zespawać) bez specjalistycznego sprzętu robiłem to kilka razy i taki akumulator dalej funkcjonował ,mechanik mierzył ci miernikiem na opór i jeśli gotowało się z jednej celi co może być objawem pęknięcia połączenia między celami lecz nie zawsze tak musi być a co do miernika to popieram bardo przydatny Quote
rysiek1965 Posted May 26, 2013 Report Posted May 26, 2013 Lelo musisz zmienić oba akumulatory , bo w tych starych jak je odwrotnie ładowałeś poszły cele i nie ma przez nie pszejścia .Pozdrawiam. Quote
Lelo Posted May 26, 2013 Report Posted May 26, 2013 mam nadzieje ze choc 1 jest dobry bo to prawie 6setek za oba kurnia Quote
Tofik Posted May 26, 2013 Report Posted May 26, 2013 Lelo jak zrobiles rozrusznik to zaluz inne akumulatory(nawet porzycz od sasiada) i zobaczysz czy zapali wtedy bedziesz wiedzial napewno czy to wina akumulatorow a jezeli zapali to twoje sa padaka i niestety masz swiezy wydatek (niestety czasem 2letnie to padaki)Pozdrwiam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.