Szubakkk Posted October 7, 2012 Report Posted October 7, 2012 Witam.Mam pytanie doszły mnie słuchy, że nie powinno się zgaszać ciągnika, po długiej pracy np:orce. Podam przykład: robię w polu sześc godzin bez przerwy i nagle podjeżdza sąsiad pogadać I teraz pytanie do waz czy można zgaszać ciągnik jeżeli jest gorący? A po paru minutach go znowu odpalać. Quote
Mikruss Posted October 7, 2012 Report Posted October 7, 2012 daj mu się przestudzik tak 1-2 minuty, bo w tedy nie ma obiegu wody jak zgasisz a blk silnika jest rozgrzany i temp. wody może skoczyć pow. 100 st Quote
DuzyGrzegorz Posted October 7, 2012 Report Posted October 7, 2012 Jest jeszcze jeden powód i dotyczy on silników doładowanych. Pracująca turbina na bardzo wysokie obroty i wymaga intensywnego smarowania. Wyłączenie silnika natychmiast po zejściu z obrotów lub kiedy ma wysokie obroty powoduje że turbina jeszcze długo się obraca a pompa obiegu oleju już go nie podaje. Turbina pracuje na sucho i zużywa ułożyskowanie. Bardzo niekorzystne jest również wyłączenie silnika chłodzonego powietrzem. Głowica i tuleje są chłodzone z zewnątrz strumieniem powietrza. Po wyłączeniu silnika temperatura wzrasta tak jak opisał Mikruss, jednak brak tu jest ograniczenia jakim jest temperatura wrzenia wody (100 stopni C) lub płynu (105-115 stopni C). Temperatura wzrasta znacznie wyżej i uszkadza uszczelniacze silnika. Zatrzymując silnik po 1 do 2 minut pracy jałowej na niskich obrotach odwdzięczy on się nam bezawaryjną pracą przez wiele lat. Quote
Biznez404 Posted October 7, 2012 Report Posted October 7, 2012 Tak się stanie jak piszą wyżej koledzy za gotuje się i może częściowo wyrzucić wodę rurką przelewową co jest pod korkiem wlewowym i wtedy masz mniej wody w obiegu co może wpłynąć na chłodzenie. Quote
Ojciec Posted October 7, 2012 Report Posted October 7, 2012 Skoro wiemy już jak postępować z ciągnikami rolniczymi to rozwińmy temat o sieczkarnie samojezdne niektórzy co nieco wiedzą jak je użytkować a inni na pewno z chęcią się dowiedzą jak to z nimi jest. Quote
DuzyGrzegorz Posted October 7, 2012 Report Posted October 7, 2012 Trzeba moim zdaniem założyć nowy temat. Przerobiłem temat z uprawnieniami na sieczkarnię i chętnie podzielę się wiedzą.A z tym ubywaniem wody nie przyszło mi do głowy, ale faktycznie tak jest. Silnik wysokoprężny ma "grubszą" konstrukcję i więcej ma ciepła bo ono ma dłuższą drogę od miejsca gdzie powstaje do czynnika chłodzącego. Ponadto należy pamiętać, że silniki wysokoprężne mają wyższą temperaturę pracy. Posypuję sobie głowę popiołem. Quote
MARIUSZ350 Posted October 7, 2012 Report Posted October 7, 2012 Jest jeszcze jeden powód i dotyczy on silników doładowanych. Pracująca turbina na bardzo wysokie obroty i wymaga intensywnego smarowania. Wyłączenie silnika natychmiast po zejściu z obrotów lub kiedy ma wysokie obroty powoduje że turbina jeszcze długo się obraca a pompa obiegu oleju już go nie podaje. Turbina pracuje na sucho i zużywa ułożyskowanie. Bardzo niekorzystne jest również wyłączenie silnika chłodzonego powietrzem. Głowica i tuleje są chłodzone z zewnątrz strumieniem powietrza. Po wyłączeniu silnika temperatura wzrasta tak jak opisał Mikruss' date=' jednak brak tu jest ograniczenia jakim jest temperatura wrzenia wody (100 stopni C) lub płynu (105-115 stopni C). Temperatura wzrasta znacznie wyżej i uszkadza uszczelniacze silnika. Zatrzymując silnik po 1 do 2 minut pracy jałowej na niskich obrotach odwdzięczy on się nam bezawaryjną pracą przez wiele lat.[/quote'] tak to prawda jeśli masz turbo to tak trzeba i to jest praktyczne . Ja tak robię jak uruchamiam silnik to czekam do 2 minut jak kończę pracę to też czekam do 2-3 minut Quote
DuzyGrzegorz Posted October 7, 2012 Report Posted October 7, 2012 Przy uruchamianiu też bardzo ważna sprawa, o której pisze Mariusz350, dać chwilę silnikowi po uruchomieniu, a zimą dłuższą chwilę. Jak komuś coś przyjdzie do głowy to piszcie. Quote
przemek2092 Posted October 8, 2012 Report Posted October 8, 2012 Dokładnie koledzy, zgadzam sie, jeżeli każdy będzie trzymał sie tych zalecen które są opisane wyżej to gwarantowane jest że maszyna tak nie cierpi, a co za tym idzie silnik po prostu mniej sie zużywa pozdrawiam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.