garzew Posted October 9, 2012 Report Posted October 9, 2012 Witam wszystkich. Od pewnego już czasu słyszę w moim Ursusie C330M stukanie w skrzyni biegów. Teraz mam czas wiec chciałbym się tym zająć. Stukanie słychać dosyć wyraźnie, gdy na luzie mocno przygazuje i potem słychać je przy schodzeniu na niskie obroty. Podobne stukanie słychać, kiedy jadę na pełnym gazie np. po drodze. Czy to może być problem z trybami na skrzyni? Quote
przemek2092 Posted October 9, 2012 Report Posted October 9, 2012 Prawdopodobnie masz rację jednak nie dowiesz sie co to jest dokładnie jeśli nie zajrzysz do środka tylko musisz byc pewny że to skrzynia, czasem może byc stukanie ze zwolnic a wydaje sie że to skrzynia, upewnij sie dobrze żeby nie rozbierac na marne pozdrawiam Quote
DuzyGrzegorz Posted October 9, 2012 Report Posted October 9, 2012 Jakieś stukanie w skrzyni biegów zazwyczaj przenoszone jest na lewarek. Dotykając lewarka wyczujesz. Quote
grzepaku1 Posted October 9, 2012 Report Posted October 9, 2012 u mnie po zdjęciu nogi z gazu przy wysokich obrotach było stukanie z dużą częstotliwością tak jakby ktoś pukał małym młoteczkiem ale to było stukanie w silniku, fabrycznie włożono nie przeslifowaną szklankę popychaczy w miejscu gdzie pracuje po niej wałek rozrządu pierwsze lata było dobrze ale póżniej zużył sie miejscowo wałek rozrządu bo nie pracował całą powierzchnią a szklanka miała spore wgłębienie na środku a może u ciebie w silniku puka? Quote
garzew Posted October 10, 2012 Author Report Posted October 10, 2012 Witam. Jeszcze nie zabrałem się do rozbierania. Narazie zdjąłem górny dekiel i żeby ocenić stan trybów i wykryć ewentualne luzy. Tryby ogólnie w bardzo dobrym stanie nie ma uszkodzeń. Ale wyczułem luz gdzieś w spodzie - chyba na dolnym wałku.Tylko musze rozebrać częściowo skrzynię żeby się tam dostać i dokładnie określić gdzie jest luz. Quote
przemek2092 Posted October 10, 2012 Report Posted October 10, 2012 No to działaj działaj i daj nam znać jak sie czegoś dowiesz ;D wszyscy jestescmy ciekawi przyczyny stukania pozdrawiam Quote
garzew Posted October 11, 2012 Author Report Posted October 11, 2012 Witam. Cały dzień mi zleciał na dostanie się do dolnego wałka. Musiałem rozciągnąć ciągnik, wycofać wałek WOM, masa roboty. Ale dostałem się do dolnego wałka. Okazało się, że nakrętka ma bardzo duży luz, i wraz trybem stukały o siebie.Nakrętka właściwie ma prawie całkowicie wyślizgany gwint i nie idzie jej dokręcić. Quote
przemek2092 Posted October 11, 2012 Report Posted October 11, 2012 Niestety swoje już przeszła i trzeba będzie wymienic niestety pracy sporo ale inaczej tego zrobic sie nie da mam nadzieje że skoro znamy przyczynę to teraz będzie z górki ;D pozdrawiam Quote
garzew Posted October 12, 2012 Author Report Posted October 12, 2012 No teraz się zastanawiam, co zrobić. Bo sąsiad mi powiedział, że ta nakrętka to częsta przypadłość wielu 30-tek M i mówi, że najlepiej to przyspawać nakrętkę, bo wymiana niewiele pomoże i za kilka lat znowu będę rozbierać skrzynię. Co wy o tym sądzicie? Quote
DuzyGrzegorz Posted October 12, 2012 Report Posted October 12, 2012 Dobrze odtłuść i dokręć na jakiś preparat zapobiegający odkręcaniu. Zawsze to odkręcisz, a jak zaspawasz w razie czego masz problem. Quote
wiesieki1202 Posted October 12, 2012 Report Posted October 12, 2012 ta naktetke mogles przyspawac bez rozbierania skrzyni dobry spawacz se bezproblemu z tym radzi.tak mki tak maja stendard ja zmienilem tez nakretke ale ja zaspawalem tylko nie potrzebnie rozbieralem skrzynie a jes trzoszke roboty fakt Quote
garzew Posted October 15, 2012 Author Report Posted October 15, 2012 Właśnie miałem rozebraną tylko częściowo skrzynię - porozsuwałem tryby z wałkami żeby mieć dostęp i widoczność do dolnego wałku. Dlatego zaspawałem nakrętkę, bo nie chciałem całkowicie rozmontowywać skrzyni. Dzisiaj wszystko składam i wielki test czy wszystko OK. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.