kolo85 Posted October 22, 2012 Report Posted October 22, 2012 witam jestem "świeżym" rolnikiem mam 5 h. gospodarstwo w tym roku postanowiłem zakupić prosięta 10 szt. od zwykłego rolnika nie mam żadnych papierków od nich jak będzie ze sprzedażą ? i jaką paszą karmić ma dużo mieszanki zbożowej i otręby pszenne. czekam na pomoc. pozdrawiam. Quote
DuzyGrzegorz Posted October 23, 2012 Report Posted October 23, 2012 Ze sprzedażą nie będziesz miał problemów. Masz własne pasze to normy żywienia w rękę, oblicz prawidłową dawkę, dokup koncentrat i dodatki mineralno-witaminowe. Nie zapomnij o szczepieniu. Quote
garzew Posted October 24, 2012 Report Posted October 24, 2012 No nie jestem pewien czy tak łatwo będzie sprzedać tuczniki, które nie mają papierów. Przecież w agencji będzie musiał jakoś udokumentować pochodzenie tych świń. No i przy sprzedaży trzeba zaświadczenie od weterynarza, że np. stado jest wolne od chorób.Pewnie znajdą się ubojnie albo skupy, które wezmą tuczniki, ale na pewno nie po cenie rynkowej. Quote
DuzyGrzegorz Posted October 24, 2012 Report Posted October 24, 2012 Papierki oczywiście sobie załatwi bo to żaden problem w stosunku do świń. Gorzej z bydłem. Quote
bartek0019 Posted October 25, 2012 Report Posted October 25, 2012 Witam. Posiadam gospodarstwo o wielkości 8 ha gruntów ornych i łąk. Wczesniej bylismy nastawieni na produkcje mleka (8 krów) kilka lat temu w zwiazku z wynikła nagle sytuacją rodzinna bylismy zmuszeni zakończyć tą działalność. tz sprzedać krowy i część maszyn. teraz zacząłem sie zastanawiać na reaktywacją gospodarstwa i myślałem o hodowli tuczników. Czy było by to opłacalne?? i czy mogę uzyskać z tego tytułu jakieś dopłaty?? Quote